همه چیز را درباره اینستاگرام را بدانید!!

در ادامه مقالات معرفی بیست سایت برتر جهان، این بار نوبت به وب سایت اینستاگرام می رسد. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که احتمالا نام آنرا شنیده اید. پس با طراحی سایت در اصفهان همراه باشید با معرفی

هفدهمین وب سایت برتر جهان : اینستاگرام

آدرس وب سایت :www.instagram.com

نام اینستاگرام این روزها برای بسیاری از افراد شناخته شده و آشناست، یک شبکه اجتماعی که طرفداران زیادی پیدا کرده و هر فرد در طوی روز ، زمانی از وقت خود را به آن اختصاص می دهد. مبنای اصلی این شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس و ویدئو می باشد.

instagram.com

کاربران با عضویت در این شبکه اجتماعی تصاویر و ویدئوهای شخصی، مورد علاقه و یا خبری روز را به اشتراک می گذارند. هر پست که توسط کاربر منتشر می شود توسط دیگر کاربران برگزیده یا به اصلاح like می شود و امکان گذاشتن comment و به اشتراک گذاشتن کردن پست ها برای دیگر کاربران وجود دارد. پست های منتشر شده توسط کاربر برای تمامی follower های او نمایش داده می شود مگر اینکه خصوصی سازی در آن پست انجام شده باشد، همچنین در دیگر شبکه های اجتماعی فرد مانند فیس بوک، توییتر، فیلکر و تامبلر می تواند انتشار پیدا کند. عملکرد اینستاگرام شباهت زیادی به توییتر دارد.

در این شبکه اجتماعی افراد به دوستان خود در دفترچه تلفن شخصی و یا دیگر شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و کاربران دیگر در سراسر دنیا آشنا شده و می توانند آنها را به جمع دوستان خود یا به اصلاح following هایشان اضافه کنند.

اینستاگرام دارای 5 بخش اصلی است :

اینستاگرام

بخش اول آیکون آدمک: پروفایل کاربر را به همراه پست های منتشر شده او نمایش می دهد.

بخش دوم آیکون قلب: این بخش به دو قسمت تقسیم می شود 1- بخش you که آخرین لایک ها،پیام ها و درخواست های دوستی دریافتی از فالور های کاربر را نمایش می دهد 2- بخش following که مختصری از آخرین فعالیت های following  های کاربر را نمایش می دهد.

 بخش سوم آیکون علامت به اضافه :  در این قسمت امکان اشتراک عکس و ویدئو از گالری تلفن همراه و یا گرفتن عکس و ضبط ویدئو توسط اینستاگرام با قابلیت فیلتر گذاری است. از ویژگی های متمایز اینستاگرام محدودکردن عکسها به فرم مربع شکل و حداکثر زمان 60 ثانیه ایی برای انتشار ویدئو است.

بخش چهارم آیکون ذره بین : این قسمت شامل سه بخش است  1- بخش جست و جو بر اساس people، tag،place  و top . این قسمت یکی از قسمت های پرطرفدار اینستاگرام به حساب می آید، شما نیز می توانید ما را در اینستاگرام با عنوان سئو سایت در اصفهان جست و جو نمایید.2- بخش نمایش استوری پربازدید 3- بخش نمایش آخرین پست های محبوب و منتخب منتشر شده است.

بخش پنجم آیکون خانه : نمایش آخرین پستهای منتشر شده توسط following های کاربر به صورت تصادفی است.

در سال 2017 دو تغییر اساسی در اینستاگرام صورت گرفت. اول اضافه کردن استوری به عنوان یک قابلیت جدید و دوم حالت آفلاین اینستاگرام بودکه در این حالت کاربر می تواند تغییرات موردنظر خود را در اینستاگرام انجام داده تا پس از آنلاین شدن او اعمال شود.

تاریخچه

کوین سیستروم و مایک کریگر در سال 2006 در رشته مدیریت علوم مهندسی از دانشگاه استنفورد آمریکا فارغ التحصیل شدند. کوین و مایک در ششم فوریه سال 2010 نسخه اولیه اینستاگرام را جهت ارائه به کاربران شرکت اپل برای سیستم عامل ios راه اندازی کردند .کمی بعد نسخه سیستم عامل اندروید اینستاگرام نیز منتشر شد. سایر گوشی های اندرویدی که شمار زیادی از بازار تلفن همراه را به خود اختصاص داده بودند، در کمتر از یک روز بیش از یک میلیون بار اقدام به دانلود اینستاگرام کردند.

کوین سیستروم و مایک کریگر

اینستاگرام به سرعت رشد کرد تا حدی که به 300 میلیون کاربر در دسامبر 2014 رسید. در نوامبر 2012 نسخه وب اینستاگرام با دامنه www.instagarm.com منتشر شد. هر چند نسخه وب آن به اندازه نسخه های ios و  android محبوبیت پیدا نکرد اما در حال حاضر  وب سایت  www.instagram.com رتبه 17 الکسا در دنیا و رتبه 11 الکسا در ایالات متحده آمریکا را به خود اختصاص داده است. در سپتامبر 2017 تعداد کاربران اینستاگرام به 800 میلیون نفر رسید که بر اساس پیش بینی های صورت گرفته در اوایل سال 2018 به یک میلیارد نفر خواهد رسید.

این شبکه اجتماع سودآوری به ارزش 500 میلیون دلار برای سرمایه گذاران به همراه داشت تا آنجایی که در ششم دسامبر 2012 مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک،  اینستاگرام را به ارزش یک میلون دلار خریداری کرد. رشد این شبکه اجتماعی پس از واگذاری به فیس بوک ادامه پیدا کرد به طوری که در سال 2013 رشد 23%  را ثبت کرد در حالی که فیس بوک رشد 3% داشت. اگر این رشد ادامه پیدا کند اینستاگرام از فیس بوک بزرگ تر خواهد شد. اینستاگرام تنها 14 کارمند دارد که هر کدام بعد از فروش آن مولتی میلیونر شدند.

تاثیرات مخرب اینستاگرام

از آنجایی که حدد 68% کاربران اینستاگرام خانم هستند و اقدام به انتشار تصاویری شخصی خود می کنند، اینستاگرام باعث نارضایتی 90 درصدی کاربران خانم از بدن خود را به همراه داشته است. همچنین استفاده 90% کاربران زیر 35 سال از شبکه های اجتماعی باعث اختلال در خواب و ترس از بی خبر ماندن از وقایع بدون حضور آنها، سلامت روان جوانان را به خطر انداخته است.

اینستاگرام در ایران

اینستاگرام بر خلاف دیگر شبکه های اجتماعی مانند توییتر و فیس بوک از ابتدا تا کنون فیلتر نبوده است. تنها در اعتراضات مربوطه به گرانی در دی ماه سال 1396 طی چند روز فیلتر شد.

مدیریت اینستاگرام

در صورتی که شما هم خواهان نمایش کسب و کارتان در شبکه معروف و محبوب اینستاگرام را دارید بهتر از از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید  یکی از خدمات شرکت طراحی سایت عصر آسیا ، مدیریت پیج اینستاگرام است که میتوانید در این زمینه مساوره رایگان با کارشناسان شرکت داشته باشید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *