عوامل موثر بر سرعت سایت

در مقالات قبلی طراحی سایت در اصفهان در مورد تولید محتوا و رعایت اصول بهینه سازی و سئوی سایت مفصلا صحبت کردیم اما یکی از پارامترهای اساسی و تاثیرگذار دیگر برای بیهنه سازی سایت و سئو، سرعت سایت است.

عوامل موثر بر سرعت سایت

 سرعت سایت چیست؟

سرعت بارگذاری صفحه و سرعت پاسخگویی سرور را سرعت سایت می گویند. سرعت بارگذاری صفحه مدت زمانی است که محتوای کامل صفحه بارگذاری شده و صفحه نمایش داده می شود. زمانی که کاربر درخواست خود یعنی همان آدرس صفحه را در مرورگر وارد می کند تا زمانی که دیتا از سمت سرور ارسال می شود، سرعت پاسخگویی سرور نامیده می شود، کاملا بدیهی است هر چه که این زمان ها کوتاهتر باشد سرعت سایت بیشتر است .

سرعت سایت

گوگل یکی از قدرتمند ترین موتورهای جستجو ، سرعت سایت را به عنوان یکی از پارامترهای خود در رتبه بندی سایت در نظر می گیرد. در واقع معیار سرعت پاسخگویی سرور را در رتبه بندی خود لحاظ می کند. هر چه سرعت سایت پایین باشد ایندکس صفحات شما زمان بیشتری به طول می انجامد و پایش سایت کمتر است.

از آنجایی که سرعت سایت تاثیر مطلوبی بر ایندکس شدن صفحات توسط ربات ها می گذارد، بنابراین زمان مشخصی برای ایندکس صفحات توسط گوگل در نظر گرفته می شود. پس هر چه سرعت سایت افزایش یابد طبیعتا سرعت ایندکس شدن و بررسی صفحات بالا می رود. پس زمانی که گوگل به تمامی صفحات دسترسی پیدا نکند زمان بیشتری را باید به آن سایت اختصاص دهد در این حالت چون معیار اصلی تر گوگل پاسخگویی به درخواست کاربر در کمترین زمان جستجو است، بنابراین از سایت مربوطه صرف نظر کرده و به سراغ دیگر سایت ها می رود در این حالت نتیجه چیزی جز عدم نمایش سایت در جستجوی گوگل نخواهد بود.

کاهش رتبه سایت مساوی است با کاهش ترافیک سایت

افزایش سرعت سایت

 در سال 2000 طبق بررسی های صورت گرفته بازه توجه و دقت انسان ها 12 ثانیه برآورد شد که این زمان در سال 2016 به 7 ثانیه کاهش پیدا کرد یعنی شما 7 ثانیه فرصت دارید تا کاربران را برای ماندن در سایتتان متقاعد کنید. در یک مطالعه تحقیقاتی بر روی گوگل و آمازون و چند وب سایت بزرگ دیگر، یک ثانیه تاخیر در بارگذاری سایت 7 درصد کاهش نرخ تبدیل، 16 درصد کاهش رضایت کاربران و 11 درصد کاهش تعداد صفحات بازدید شده، برآورد شد.

سرعت بارگذاری یک سایت خوب باید زیر 4 ثانیه باشد.

مهمترین راهکارهای افزایش سرعت سایت

  • فعال کردن فشرده سازی

سرورها قابلیت ارسال خروجی فشرده شده را به مروگرها دارند و از طرفی موتورهای جستجو نیز قابلیت بررسی خروجی های فشرده شده را دارند. بنابراین فشرده سازی در سرعت لود صفحات تاثیر گذار خواهد بود. Gzip یک نرم افزار برای فشرده سازی فایل ها و کاهش حجم فایل های مثل جاوا اسکریپت،  CSS و Html است که با فعال سازی  Gzip خروجی ها به صورت فشرده از سرور به مرورگر ارسال می شوند.

  • مینیفای کردن جاوا اسکریپت، CSS و Html

با روی کار آمدن CSS3 و جاواسیکریپت می توانید یک سایت زیبا و منحصر به فرد ایجاد کنید. اما در نظر داسته باشید افزایش حجم فایل های جاوا اسکریپت،  CSS و Html با افزایش کیفیت سایت بالا خواهند رفت و چیزی جز افزایش حجم صفحات را در پی نخواهد داشت. در این راستا بایستی از خلاصه نویسی استفاده کنید و کدهای اضافی، جاهای خالی، ویرگول ها و غیره حذف کرده و کدهای سایت را بهینه نمایید. از ابزار YUI Compressor گوگل می توانید برای فشرده سازی فایل ها استفاده کنید.

  • کاهش ریدایرکت ها

هر بار که یک صفحه از سایت شما به صفحه ی سایت دیگری ریدایرکت می شود کاربران بایستی زمانی اضافی برای دریافت پاسخ طی کنند.

  • فعال کردن کش مرورگر

کش سایت فایل های ثابت مانند فایل های جاوا اسکریپت و تصاویر را در مرورگر کاربر ذخیره کرده و در درخواست های بعدی به جای لود تکراری، از سیستم کاربر صفحات را لود می کند. در این راستا مدت زمان کش بایستی در یک زمان مناسب و کوتاه تنظیم شود تا تغییرات در سایت نیز مشاهده شوند.

  • بهبود زمان پاسخگویی سرور

بهترین زمان برای پاسخگویی سرور 200 میلی ثانیه است بنابراین زمان پاسخگویی سرور خود را با بررسی کوئری ها، عدم وجود حافظه اضافی و مسیریابی ها کند و غیره بهبود ببخشید. ترافیک سایت، نرم افزار سرور سایت، هاست و مقدار منابع مصرفی از جمله عوامل تاثیر گذار در پاسخگویی زمان سرور دارند.

  • استفاده از هاست مناسب

یکی از مهم ترین و اصلی ترین عوامل افزایش سرعت سایت و لود صفحات میزبان هاست وب سایت است. شرکتهای میزبانی که از به روزترین نرم افزار ها و جدیدترین تکنولوژی ها در ساخت سرور استفاده می کنند بهترین گزبنه برای انتخاب یک میزبان مناسب هستند. استفاده از هاست اختصاصی به جای هاست اشتراکی نیز می تواند بسیار در این خصوص تاثیر گذار باشد.

  • استفاده از شبکه های توزیع محتوا (CDN)

شبکه های توزیع محتوا بارگذاری محتوای سایت را بین سرورهای موجود تقسیم می کنند. با فعال کردن CDN هنگام لود محتواهایی مثل تصاویر، ویدوئوها و فایل های js و css با اتصال سایت به شبکه CDN نزدیکترین سرور برای لود استفاده می شود. در واقع یک کپی از سایت در چندین سرور و در چند نقطه جغرافیایی قرار گرفته تا در هر بار درخواست سایت نزدیک ترین محل به کاربر انتخاب شود.

  • بهینه سازی تصاویر

با استفاده از نرم افزار های روز مانند فتوشاپ تصاویر خود را در قالب فرمت های صحیح png و  jpeg ذخیره کنید و با حفظ کیفیت تصاویر تا حد امکان اندازه و حجم آنها را برای نمایش پایین آورید.

  • قالب وب سایت

قالب سایت یکی دیگر از عوامل مهم در سرعت سایت به شمار می روند در این راستا از  قالب های  بهینه و با رعایت اصول کد نویسی و همچنین عدم پیچیدگی و گرافیک بالا در سایت خود استفاده کنید.

  • بهینه سازی صفحه اصلی

با تولید محتوا در سایت، بازدید صفحه اصلی نسبت به دیگر صفحات سایت پایین تر است و صفحه اصلی اولین ورود کاربر نخواهد بود اما از آنجایی که بسیاری از کاربران پس از ورود به صفحه اصلی سایت نیز مراجعه می کنند، بنابراین تا حد امکان اصول بهینه سازی را در صفحه اصلی خود رعایت کنید.شرکت عصر آسیا که مجری سئو سایت اصفهان میباشد سعی کرده این گونه بهینه سازی ها را در طراحی سایت مشتریان خود رعایت کند

  • ایمن سازی و محافظت از وب سایت

امنیت وب سایت با جلوگیری کردن از ورود ابزارهای مخرب و صرفه جویی در منابع سایت باعث افزایش سرعت سایت می شوند. ایمن سازی سایت ضمن تضمین عملکرد سایت باعث افزایش سرعت لود صفحات را می شود.

ده سایت رایگان برای تست سرعت سایت

اما چگونه میتوانیم از کیفیت سرعت لود سایتمان باخبر شویم.بالطبع یکی از روش ها این است که خودمان ببینیم با وارد کردن آدرس سایتمان در یک مرورگر چه مدت زمان طول میکشد تا سایت بالا بیاید . این روش میتواند ساده ترین روش تست باشد ولی مطئنا برای تست سرعت لود سایتمان نیازمند ابزارهای قدرتمندتری هستیم که بتوانند نتایج دقیق تری را به ما نشان دهند.

در ادامه ده سایت که در دنیای برای تحلیل سرعت سایت از آنها استفاده میشود را برای شما لیست کرده ایم.هر کدام از این وب سایتها میتوانند اطلاعات خوبی در مورد وب سایت شما ارائه دهند

سرعت سایت با gtmetrix

https://developers.google.com

http://yslow.org

https://gtmetrix.com

https://www.pingdom.com

https://loadimpact.com

http://www.octagate.com/service/sitetimer

http://www.seomastering.com

https://www.webpagetest.org

http://whichloadsfaster.zomdir.com

https://www.wakav.ir

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *