نکاتی مهم برای مدیران وبسایت های تازه تاسیس

اصلی ترین نکته برای وب سایتهای تازه تاسیس

دوستان عزیز نکته ای که میخواهم در این چند جمله به آن بپردازم این است که، در دنیای اینترنت آنچنان اهمیتی ندارد که وب سایت شما حرفه ای طراحی میشود یا مقدماتی. گرافیک چشم نوازی داشته باشد و یا ساده طراحی شده باشد. آنچه که از اهمیت بسیار بالایی در فضای مجازی برخوردار است دیده شدن وب سایت شما توسط مشتریانتان میباشد. که این مهم با روش های تبلیغات اینترنتی امکان پذیر میشود. تبلیغات اینترنتی امری که عموما اکثر دوستانی که در اصفهان بدنبال طراحی سایت در اصفهان هستند به آن کمتر توجه میکنند.

در بین مشتریان ما هستند کسانی که وب سایت های فوق العاده حرفه ای سفارش داده اند. تمامی امکانات را درخواست کرده اند سایتشان از گرافیک بسیار زیبایی برخوردار است. ولی متاسفانه سایتشان هیچ بازدید کننده ای ندارد و اصلا به جذب بازدید کننده برای وب سایتشان اهمیت نمیدهند. که البته اکثرا به خاطر عدم اطلاع میباشد. این امر مانند مغازه یا کارخانه ای می ماند که پر از کالا باشد ولی هیچ سیستم فروش و بازاریابی برای فروش آن ها نداشته باشد.یا مانند دفتر کار یا مغازه ای میماند که طراحی فوق العاده زیبایی داشته باشد. دکوراسیون خوبی برای آن چیده شده باشد ولی بازدید کننده و یا تماسی نداشته باشد.

ما میخواهیم به شما بگوییم اگرچه یک سایت باید خوب طراحی شود .گرافیک زیبایی داشته باشد . از سرعت مناسبی برخوردار باشد.  قابلیت ثبت نام و عضوگیری داشته باشد. قابلیت فروش اینترنتی و پرداخت های آنلاین را داشته باشد. ولی آنچه که از همه موارد فوق مهم تر است داشتن یک استراتژی برای روش های هوشمندانه افزایش بازدید سایت است .

روش های تبلیغات اینترنتی برای جذب بازدید کننده

در این قسمت در نظر داریم برای شما تشریح کنیم که چه روش های برای جذب بازدید کننده برای وب سایتمان داریم. نکته ای که باید در همین ابتدا به آن اشاره کنم این است که خیلی از دوستان فکر میکنند با انجام تبلیغات محیطی مانند پخش تراکت ، یا سفارش تبلیغ در نیازمندی های و یا گرفتن یک پلاکارد تبلیغاتی در سطح شهر میتوانند وب سایت خود را معرفی کرده و به جذب مخاطب برای سایتشان بپردازنند.

آنچه که باید به شما بگوییم این است که تجربه نشان داده است این روش با توجه به اینکه میتواند راه خوبی برای افزایش تماس یا معرفی یک محصول باشد. ولیکن به هیچ وجه روش مناسبی برای جذب بازدید کننده برای وب سایت نمیباشد. و با توجه به بودجه ای که برای آن مصرف میشود بازخورد کمتر از 10 درصد خواهد داشت.

نتیجه گیری اینکه کلیه روش هایی که میتواند با صرف هزینه منطقی باعث افزایش بازدید کنندگان یک وب سایت شود صرفا باید در دنیای اینترنت پیاده سازی شود نه در فضای واقعی. ما اگر میخواهیم برای سایتمان بازدید کننده پیدا کنیم باید کلیه تبلیغات و بودجه خود را در دنیای اینترنت هزینه کنیم. نه در تبلیغات محیطی و یا مطبوعاتی و یا حتی تبلیغات رادیویی و تلویزیونی چرا که با توجه به بودجه ای که هزینه میکنیم بازخورد اصلا قابل قبول نمیباشد.

حال ببینیم در دنیای اینترنت چه روش هایی برای انجام تبلیغات داریم. در ادامه مقاله سعی داریم به صورت مختصر روش های اصلی تبلیغات در اینترنت را معرفی کنیم.

1-تبلیغات بنری  :

در این روش شما از وب سایت هایی که در دنیای اینترنت بازدید های خوبی دارند یک بنر را به مدت محدودی اجاره میکنید.این بنر حاوی یک طرح گرافیکی است که با کلیک بر روی آن بازدید کننده وارد وب سایت شما میشود و با کسب و کار شما آشنایی پیدا میکند. نکته ای که در این روش بسیار پر اهمیت است این است که بنر شما باید در سایت هایی قرار بگیرد که از لحاظ موضوعی با کسب و کار شما هم خوانی داشته باشد. و یا مخاطبین آن سایت مخاطب محصولات و خدمات شما نیز باشد. به عنوان مثال یک سایت صنعتی که کار آن تولید ماشین آلات صنعتی میباشد نباید از یک وب سایت سرگرمی که مدل های لباس یا رنگ مو را معرفی میکند تبلیغ بگیرد.

  • مزایای تبلیغات بنری:

تبلیغات بنری یکی از روش‌های مؤثر برای افزایش بازدید سایت است. که به دلایل مزایای متعددی که دارد استفاده از آن برای سایت های تازه تاسیس پیشنهاد میشود. این نوع تبلیغات، امکان نمایش تصاویر و پیام‌های چشم‌گیر را به تبلیغ‌دهنده می‌دهد و بدون نیاز به کلیک کاربران، اطلاعات را به آن‌ها ارائه می‌دهد. از مزایای تبلیغات بنری می‌توان به افزایش شناخت برند، جذب ترافیک مستقیم به سایت، ایجاد ارتباط با مخاطبان هدف، و افزایش فروش یا تبدیل کاربران به مشتریان اشاره کرد. همچنین، قابلیت نمایش تبلیغات بنری در وب‌سایت‌ها و صفحات مختلف به تبلیغ‌دهندگان امکان انتخاب محل‌های استراتژیک جهت نمایش تبلیغات را می‌دهد. این روش معمولاً با استفاده از تحلیل‌های دقیق و ابزارهای تبلیغاتی قدرتمند، امکان اندازه‌گیری دقیق کارایی تبلیغات را نیز فراهم می‌کند.

2- تبلیغات در آگهی نامه های اینترنتی:

وب سایت های زیادی در دنیای اینترنت هستند که مانند یک نیازمندی عمل میکنند.هر کسی میتواند در این وب سایت ها یک آگهی ثبت کند. ثبت آگهی در این وب سایت ها عموما غیررایگان میباشد که البته تعدادی وب سایت ها آگهی نامه رایگان نیز وجود دارند. چنانچه شما بابت یک آگهی هزینه بیشتری پرداخت کنید بیشتر در دسترس افراد قرار خواهید گرفت. نکته ای که در این نوع تبلیغات مهم است این است که وقتی میخواهید در یک آگهی نامه یک آگهی ثبت کنید باید از پربازدید بودن آن آگهی نامه مطمئن شوید. مخصوصا اگر قرار باشد در ازای سفارش آگهی وجهی نیز پرداخت شود.

سایت آگهی نامه

معرفی تعدادی از سایت های آگهی نامه در ایران

در ایران، تعداد زیادی سایت آگهی نامه و آگهی‌های آنلاین وجود دارد که می‌توانند برای تبلیغ محصولات و خدمات شما مفید باشند. ممکن است بسته به نوع کسب‌وکار و محصولات یا خدماتی که می‌خواهید تبلیغ کنید، سایت‌های آگهی‌نامه مختلفی مناسب باشند. در ایران، بسیاری از سایت‌های آگهی‌نامه و بازار آنلاین وجود دارند که به شما امکان انتشار آگهی‌هایتان را می‌دهند. در زیر، به برخی از سایت‌های معتبر آگهی‌نامه در ایران اشاره می‌کنم:

1. ایستگاه (Istgah.com): ایستگاه یکی از معروف‌ترین و پربازدیدترین سایت‌های آگهی‌نامه در ایران است که انواع آگهی‌ها را در زمینه‌های مختلف از جمله مسکن، وسایل نقلیه، خدمات و … را ارائه می‌دهد.

2. ایران تجارت (IranTajarat.com): این سایت به عنوان یک بازار آنلاین معرفی محصولات و خدمات کسب‌وکارها و کارآفرینان ایرانی مطرح است.

3. آگهی‌نامه (Agahinameh.com): یک سایت تخصصی برای انتشار آگهی‌های متنوع از جمله مسکن، خدمات، وسایل نقلیه و … می‌باشد.

4. شیپور (Sheypoor.com): یکی از پرطرفدارترین سایت‌های آگهی‌نامه در ایران است. در این سایت می‌توانید آگهی‌های مرتبط با مسکن، وسایل نقلیه، خدمات، و محصولات متنوع دیگر را پیدا کنید یا ارسال کنید.

5.عصر اصفهان (Asreesfahan.com): سایت آگهی نامه برای معرفی خدمات و مشاغل در اصفهان

توجه داشته باشید که قبل از انتشار آگهی‌ها در هر سایت، باید قوانین و شرایط آن سایت را مطالعه کرده و با آنها آشنا شوید تا به مشکلات حقوقی پیشگیری کنید. همچنین، برای بهبود اثربخشی آگهی‌های خود، استفاده از تصاویر با کیفیت، توضیحات دقیق، و قیمت‌های مناسب بسیار مهم است.

 

3- معرفی سایت از طریق ارسال ایمیل های گروهی و تبلیغاتی انبوه:

در این روش شما میتوانید محصولات و خدمات خود را در قابل ارسال ایمیل به انبوهی از ایمیلهای شرکت ها ، موسسات و یا افراد عادی معرفی کنید. و از آنها بخواهید که جهت مشاهده کامل محصولات با کلیک بر روی لینک سایتتان از وب سایت شما دیدن کنند.

نکته ای که در این قسمت مهم است این است که در این روش پیدا کردن یک بانک اطلاعاتی معتبر از ایمیلها میتواند برای کاربران سخت باشد. چرا که راه مطمئنی جهت تشخیص این امر وجود ندارد.

ارسال ایمیل گروهی از روش های تبلیغات اینترنتی

4- سئو سایت ، از بهترین روش های تبلیغات اینترنتی

طبق آمار ارائه شده بالغ بر 90 درصد بازدید کنندگان یک وب سایت را موتورهای جستجو باعث میشوند. شاید برای شما هم بارها اتفاق افتاده باشد که وقتی در جستجوی مطلبی هستید و یا وقتی میخواهید از قیمت یک محصول اطلاع حاصل کنید آن را در گوگل سرچ میکنید. در حال حاضر گوگل به عنوان یک راهنما در دنیای اینترنت عمل میکند. و دیگر نیازی به حفظ کردن نام وب سایت ها نمیباشد.شما فقط کافی است مطلب مورد نظرتان را در سایت گوگل وارد کنید تا ظرف کمتر از چند ثانیه بهترین گزینه ها را به شما معرفی کند.

آنچه که در این قسمت بسیار حائز اهمیت میباشد. این است که اکثر بازدید کنندگانی که از طریق سایت گوگل شما را پیدا میکنند کسانی هستند که به صورت هدفمند در پی محصولات شما هستند. و احتمال خرید این نوع از بازدید کنندگان نسبت به بازدیدکنندگانی که از سایر روش ها وارد سایت شما میشوند بسیار بالاتر است. البته که روش های معرفی شده بالا از جمله : تبلیغات بنری، درج آگهی، و ایمیل های گروهی همه روش هایی در جهت سئو سایت اصفهان هستند .

قرار دادن یک وب سایت در صفحه اول گوگل کار ساده ای نیست

قرار دادن یک وب سایت در صفحه اول گوگل کار ساده ای نیست. اصلی ترین مولفه جهت قرار گرفتن یک وب سایت در صفحه اول گوگل به میزان رقابتی برمیگردد که در آن صنعت کاری وجود دارد. از آنجائیکه صفحه اول گوگل فقط میتواند 10 وب سایت را معرفی کند. پس مطمئنا سایت هایی را معرفی میکند که به صورت هدفمند برای رسیدن به نتایج اول گوگل کار کرده باشند.

نکاتی که میتواند باعث قرار گرفتن یک وب سایت در نتایج اول موتورهای جستجو شود از حوصله این نوشته خارج است . ولی اگر بخواهیم به طور کلی اشاره کنیم باید بگوییم جهت قرار گرفتن یک وب سایت در صفحه اول گوگل تمامی روش های که در بالا به آن ها اشاره کردیم جهت این امر نیاز است. برای آشنایی بیشتر با تبلیغات اینترنتی و روشهای آن میتوانید مقاله افزایش بازدید کنندگان سایت را مطالعه فرمایید.

5-تبلیغات کلیکی گوگل

تبلیغات کلیکی گوگل (Google Ads) یکی از مؤثرترین و پرکاربردترین روش‌های تبلیغات آنلاین در دنیا است. این پلتفرم تبلیغاتی توسط گوگل ارائه می‌شود و به تبلیغ‌دهندگان امکان می‌دهد. تبلیغات خود را در نتایج جستجوی گوگل، در وب‌سایت‌های همکاری‌کننده با گوگل، و در اپلیکیشن‌ها به نمایش بگذارند. تبلیغ کنندگان می‌توانند با تعیین بودجه مالی مورد نظر، کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار یا محصولات خود را انتخاب کنند. و تبلیغات خود را به مخاطبان مشخص در سراسر جهان یا مناطق محدود نمایش دهند. تبلیغات کلیکی گوگل با ارائه آمار دقیق و ابزارهای تنظیمات گسترده به تبلیغ‌دهندگان امکان مدیریت و بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی را می‌دهد، این امر باعث افزایش ترافیک و فروش آنلاین بسیاری از کسب‌وکارها شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *