رتبه الکسا چیست

رتبه الکسا چیست؟

رتبه الکسا چیست؟

 رتبه الکسا چیست

الکسا یک سایت تحلیل گر می باشد .این سایت زیر مجموعه سایت آمازون می باشد. تقریبأ می توانیم بگوییم که الکسا تنها تحلیل گر وب سایت های دنیا می باشند. این وب سایت تمامی سایت های دنیا را براساس تعداد بازدید تحلیل کرده و به هر کدام رتبه ای می دهد. رتبه هر سایت با توجه به تعداد بازدید کننده آن سایت تعبیه می شود به طبع هرچقدر بازدید کننده یک وب سایت بالاتر باشد رتبه الکسا آن پایین ترخواهد بود.

در حال حاضر در رنکینگ الکسا و سایت های زیر رتبه 1 تا 5 را دارا هستند .

1-گوگل  2-یوتیوب  3-فیس بوک  4-بایدیو(موتورجستجوی چینی)  5-ویکی پدیا

رتبه بندی کامل الکسا درمورد 500 سایت برتر دنیا را می توانید در آدرس زیر ببینید .

Alexa.com/Tosites

رتبه الکسا

اما الکسا علاوه بر رتبه بندی کلی یک رتبه بندی دیگری نیز دارد که آن براساس محدوده جغرافیایی و تقسیم بندی کشورها می باشد. بدین صورت که در این سایت شما می توانید وب سایت های پربازدید هرکشور را مشاهده کنید.

این ابزارمی تواند یک تحلیل گرخوب برای رتبه بندی سایت های اینترنتی باشد.

اکثرشرکت های تجاری بعد از طراحی سایت در اصفهان نیاز به تبلیغات برای سایت شرکت خود دارند ،معمولا ملاک سفارش تبلیغات خود را رتبه الکسا آن سایت قرار می دهند.

1-گوگل  2-ورزش 3  3-آپارات  4-دیجی کالا  5- یاهو

لیست کامل 500 سایت برتر ایران را می توانید در آدرس زیرببینید.

Alexa.com/Topstes/countrie/ir

اما سوالی که در این جا مطرح می شود این است که الکسا چگونه سایت ها را رتبه بندی می کند.

در واقع می توان در جواب گفت اصلی ترین عامل الکسا بازدید کنندگان وب سایت می باشند.درواقع این بازدیدکنندگان را می توان به دو بخش تقسیم کرد.

  • تعداد نفرات که در روزازسایت بازدید می کنند که هرچه این نفرات بیشتر باشند رتبه الکسا یک سایت پایین ترخواهد بود.
  • عامل دوم میزان زمان ماندن یک کاربردرسایت وتعداد کلیکی است که درآن سایت انجام می دهد.

نتیجه گیری: می توانیم بگوییم هرچه بازدید یک سایت بیشتر باشد رنک الکسا کمترو بهتری را کسب خواهد کرد.اما سوالی که پیش می آید این است که آیا رنک الکسا معیار بسیار کاملی برای رتبه بندی می باشد ؟؟

جواب خیر است چرا که بسیاری از سایت ها برای اینکه رتبه الکسا بهتری کسب کنند سعی می کنند بازدید کننده های تقلبی برای سایتشان جمع کنند وچون این راه از روش های متفاوت مخصوصأ تبلیغات غیراستاندار قابل انجام می باشد متأسفانه در موارد زیادی می بینیم  وب سایت هایی پس از مدت کمی از طراحی سایت دارای رتبه بسیار خوبی از نظر الکسا هستند ولی درکل از محتوای خوبی بر خوردارنیستند پس رتبه الکسا می تواند یک معیار برای پر بازدید بودن یک سایت باشد ولی معیار کافی برای تشخیص خوب بودن یک سایت نیست .

اکثر افراد که تصورمی کنند باید حتمأ رتبه الکسا خوبی داشته باشند در اشتباه هستند بسیاری ازسایت ها مانند کسب وکارهای صنعتی اصلا نیازی به داشتن رنک خوب الکسا نیستند چرا که این وب سایت ها دارای مشتریان خاص می باشند ونیازی ندارند که روزانه افراد زیادی وب سایتشان را ببینند .

سایت های برتر دنیا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *