شرکت اینترنت چینی Sohu

در ادامه مقالات معرفی بیست سایت برتر جهان، این بار نوبت به وب سایت Sohu می رسد. Sohu یک شرکت اینترنت چینی است که احتمالا نام آنرا شنیده اید. پس با طراحی سایت در اصفهان همراه باشید با معرفی

 Sohuهجدهمین وب سایت برتر جهان : شرکت اینترنت چینی

آدرس وب سایت :www.sohu.com

Sohu یک شرکت اینترنت چینی است که مقرر اصلی آن پکن است. این شرکت و شرکت های تابعه آن خدماتی شامل تبلغیات، موتور جست و جو، بازی های چند نفره و خدمات دیگری را ارائه می دهند. Sohud یکی از وب سایت های پر طرفدار چین است تا جایی که توانسته است رتبه 18 الکسا در دنیا و رتبه 5 الکسا در چین را به خود اختصاص دهد.

sohu.com

در 31 دسامبر 2017 درآمد Sohu با 41 درصد افزایش به 188/9 میلیون دلار و درآمد خالص آن با 31 درصد افزایش به 35 میلیون دلار رسید. Sohu در رتبه بندی فورچون (Fortune) از نظر سریع ترین شرکت در حال رشد، در سال 2009 رتبه سوم و در سال 2010 رتبه دوازدهم را کسب کرد. در 8 فوریه سال 2005 سوهو گزارش داد درآمد خالص سه ماه چهارم آن به 6/5 میلیون دلار رسیده است.

سوهو در 23 دسامبر 2005 ساخت یک ایستگاه تلویزیون آنلاین برای ارائه خدمات ویدئویی نقطه به نقطه (P2P) برای سال 2006 را شروع کرد. موتور جست و جوی sogou.com از زیر مجموعه های سوهو می باشد. این موتور جست و جو با قیمت حدود 1/4 میلیارد دلار به Gihoo فروخته شد و در 17 سپتامبر 2013 شرکت Tecent (شرکت هلدینگ اینترنت چینی) اعلام کرد 448 میلیارد دلار برای سهم اقلیت موتور جست و جوی چینی sogou.com سرمایه گذاری کرده است. موتور جستجوی Sogou یکی از پرطرفدارترین موتور های جستجو در چین به حساب می آید، شما نیز در صورت دسترسی به این سایت ما را به عنوان سئو سایت در  اصفهان جست و جو نمایید.

شرکت اینترنت چینی Sohu

اتهامات علیه گوگل

گوگل IME مجموعه ایی از ابزار تایپ (ویرایشگر روش ورودی) است که توسط گوگل برای 22 زبان از جمله زبان چینی راه اندازی شد. IME یک صفحه کلید مجازی است که به کاربر اجازه می دهد تا متن خود را به طور مستقیم در هر برنامه بدون کپی و چسباندن، به زبان محلی خود تایپ کند.

در 6 اوریل 2007 Sohu  درخواستی مبنی بر توقف دانلود نرم افزار ویرایشگر Google Pinyng  گوگل ارائه کرد. چون بخش هایی از نرم افزار IME Sohu ، یعنی Sogou Pinyin از آن کپی شده بود. که علت این کپی برداری در هر دو IME ترجمه Pinyin عبارت “pinggong” بود که به اشتباه بازیگر و کمدین فنگ گونگ را تولید می کرد. در 9 اوریل 2017 سخنگوی گوگل Cui Jin پذیفؤت که  Pinyin Google IME با استفاده از برخی منابع پایگاه داده غیر گوگل ساخته شده است.

وب سایت بازی های المپیک

در نوامبر سال 2005 سوهو به عنوان حامی رسمی سرویس محتوای اینترنتی بازهای المپیک 2008 پکن برگزیده شد. سوهو خدمات منحصر به فردی برای ساخت ، اداره و میزبانی وب سایت رسمی المپیک پکن ارائه کرد.

لیست نزدک (Nasdaq)

نزدک بازار بورس سهام آمریکا به عنوان بزرگترین بازار معامله الکترونیک در آمریکاست. نزدک با بیش از 3200 شرکت فعال، بیشترین میزان معامله سهام را نسبت به هر بازار بورسی در جهان است. سوهو در سال 2000 در لیست نزدک قرار گرفت . در 7 مارس 2013 گزارشی مبنی بر خصوصی سازی این شرکت منتشر شد ولی کارل یو (carol Yu) مدیر عامل سوهو این شایعه را رد کرد.

مدیر عامل سوهو

چارلز ژانگ تاجر و سرمایه گذار چینی مدیر عامل سوهو است. سوهو در حدود 14200 کارمند در سراسر جهان دارد. دکتر ژنگ یکی از پیشگامان اینترنت در چین است که توسط مجله فوربز به عنوان یکی از ثروتمندترین مردان چین در سال 2015 شناخته شد.

چارلز ژانگ

چارلز ژانگ در سال 1986 در رشته فیزیک از دانشگاه معتبر تسینگهوا پکن فارغ التحصیل شد. او موفق به دریافت جایز نوبل سونگ دائولی به عنوان یک فیزیک دان شد و توانست بورس کامل تحصیلی مدرسه عالی موسسه فناوری ماسوچوست (MIT) در کمبریج ماسوچوست ایالات متحده آمریکا را دریافت کند. سپس در سال 1993 با مدرک دکترا در رشته فیزیک تجربی فارغ التحصیل شد و به عنوان افسر ارتباطی MIT برای چین خدمت کرد.

سوهو در حال حاضر در ایران به دلایل ناشناخته فیلتر می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *