نحوه آدرس دهی صفحات یک وب سایت

URL یا آدرس صفحات سایت چیست ؟

URL مخفف عبارت “Uniform Resource Locator” است و به عنوان “آدرس صفحات سایت ” نیز شناخته می‌شود. در واقع یک رشته متنی است که برای شناسایی و لینک کردن به منابع موجود در اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک URL شامل مکان منبع (معمولاً آدرس وب‌سایت) و مسیر یا مکانی که منبع مورد نظر در آن قرار دارد، می‌باشد. و می‌توانند به صفحات وب، تصاویر، ویدئوها، فایل‌های دانلودی و دیگر منابع مرتبط با وب اشاره کنند. به عنوان مثال، “https://www.example.com/about-us” URL یک وب‌سایت به صفحه “درباره ما” آن اشاره می‌کند. URL‌ها برای ناوبری در اینترنت و اشتراک گذاری منابع مختلف بسیار مهم هستند.

تاثیر آدرس صفحات سایت بر سئو سایت :

آدرس و یا به عبارتی همان URI که برای هر صفحه از سایت تعیین می شود می تواند در سئو سایت در اصفهان ما بسیار تأثیر گذار باشد . آدرس ها هرچقدر واضح تر و کوتاه تر باشند تأثیر بیشتری بر سئو سایت ها می گذارند . هرچند تعیین آدرس صفحات جزء موارد بسیار ضروری نمی باشد و شما درخیلی از مواقع وب سایت هایی که در نتایج اول گوگل می بینید دارای آدرس های غیر بهینه هستند منتها اگر بتوان آدرس صفحات سایت تان را مدیریت کنیم مطمئنن نتایج بسیار بهتری خواهیم گرفت. در انتخاب آدرس صفحات خوب است نکات زیر را رعایت کنیم .

آدرس کوتاه باشد:

هرچقدر آدرس صفحات را کوتاه تر در نظر بگیریم هم برای موتورهای جستجو کار راحت کرده ایم و هم برای کاربران ،آدرس های کوتاه هم راحت تر حفظ می شوند و هم کپی کردن آن و استفاده در جاهای دیگر مانند شبکه های اجتماعی راحت تر خواهد بود.

استفاده از کلمات معنادار و یا کلید واژه ها در آدرس:

گاهأ توجه کرده اید که با آدرس هایی مواجه می شوید که از کاراکترهای بی معنی در آن استفاده شده است. به عنوان مثال  mgsite.com/cat/s/?asp=?id=58

در طراحی سایت اصفهان این نوع آدرس دهی عملا ضعیف ترین آدرس دهی است چرا که نه کاربران و نه موتورهای جستجو از آن هیچ معنی استنباط نخواهند کرد. بهتر است در تعیین آدرس صفحات از کلمات با معنا و ترجیحأ کلید واژه هایی که برای ما معنا دار هستند استفاده کنیم . به عنوان مثال  mgsite.com/mobiIe/Samsung

این نوع آدرس دهی هم برای کاربران معنادار بوده و می تواند در جذب مخاطب تأثیر گذار باشد و هم برای موتورهای جستجو.

پوشه بندی آدرس :

درپوشه بندی آدرس باید دقت کنید که هم پوشه بندی به شکلی باشد که بسیار جامع دسته بندی های سایت را نشان دهد و هم اینکه بسیار طولانی نباشد که کاربر برای پیدا کردن یک مطلب نیاز باشد. چندین کلیک انجام دهد. عمومأ کاربران یک وب سایت بتوانند باحداکثر 3 کلیک به خواسته خودشان برسد. پوشه بندی باید کلیات سایت را نشان دهد و از پیچیدگی بپرهیزد.

آدرس صفحات سایت

برای وبسایت فارسی ، بهتر است url ها فارسی باشد یا انگلیسی؟

سئوالی که دراینجا پیش می آید این است که در آدرس دهی اگر از عبارات فارسی استفاده کنیم بهتر است یا انگلیسی؟ به نظر بنده هر دوی این آدرس دهی ها می تواند خوب باشد و خیلی فرقی نمی کند از عبارات فارسی استفاده کنید یا انگلیسی مهم معنادار بودن آن عبارت می باشد ولی عمومأ استفاده از آدرس های انگلیسی در پاره ای از موارد کار را راحت تر می کند. چه اگر استفاده از این آدرس ها جهت انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی راحت تر می باشد. استفاده از URL‌های فارسی یا انگلیسی برای وب‌سایت‌های فارسی یک موضوعی است که به تعداد متغیری از عوامل و ترجیحات بستگی دارد.

از مزایای URL‌های فارسی این است که URL‌های فارسی می‌توانند با زبان محتوای وب‌سایت همخوانی داشته باشند و به کاربران ایرانی و فارسی‌زبان بهتر ارتباط برقرار کنند. و همچنین URL‌های فارسی ممکن است برای کاربرانی که فارسی می‌فهمند، تجربه کاربری بهتری ایجاد کنند. اماURLهای فارسی معایبی هم دارد از جمله اینکه ممکن است کمی پیچیده و طولانی باشند، که می‌تواند تایپ و نوشتن آنها را برای کاربران دشوار کند. برخی از سیستم‌ها و مرورگرها ممکن است با URL‌های فارسی مشکل داشته باشند و نادرست تفسیر کنند.

مزایای URL‌های انگلیسی این است که به طور کلی کوتاه‌تر و ساده‌تر هستند، که تایپ و به یاد سپردن آنها را آسان‌تر می‌کند.
و همچنین URL‌های انگلیسی بیشترین سازگاری با انواع سیستم‌ها و مرورگرها را دارند. اما از نظر زبانی با محتوای وب‌سایت همخوانی ندارند و در برخی موارد ارتباط با کاربران فارسی‌زبان را کمی دشوارتر می‌کنند.

بنابراین، انتخاب بین URL‌های فارسی و انگلیسی به ترجیحات شما و زبان کاربران سایت بستگی دارد. برخی از وب‌سایت‌ها از هر دو رویکرد استفاده می‌کنند و نیازمندی‌ها و هدف‌های خاص شما می‌تواند تصمیم نهایی را تعیین کند.

نتیجه گیری :

آدرس باید مطلب خود را توصیف کنید ،کوتاه باشد ،عدم استفاده از اعداد وکاراکترهای بدون معنی ،استفاده از کلمات کلیدی درآدرس

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *