همه چیز درباره توییتر

در ادامه مقالات معرفی بیست سایت برتر جهان، این بار نوبت به وب سایت توییتر می رسد. توییتر دومین شبکه اجتماعی دنیاست که احتمالا نام آنرا شنیده اید. پس با طراحی سایت در اصفهان همراه باشید با همه چیز درباره توییتر

سیزدهمین وب سایت برتر جهان : شبکه اجتماعی توییتر

آدرس وب سایت :www.twitter.com

حتما تا به حال واژه توییتر را شنیده اید، این واژه که به معنای جیک جیک کردن است اولین بار توسط جک دورسی خلق شد. جک دورسی در 6 مارس سال 2006 ایده خلق توییتر جهت ارتباط هر فرد با یک گروه کوچک و با استفاده از پیام کوتاه به ذهنش رسید. او به اتفاق بیز استون و اوان ویلیامز سایت twitter.com  را راه اندازی کرد.  با این که یک دهه بیشتر از عمر توییتر نمی گذرد اما این سایت با سرعت باورنکردنی رشد کرد به طوری که رتبه 13 سایت الکسا را در سال 2018 به خود اختصاص داده است.

جک دورسی

تنها کاری که این سایت انجام می دهد ازکاربر سوال می کند what are you doing یعنی چه کار می کنید؟ این سوال ساده در توییتر باعث شد روزانه هزاران کاربر از جمله سیاستمداران ، مشاهیر ، کمپانی ها، ثروتمندان و … به آن جواب می دهند. توییتر در نوامبر سال 2009 سوال خود را به what’s happing یعنی چه چیزی در حال رخ دادن است، تغییر داد. توییتر خیلی زود مورد استقبال تمامی کاربران اینترنت قرار گرفت و بیش از حد کاربردی شد، به طوری که امروزه به عنوان یک ابزار مهم در خبر رسانی ها مورداستفاده قرار می گیرد. توئیت کردن آزادانه در توییتر و جا به جایی داده ها تاثیرات مثبتی در جهان را به همراه دارد.

هر پستی که در توییتر توسط کاربر ثبت می شود اصلاحا به آن یک توئیت می گویند و به ارسال پست در توییتر توئیت کردن گفته می شود. هر توئیت شامل متن، تصویر، صدا و ویدئو است. یک نکته قابل توجه در توییتر محدودیت 280 کاراکتری برای ارسال متن است. افراد در کنار توئیت کردن همچنین می توانند توئیت های کاربران دیگر را دنبال کنند که اصلاحا به آن following  می گویند و از طرف دیگر کاربران دیگر هم او را دنبال می کنند، که اصلاحا آنها را follower می نامند. ثبت نام در توییتر رایگان است و نسخه موبایل آن نیز جهت فعالیت در توییتر، در دسترس است.

شبکه اجتماعی توییتر

توییتر در واقع یک شبکه اجتماعی و میکروبلاکینگ آنلاین است که پس از فیس بوک دومین شبکه اجتماعی پرطرفدار دنیا شناخته می شود. توییتر را پیامک تبلیغاتی هم توصیف کرده اند.

دفتر مرکزی توییتر در شهر سان فرانسیسکو و ایالات متحده آمریکاست و جک دورسی مدیر عامل وقت توییتر با بیش از 600 کارمند است. توییتر در سال 2015 بیش از 282 میلیون کاربر فعال داشت که روزانه بیش از 340 میلیون توئیت ارسال می کردند. توییتر در 16 زبان زنده دنیا از جمله انگلیسی، آلمانی، روسی، فرانسوی، چینی، هندی و ژاپنی قابل دسترسی است (توییتر از زبان فارسی در حال حاضر پشتیبانی نمی کند). همچنین بیش از 1/6 میلیارد جست و جو در آن انجام می شود، شما نیز می توانید صفحه شخصی ما را با عنوان سئو سایت در اصفهان در توییتر جست و نمایید.

63 درصد از برندهای دنیا در توییتر حساب کاربری دارند و حدود 92 درصد از آنها در روز بیش از دو توئیت ارسال می کنند.این آمار نشان دهنده فعالیت آنها و موفقیت توییتر در جذب فعالان حوزه مارکتینگ و بازاریان می باشد. این اثر بخشی بالای تبلیغات در توییتر به حدی رسید که 8 تا 24 برابر فیس بوک، تبلیغات در این سایت بازدید می شوند و موفقیت توییتر در حوزه تبلیغات آنلاین را در پی داشته است.

لوگوی توییتر

سیمون آکسلی بریتانیایی طرح اولیه لوگوی توییتر را در سایتiStockphoto.com  قرار داده بود، جک دورسی و دوستانش زمانی که به دنبال طرحی جهت لوگوی توییتر می گشتند این لوگو را انتخاب کردند و به مبلغ سه – چهار دلار خردداری کردند. آکسلی که از نظر مالی وضعیت مناسبی نداشت، بعد از فروش طرحش تا مدت‌ها نمی‌دانست که لوگوی چه سایت مهمی را طراحی کرد است. مدتی بعد با رشد توییتر و به علت منع قانونی تصاویر iStock برای لوگوی رسمی شرکتها، توییتر مجبور به سفارش یک لوگوی جدید شد. لوگوی فعلی توییتر همان پرنده آبی معروف توسط شخصی به نام دوگ بومن طراحی شد.

www.twitter.com

کاربران در شبکه اجتماعی توییتر

 

در همه چیز درباره توییتر خوب است بدانید که شبکه اجتماعی توییتر (Twitter) با یک میلیارد حساب ثبت شده و 330 میلیون حساب فعال در رده هشتم شبکه های  اجتماعی دنیا قرار دارد. این شبکه مجازی و میکروبلاکینگ در سال 2006 میلادی توسط جک دورسی ایجاد شد. توییتر  بعد از فیس بوک محبوب ترین شبکه مجازی کاربران اینترنت به حساب می آمد. در سال 2012 بیش از 100 میلیون کاربر فعال داشت که 340 میلیون توئیت در روز ار سال می کردند. اما در سالهای اخیر با گرایش بیشتر کاربران اینترنت به اینستاگرام این شبکه اجتماعی در رده پایین تری قرار گرفت. در ایران نیز توییتر در جریان انتخاباب سال 1388 به حدی رشد کرد که چهارمین وب سایت پربازدید ایران در رتبه بندی سایت الکسا شد. از دی ماه 1388 تا به امروز توییتر در ایران فیلتر است.

شبکه اجتماعی توییتر

اساس کار توییتر که با نام توئیت شناخته می شود مانند دیگر شبکه های اجتماعی ارسال پیام ، عکس و ویدوئو می باشد. توئیت های منتشر شده در توییتر با محدودیت 280 کاراکتری انجام می شود. این شبکه اجتماعی خیلی زود فراتر از یک پیام رسان رشد کرد و امروزه به غیر از کاربردهای اجتماعی و ارتباطی یک ابزرار کاربردی در خبر رسانی های تبدیل شده است. به زیان ساده هر آنچه که در دنیای بیرون اتفاق می افتد خیلی سریع به عنوان یک توئیت منتشر می شود. انتشار آزادانه توئیت ها در توییتر تاثیرات مثبتی در جهان داشت است به طور که به محض موقوع یک تحول فناوری، یک حادثه سیاسی و غیره اولین توئیت منتشر شده، تبدیل به نخستین جرقه اطلاع رسانی می شود. همین امر باعث شده تا توییتر به عنوان یک مرجع خبری برای کاربران تبدیل شود.

برخی از کاربردهای فعلی توییتر جدای از ماهیت اصلی این پیام رسان توسط کاربران مبتکر راه اندازی و استفاده می شود. از جمله می توان به استفاده توییتر به عنوان یک خبر رسان در شرایط اضطراری مثل وقوع زلزله جهت برقراری نظم اشاره کرد. مورد دیگر استفاده توییتر به عنوان تبلیغات تلویزیونی است . میزان تماشاچیان برنامه هایی مانند اسکار که از توییتر در تبلیغاتشان استفاده کردند، افزایش داشته است.

توییتر

امنیت در توییتر

در پایان مقاله همه چیز درباره توییتر اینرا نیز بدانید کهتوییتر اطلاعات شخصی کابران را تا 18 ماه ذخیره می کند. همچنین اطلاعات بسیار شخصی کاربران هنگام اتصال به توییتر از طریق موبایل متصل شده به توییتر بدون اجازه برداشته می شود. امنیت توییتر مانند دیگر پیام رسان های غربی مثل فیس بوک همچنان در هاله ایی از ابهام و جاسوسی است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *