پرطرفدار ترین سرویس ایمیل جهان را میشناسید ؟؟

در ادامه مقالات معرفی بیست سایت برتر جهان، این بار نوبت به وب سایت موتور جستجوی مایکروسافت live.com می رسد. live.com موتور جستجوی مایکروسافت است که احتمالا نام آنرا شنیده اید. پس با طراحی سایت اصفهان همراه باشید با معرفی

پانزدهمین وب سایت برتر جهان : موتور جستجوی مایکروسافت live.com

آدرس وب سایت :www.live.com

موتورهای جستجو امروزه، در دنیای بزرگ اینترنت حرف اول را می زنند و ابزار اصلی استفاده از اینترنت به حساب می آیند. اما اگر این موتورهای جستجو نباشند تا کاربران را در این دنیای بزرگ، پیچیده و دست نیافتنی همراهی کنند، کار در فضای اینترنت سخت و حتی غیر ممکن خواهد شد. به عنوان مثال شما قصد بهینه سازی و سئو سایت در اصفهان شخصی خود را دارید و به دنبال سایتی جهت ارائه این خدمات می گردید، شما در حال حاضر در کوتاه ترین زمان ممکن با جستجوی عبارت مانند سئو اصفهان می توانید نیاز خود را برآورده کنید، اما اگر موتور جستجویی وجود نداشت چه می کردید؟

امروزه گوگل قدرت اصلی موتورهای جستجو به حساب می آید و یاهو نیز از دیرباز رقیب اصلی و سرسخت گوگل بوده و هست. شرکت مایکروسافت از چندی پیش تصمیم به راه اندازی یک موتور جستجو گرفت . با این دید که موتور جستجوی آن متفاوت از گوگل و یاهو و دیگر موتورهای جستجو باشد. گوگل و یاهو رقیب اصلی مایکروسافت در این مسیر بودند و مایکروسافت سعی در پیشی گرفتن از آنها داشت.

live.com

در این راستا اقدام به راه اندازی موتور جستجوی MSN نمود اما نتوانست در این راه موفق شود و MSN به قدری از یاهو و گوگل فاصله پیدا کردکه مایکروسافت کار زیاری برای جبران این فاصله داشت. در این راستا اقدام به راه اندازی موتور جستجوی جدیدی به نام Windows Live نمود. این موتور جستجوی جدید مایکروسافت قابلیت های منحصر به فردی نسبت به رقبای خود داشت. از جمله این قابلیت ها، قراردادن لیست 10 جستجوی برتر در بالای صفحه، اسکرول در صفحه نتایج سایت و مشاهده 30 نتیجه در صفحه با امکان افزایش و کاهش تعداد نتایج است. این موتور جستجو بر روی دامنه www.live.com  قرار گرفت و در دسترس بود. Windows Live توانست تا حد زیادی فاصله مایکروسافت با رقبایش را کاهش دهد. پس از چندی مایکروسافت نسخه بتای این موتور جستجو را با نام Live Search  عرضه کرد. مایکروسافت همچنین اقدام به راه اندازی سرویس میل رایگان MSN Hotmail  (که به اختصار Hotmail شناخته می شد) نمود. پس از راه اندازیWindows Live Hotmail تغییر داده شد و در سال 2007 در اختیار عموم قرار گرفت. ایمیل های ایجاد شده در این سرویس میل با پسوند @hotmail و  @live.com ساخته می شوند.

پس از مدتی مایکروسافت نسخه دیگری از موتور جستجوی خود با نام Bing  را در سال 2009 ارائه داد. از قابلیت های Bing نمایش فهرستی از جستجوهای مرتبط بود که این ویژگی جدید در آن زمان بسیار قابل توجه قرار گرفت.  دامنه www.live.com در سال 2009 موتور جستجوی Bing را نمایش می داد. در حال حاضر این موتور جستجو بر روی دامنه www.bing.com ارائه می شود.

موتور جستجوی مایکروسافت

در حال حاضر دامنه www.live.com میزبان نرم افزار ایمیل مایکروسافت یعنی Outlook است. این سرویس میل امروزه یکی از پرطرف دارترین سرویس های ایمیل به حساب می آید. دامنه www.live.com در سال 2018 توانست رتبه 15 سایت الکسا را به خود اختصاص دهد.

Outlook یکی از نرم افزارهای مجموعه نرم افزای آفیس است که برای ارسال و دریافت نامه های الکترونیک یا همان ایمیل استفاده می شود. تقویم و دفترچه یادداشت از دیگر امکانات این نرم افزار است.

استفاده از اوت لوک مزایایی را به همراه دارد از جمله:

  • صرفه جوی در وقت
  • مدیریت پیام های ناخواسته با پوشه Junk که قابلیت بروزرسانی نیز دارد.
  • انتقال نامه ها به سیستم شخصی و امکان دسترسی به آنها به صورت Offline
  • نظم بخشیدن و سازمان دهی نامه ها با استفاده از قابلیت های دفترچه تلفن و تقویم موجود در اوت لوک

در زمان استفاده از اوت لوک از باز کردن و خواندن نامه هایی که گیرنده مشخصی ندارند بایستی اجتناب کرد، زیرا امکان انتقال ویروس بر روی سیستم فرد پس از باز کردن و دانلود نامه ها وجود دارد.

موتور جستجوی مایکروسافت live.com

اوت لوک بدون در نظرگرفتن سرورهای سرویس ایمیل مثل یاهو، گوگل، وب سایت های شخصی افراد و غیره تنها با تنظیم کردن قسمت حساب کاربری در اوت لوک ایمیل مربوطه را نمایش داده و به راحتی می توان آن را مدیریت کرد. توسط اوت لوک همچنین می توان پوشه inbox را مدیریت کرده و با اضافه کردن فولدر جدید، نامه های دریافتی را طبقه بندی و مدیریت کرد.

نکته قابل توجه در اوت لوک این است که حتی فرد با پاک کردن ایمیل خود در سرور مربوطه می تواند تا هر زمان که خواست، ایمیل های خود را بر روی سیستم شخصی اش داشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *