ایندکس سایت در گوگل چیست؟

شرکت طراحی سایت عصر آسیا مجری سئو سایت در اصفهان قصد دارد در این مقاله در مورد نحوه عملکرد موتورهای جستجو و راه های افزایش سرعت ایندکس صفحات در موتورهای جستجو بپردازد.

ایندکس سایت در گوگل

صفحات اینترنتی پس از ایجاد و انتشار در وب مستقیما و بلافاصله در لیست موتورهای جستجو قرار نمی گیرند. ممکن است امروز شما یک صفحه را در سایت خود منتشر کرده باشید ولی در لیست موتور جستجوی گوگل مشاهده نکنید، این امر کاملا طبیعی است. گوگل یک کتابخانه عظیم است و تمامی آنچه که در لیست او قرار گرفته باشد در جستجوها نمایش می دهد.

قبلا در مورد اینکه سئو چیست و انواع آن صحبت کردیم. اما آنچه که بدیهی است، دنیای سئو بزرگتر و پیچیده تر از آنچه که تصور می کنیم است. تولید محتوا یکی از بخش اصلی و مهم سئو می باشد. فرآیند سئو پس از فراهم کردن محتوای مناسب و انتشار آن در وب سایت زمانی شروع می شود که صفحه ایجاد شده اصلاحا ایندکس شده باشند، سپس بهینه سازی و ارتقا رتبه گوگل انجام شود.

واژه ایندکس گوگل به همراه خزنده گوگل دو واژه ی مهم در بهینه سازی سایت به شمار می آیند.

خزنده  (crawl) گوگل چیست؟

خزندیدن یعنی دنبال کردن یک مسیر. روبات ها پس از ورود به هر صفحه از سایت، لینک های موجود در صفحه را دنبال کرده و به دیگر صفحات سایت نیز وارد می شوند. پیمایش این مسیر ها همان عمل خزیدن گوگل است. البته در این بین با استفاده از فایل Robots.txt می توان لینک ها و صفحاتی که نمی خواهیم پیمایش شوند را برای گوگل مشخص کنیم.

ایندکس (Index) گوگل چیست؟

زمانی که لینکی برای بررسی به گوگل ارسال می شود، گوگل عمل خزیدن را آغاز می کند. پس از پیمایش محتویات صفحه اصلی و لینک های موجود، چگالی کلمات کلیدی را بررسی کرده و این کار را ادامه می دهد، تا زمانی که هیچ ارتباطی خارجی دیگری در صفحه پیدا نکند. . سپس کلیه صفحات شناسایی شده، جهت ایندکس ارسال می شوند و در نهایت با توجه به نوع کلمات کلیدی و دیگر معیارهای سئو، صفحات رتبه بندی شده و در کتابخانه ایندکس گوگل قرار می گیرند. گوگل در هر با جستجوی کاربر، سایت هایی را نمایش می دهد که در رتبه اول اندکس گوگل قرار دارند.

به زبان ساده قرار گرفتن یک صفحه اینترنتی در لیست گوگل، ایندکس گوگل گفته می شود.

ایندکس گوگل

روش های سریع ایندکس گوگل

ایندکس گوگل یکی از موارد مهم و مورد توجه مالکان وب سایتهاست تا در کوتاهترین زمان ممکن سایت خود را در لیست نتایج گوگل مشاهده کنند. این پروسه زمانی خصوصا برای سایت های تازه بارگذاری شده طولانی بوده و مستلزم استفاده از روشهایی جهت کاهش این زمان است. روشهای زیر می تواند شما را در این امر یاری رساند.

1- بک لینک: لینک سایت خود را در دیگر سایتها قرار دهید تا زمان پیمایش آنها خزنده گوگل سایت شما را نیز بررسی و ایندکس نماید. البته اگر ارتباطی بین صفحات داخلی شما وجود نداشته باشد تنها صفحه ای که خزنده دیده است در لیست ایندکس قرار می گیرد.

2- نقشه سایت: جهت معرفی سایت خود به گوگل می توانید از نقشه سایت استفاده کنید. نقشه سایت حاوی تمامی این مسیرها بوده و ایجاد آن در سایت باعث می شود، روبات های گوگل عمیق تر سایت را بررسی کرده و به دیگر صفحات نیز هدایت شده و آن ها را ایندکس نمایند. بعد از ایجاد صفحات شما حتی اگر لینک سایت خود را معرفی نکنید به صورت خودکار توسط گوگل ایندکس می شود البته این کار زمان بر است. اما وجود نقشه سایت باعث می شود با سرعت بیشتری این کار انجام شود.

3- ابزار گوگل وبمستر تولز: گوگل به عنوان یک موتور جستجوی قدرتنمد امکان مدیریت سایت را دراختیار شما قرارمی دهد. با این ابزار بسیار ساده و تنها با داشتن یک اکانت گوگل و ثبت نام در گوگل وبمستر شما می توانید از امکانات آن استفاده کنید.

-قسمت optimization و سپس sitemap جهت ایجاد لینک نفشه سایت.

– قسمت google index  با زیر شاخه به نام های Index Status ، Blocked Resources،Remove URLs  امکان معرفی، بلاک وحذف صفحات از لینک ایندکس گوگل.

4- ایجاد پروفایل شبکه های اجتماعی: با بازار یابی شبکه های اجتماعی و دریافت لینک از آن ها مطالب سایت خود را به اشتراک بگذاید. از آنجایی که لینک های ورودی به سایت شما توسط موتورهای جستجو مورد بررسی قرار می گیرند، اگر این لینک از شبکه های اجتماعی به سایت شما هدایت شوند، برای گوگل دارای اهمیت خاصی دارند و رتبه بالایی را به آن اختصاص می دهد.

5- لینک سازی داخلی: لینک سازی داخلی نه تنها یکی از ترفندهای سئو به حساب می آید بلکه باعث نگه داشتن کاربر در سایت شده و به افزایش سرعت ایندکس صفحات نیز کمک می کند.

6- مطالب تکراری: از ثبت مطالب تکراری در سایت دوری کنید. مطالب تکراری و کپی برداری از دیگر سایت ها ضمن مضر بودن برای سایت باعث حذف سایت از لیست نتایج گوگل خواهد شد. همچنین صفحاتی که دارای پیغام 404 هستند را از سایت حذف و یا اصلاح کنید.

7- تولید محتوا: تولید محتوا و استفاده از کلمات کلیدی بر اساس اصول سئو یکی از ساده ترین و بهترین روشهای افزایش سرعت ایندکس سایت به شمار می آید. این امر ضمن بالابردن کیفیت سئو و رتبه سایت در لیست نتایج گوگل، کاربران بیشتری را نیز جذب سایت خواهد کرد.

8- به اشتراک گذاری مطالب: تولید محتوای مناسب و اصولی باعث اشتراک گذاری مطالب شما توسط کاربران در دیگر سایتها خواهد شد. همچنین شخصا مطالب خود را در دیگر سایتها به عنوان پست مهمان و یا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. دریافت لینک های ورودی سرعت ایندکس شما را افزایش خواهد داد.

9- نام دامنه: پس از بروزرسانی الگوریتم پاندا، نام دامنه و استفاده از کلمات کلیدی اصلی در نام دامنه اهمیت زیادی پیدا کرده است.

بررسی ایندکس گوگل

برای بررسی از وضعیت ایندکس سایت خود از دستور زیر استفاده کنید:

آدرس دامنه: Site

طراحی سایت در اصفهان

نتبجه این دستور وضعیت، تعداد و لیست صفحات ایندکس شده سایت شما را نمایش می دهد ولی اگر نتیجه ایی غیر از این دریافت کردید، یعنی سایت شما به هر دلیلی بر خلاف مقررات گوگل بوده و ایندکس نشده است. دلیل دیگر اندکس نشدن برخی صفحات، استفاده نادرست از دستور disallow  در فایل robots.txt  است.

چگونه بفهمیم مطلب جدیدی که در سایت ثبت کردیم در گوگل ایندکس شده است؟

برای این کار کافی است آدرس آن صفحه را دقیقا کپی کرده و سپس در سایت گوگل وارد کنیم اگر آن صفحه توسط گوگل ایندکس شده باشد در لینک یک نتایج گوگل قرار میگیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *