تفاوت سئو کلاه سفید و سیاه

تفاوت سئو کلاه سفید و سیاه

آیا تا به حال نام سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه را شنیده اید؟ می دانید مفهوم این دو چیست؟ اگر اطلاعی نداربد با بهترین شرکت طراحی سایت در اصفهان و سئو سایت اصفهان همراه باشید تا به معرفی آن ها و نکات مرتبط بپردازیم.

سئو کلاه سفید

ما دو نوع سئو داریم سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه،  هدف از هردو سئو بالا بردن رتبه سایت است. سئو کلاه سفید یا white hat seo یعنی تمامی اقداماتی که برای رضایت کاربر و رفع نیاز او در سایت خود انجام می دهیم. این اقدامات در جهت قوانین و مقررات گوگل است.

تفاوت کلاه سفید سیاه

6 اقدامی که می توان در سئو کلاه سفید انجام داد شامل :

  • قراردادن لینک های داخلی
  • استفاده از لینک های خارجی مرتبط
  • تولید محتوای مناسب
  • انتخاب کلمه کلیدی مناسب
  • استفاده از سئو تکنیکال
  • هدف از انجام سئو چیست

روش سئو کلاه سفید

فردی که کار سئو انجام می دهد به طور مثال برای یک فروشگاه اینترنتی باید بداند چگونه از کلمات کلیدی استفاده کند، از برندهای معروف آگاهی داشته باشد،  زیرا افراد ترجیح می دهند از برنده های معروف خرید کنند تا برند هایی که کم تر آگاهی دارند. هم چنین یک سئو کار می تواند کلمات کلیدی کم سرچ را پیدا کند و روی آن ها کار انجام دهد اینگونه اگر فردی این کلمه کلیدی را سرچ کند فقط صفحه فروشگاهی ما که از آن کلمه کلیدی کم سرچ استفاده کردیم دیده می شود و کم کم با همین کلمات کلیدی کم سرچ بازدید سایت ما بالا می رود.

تفاوت کلاه سفید سیاه

تکنیک کلاه سفید سئو

  • یکی از تکنیک هایی که در سئو کلاه سفید باید انجام دهید تولید محتوای با کیفیت است یعنی طول متن به اندازه باشد، عنوان مناسبی داشته باشد، از لینک های داخلی به درستی استفاده کرده باشد.
  • یکی دیگر از تکنیک ها کسب رضایت کاربران است. شما به عنوان مدیر سایت باید بدانید هدف کاربران از آمدن به سایت شما چیست تا بتوانید در همان زمینه فعالیت کنید و رتبه سایت را ارتفا دهید. به دلیل اینکه امروزه اکثر کاربران از طریق موبایل وارد سایت ما می شوند باید کیفیت سایت شما به گونه ای باشد که در دستکتاپ نمایش داده می شود.
  • یکی از مهم ترین تکنیک ها لینک سازی است یعنی بتوانید لینک های درست و معتبر استفاده کنید. هم چنین کلمات کلیدی باید درست و مرتبط به سایت ما باشند و گرنه توسط الگوریتم های گوگل جریمه می شویم.
  • فردی که از تکنیک سئو کلاه سفید استفاده می کند باید علاوه بر نوشتن محتوای یکتا، محتواهای قدیم خود را نیز بروزرسانی کند مثلا گوگل یک از الگوریتم های خود مانند الگوریتم رقص کوگل را بروز می کند و شما چندین هفته قبل یک مقاله راجع به الگوریتم رقص گوگل نوشته اید اکنون باید نوشته خود را با عنوان تغییرات الگوریتم رقص گوگل بعد از بروزرسانی یا الگوریتم رقص گوگل به روز شد را به روز کنید و با این کار به گوگل بفهمانید که باید مقالات قبلی شما را بازبینی کند و اینگونه کاربران جدیدی جذب می کنید.
  • یکی دیگر از تکنیک ها استفاده از شبکه های مجازی مانند ساخت کانال تلگرام یا صفحه ای برای سایت خود در اینستاگرام یا شبکه های مجازی دیگر است.  با این روش کسب و کار و سایت خود را به بیشتر به کاربران معرفی می کنید و هم چنین برای سایت خود نیز لینک بیشتری می گیرید.
  • سئو کلاه سفید برای نتیجه گیری نیاز به زمان زیادی دارد و تازمانی که رنج بسیاری نکشید و تکنیک های بسیاری را امتحان نکنید به نتیجه نمی رسید این تکنیک همانند ضرب المثل گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی است و با صبر و صرف وقت برروی سایت خود می توان از این تکنیک ها به بهترین نحو برای افزایش رتبه سایت خود و کسب رضایت کاربران استفاده کرد.

سئو کلاه سیاه

در قسمت قبل درمورد سئو کلاه سفید صحبت کردیم در این قسمت درمورد سئو کلاه سیاه و تکنیک های آن صحبت می کنیم.
هدف سئو کلاه سیاه یا black hat seo هم مانند سئو کلاه سفید انجام اقداماتی برای بالابردن رتبه سایت است اما این اقدامات برخلاف قوانین و الگوریتم های گوگل می باشد. استفاده از تکنیک های کلاه سیاه آسیب های جدی را به صفحات سایت شما می زند.

تکنیک های سئو کلاه سیاه

استفاده فراوان از کلمات کلیدی : یکی از این تکنیک ها استفاده فراوان از کلمات کلیدی نامرتبط با موضوع ماست و هدف آن پر کردن سایت بااین کلمات برای گول زدن گوگل و کسب جایگاه بهتر است. اما اگر از این کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید گوگل آن ها را مثل یک لیستی از شماره تلفن می بیند و اهمیت نمی دهد یا عبارات کلیدی پرتکرار را مثل اسم شهر ها و کشورها در نظر می گیرد و به آن ها اهمیتی نمی دهد و یا این کلمات کلیدی را تکینک کلاه سیاه می داند و شما را جریمه می کند.
پنهان کاری : ریدایرکت های مخفیانه باعث می شود کاربر به یک صفحه دیگری از سایت برود.
محتوای کپی : استفاده از محتوای کپی از سایت های دیگر باعث پایین آمدن رتبه سایت می شود زیرا در سئو کلاه سیاه فقط برای قرار دادن کلمات کلیدی از محتوای بی کیفیت استفاده می کنند. برخی از سایت ها به خرید و فروش لینک می پردازند که گوگل این کار را نیز منع کرده است و برای آن جریمه در نظر گرفته است.
کلیک بیت های تقلبی : یکی دیگر از تکنیک های سئو کلاه سیاه کلیک بیت های تقلبی است به معنی که فرض کنید شما یک عنوان جذاب مثلا سئو کلاه خاکستری را دیده اید و وقتی برای خواندن مقاله آن کلیک می کنید، مقاله و مطلب نامربوطی می بینید که حتی یک کلمه هم درمورد آن عنوان جذاب صحبتی نشده است. در این صورت شما به سرعت سایت را ترک می کنید و از این کار به شدت عصبانی می شود.
نظرات اسپم: در بسیاری از وبلاگ ها، سایت ها و.. مردم اجازه اظهار نظر و قراردادن نظر خود به عنوان کامنت را دارند. اما مدیران سایت باید حواسشان به این نظرات باشد زیرا برخی از افراد از این کامنت ها برای تبلیغات خود استفاده می کنندکه هیچ ربطی به سایت شما ندارد. برخی دیگر از نظرات مفهوم خاصی ندارند. اگر از لینک های هرزی که واقعی نیستند استفاده کنید گوگل شما را جریمه می کند.
تکنیک های سئو کلاه سیاه باعث کاهش رتبه سایت می شود و در نتیجه پس از مدتی مشتریان خود را از دست می دهید.
این تکنیک، تکنیک مفیدی نیست و شاید در زمان کوتاه تری نسبت به سئو کلاه سفید به نتیجه دلخواه خود که همان بالا بردن جایگاه سایت خود است برسید اما این امکان وجود دارد که گوگل سایت شما را بلاک کند و دیگر بیرون آمدن از آن دشوار است.

تفاوت کلاه سفید سیاه

سئو کلاه خاکستری

به غیر از سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه، سئو کلاه خاکستری هم وجود دارد که می توانیم آن را بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه در نظر بگیریم اما بسیاری از افراد فقط سئو کلاه سفید را قبول دارند و هر تکنیکی که برای سئو کلاه سفید انجام نمی گیرد را نادیده می گیرند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *