سئو تصویر

تاثیر عکس و فیلم بر سئو سایت

طراحی سایت در اصفهان قصد دارد در این مقاله یکی دیگر از نکات اصلی و ضروری جهت بهینه سازی و سئوی سایت را به شما همراهان عزیز معرفی کند.

تاثیر عکس و فیلم بر سئو

شاید برای شما این سوال مطرح شود که آیا برای ثبت مطلب در سایت از تصاویر و ویدئو استفاده کنم؟ آیا تصاویر اختصاصی، زیبا و با کیفیت باعث جذب کاربران خواهد شد؟ آیا استفاده از تصویر و ویدئو برای بهینه سازی و سئو سایت مفید است؟ جواب تمامی این سوالات یک کلمه است: بله.

استفاده از تصاویر در مقالات و یا هر محتوای دیگری در سایت به طور غریزی باعث جذب مخاطب و درنگ کردن آن طی چند ثانیه در صفحه سایت شما حداقل برای دیدن عناوین و تصاویر خواهد شد. خود شما نیز زمانی که به دنبال یک مطلب به صفحه ای هدایت می شوید که تصویر در آنها به کار رفته است بیشتر لذت خواهید برد.به طور کلی میتوانیم بگوییم یکی از عوامل موثر در سئو داخلی وردپرس داشتن تصویر و فیلم در محتوای مطالب و سایت میباشد.

در این قسمت ذکر یک نکته بسیار حائز اهمیت میباشد و آن اینکه بسیاری از مدیران سایت ها صرفا جهت تاثیر عکس و فیلم بر سئو سایت سعی میکنند درون مطالب و مقالات وب سایتشان گاها از تصاویر بی ارتباط استفاده کنند اما باید توجه داشته باشید که استفاده از تصاویر و یا فایل های مولتی مدیا و فیلم نباید صرفا در جهت بالابردن وضعیت سئو و بهینه کردن صفحات باشد چرا که در این صورت این تصاویر و مطالب بی محتوا و غیر مرتبط به خوبی توسط کاربر تشخیص داده خواهد شد.

تصاویری که در هر صفحه از سایت شما قرا می گیرند بایستی کاملا اصولی و مرتبط با محتوای شما باشند. گوگل از تصاویر در جستجوهای خود استفاده می کند تا آنجایی که در یک تب image جداگانه تصاویر مرتبط با عبارات جستجوی شده، توسط کاربر را نمایش می دهد و از لینک هر کدام کاربر را به وب سایت مربوطه هدایت می کند. گوگل از محتوای تصاویر اطلاعی ندارد و این شما هستید که باید تصاویر را به گوگل معرفی کنید تا در جستجوهای خود قرار دهد. تصاویر و ویدئو ها به غیر از جذب کاربر به طور غیر مستقیم بر افزایش ترافیک سایت شما نیز اثر می گذارد.

یکی از مهم ترین استراتژی های گوگل کسب رضایت کاربران است و همیشه سعی می کند بهترین نتایج را پیش روی کاربر قرار دهد بنابراین سعی کنید محتوای خود را با استفاده از تصاویر و ویدئو ها به این موتور جستجو معرفی کنید و این امر تنها با بهینه سازی و سئو تصاویر و ویدئو ها محقق می شود.

سئوی تصویر

بعد از انتخاب عکس مرتبط با محتوای مورد نظر و درج آن در صفحه مورد نظر بایستی حتما بهینه سازی بر روی تصویر اعمال شود. جهت این امر رعایت نکات زیر الزامی است:

سئو تصویر

1- عکس به صورت متن نوشته: محتوای متنی خود را به صورت تصویر در بین محتوا قرار ندهید این کار اشتباه و غیر حرفه ای است. طبیعتا محتوای متنی نسبت به محتوای تصویری در سئو موثرتر است، حال قراردادن محتوای متنی در تصویر باعث از درست رفتن نکات مثبت محتوایی شما خواهد شد.

2- لینک تصویر از دیگر سایتها: یکی دیگر از کارهای اشتباه و غیر حرفه ایی در استفاده از تصاویر، قراردادن لینک تصویر از دیگر سایتهاست. یعنی به جای آپلود کردن تصویر در هاست شخصی، از آدرس آپلود شده در سایت مربوطه استفاده کنیم. این کار زمانی مشخص خواهد بود که مدیر سایت از Hotlink Protection استفاده کرده باشد . در این حالت به جای نمایش تصویر مورد نظر با تصویر زیر مواجه می شوید.

Hotlink Protection

3- نام تصویر: قبل از آپلود کردن تصویر و استفاده از آن در محتوا حتما نسبت به تغییر نام آن اقدام کنید. تغییر نام عکس کار بسیار ساده است که بسیاری از آن غافل می شوند و تصاویر را با نام های غیر واقعی، اعداد و یا با همان نام هایی که هنگام ذخیره توسط دوربین و یا گوشی موبایل استفاده می شود، مستقیما آپلود می کنند. نام عکس به راحتی توسط موتورهای جستجو مانند گوگل خوانده شده و در تب image تصاویری که با عبارت جستجو شده کاربر همخوانی داشته باشد را نمایش می دهد. بنابراین تصاویر خود را با عنوان محتوا، کلمه کلیدی صفحه مقصد و یا محتوای خود عکس نامگذاری کنید که در مورد نحوه انتخاب کلمات کلیدی میتوانید مقاله مربوطه با عنوان نحوه انتخاب کلیدواژه را مطالعه کنید. از عبارت جدا کننده مانند the ،a ، and و غیره در نام گذاری تصویر استفاده نکرده و کلمات را با خط تیره به جای آندرلاین از همدیگر جدا کنید. مثلا: Seo-image.jpg

4- تگ عنوان و تگ جایگزین: برای مقداردهی تگ عنوان کمی سلیقه به خرج داده و آن را جذاب، کوتاه و مختصر تعریف کنید. ممکن است به هر دلیلی تصویر شما در صفحه نمایش داده نشده و یا اصلاحا لود نشود، در این صورت مرورگر از عبارت تگ جایگزین به جای نمایش تصویر استفاده می کند. گوگل محتوای تگ عنوان و تگ جایگزین را خوانده و بر اساس آن از محتوای تصویر مطلع شده و با توجه به رتبه ای که دریافت می کند، در لیست نتایج خود نمایش می دهد. بهتر است تگ جایگزین را با کلمات کلیدی و یا عنوان پست مقدار دهی کنید. برای سایر تصاویر غیر مرتبط از عباراتی که عکس را توصیف می کنند استفاده کنید.

5- توصیف تصویر (Caption) : توصیف تصاویر 4 بار بیشتراز محتوای متن خوانده شده و اکثر افراد به توصیف تصاویر نگاه می کنند. متای توضیحات را برای تصاویر خود مقداردهی کنید زیرا خواندن توصیف تصاویر باعث می شود، کاربر زمان بیشتری در سایت شما بماند. این متا تاثیر مستقیم بر ترافیک و رتبه سایت می گذارد.

6- ابزار چک سئو تصویر: با استفاده از ابزارهای زیر می توانید سئوی تصاویر را بررسی و نسبت به اصلاح آن اقدام کنید.

-چک تمام مشخصات تصاویر با SEO chat

-چک متن جایگزین با Durham یا Content Forest

7- زمان بارگذاری یا لود تصویر: قبل از بارگذاری تصویر در سایت خود نسبت به کاهش اندازه و حجم آن اقدام کنید. استفاده از تصویر با اندازه ی بزرگ در سایت ضروری نبوده و تصاویر با حجم بالا نیز ضمن کاهش سرعت سایت باعث لود نشدن تصویر می شود. خود شما نیز اگر زمان زیادی برای لود یک تصویر منتظر شوید از ادامه آن انصراف می دهید، بنابراین از تصاویر با حجم کم استفاده کنید. گوگل تصاویری که زمان بارگذاری آنها از حد میانگین کمتر است را در نتایج اولیه خود نمایش نمی دهد. کاهش حجم تصویر در حالت عادی باعث کاهش کیفیت تصویر خواهد شد ولی شما با ابزار save for web فتوشاپ و یا سایتهای مانند compresspng.com ,punypng.com ,jpegmini.com imageoptim.com  می توانید بدون کاهش کیفیت تصویر، حجم آن را تا حد زیادی کاهش دهید.

8- شناخت انواع تصویر: برای استفاده از تصویر در محتوای خود بایستی از تصاویر با پسوند مناسب استفاده کنید. رایج ترین پسوندها عبارتند از:

– : Jpg   برای استفاده تصاویر معمولی و پیچیده در سایت

– Png  : برای استفاده در لوگو، گرافیک و اسکرین شات

– Gif : برای استفاده انیمیشن

9- نقشه سایت: برای شناسایی تصاویر خود به موتور جستجوی گوگل از نقشه سایت مخصوص تصاویر استفاده کرده و یا مشخصات تصاویر را به نقشه سایت فعلی خود اضافه کنید.

سئو ویدئو

در سالهای اخیر استفاده از ویدئو در محتوای وب سایتها و وبلاگ ها  افزایش پیدا کرده است. در ایران نیز با توجه به کاهش هزینه های اینترنت و افزایش سرعت آن استفاده از ویدئو و تماشای آن افزایش یافته است. از آنجایی که شما 8 ثانیه بیشتر فرصت ندارید تا کاربر را در صفحه خود نگه دارید استفاد از ویدوئو باعث افزایش این زمان خواهد شد. آمارها نشان می دهد تماشای ویدئو 2 دقیقه بیشتر کاربر را در سایت شما نگه داشته و 64 درصد بیشتر امکان خرید برای یک وب سایت فروشگاهی را فراهم می آورد. رتبه دوم یوتیوب به عنوان دومین موتور جستجوی دنیا بهترین دلیل تاثیر ویدئو بر سئو سایت است. استفاده از ویدئوهای آموزشی یا ویدئو مارکتینگ امروزه یکی از بهترین راههای انتقال پیام به مخاطب است که خود به یک بازار رقابتی تبدیل شده است. آمارها نشان می دهد 43 درصد کابران دیدن یک ویدئوی آموزشی را به دانلود یک کتاب و یا مطالعه یک مقاله آموزشی ترجیح می دهند. در این راستا پیش شده است تا سال 2021 حدود 80 درصد محتوای وب به صورت ویدئو خواهد بود.

سئو ویدئو

راههای بهینه سازی ویدئو:

برای استفاده از ویدئو در وب سایت خود نکات زیر را رعایت کنید:

1- ویدئو ها بایستی کوتاه و زیر 4 دقیقه و با حداکثر حجم 15 مگابایت تهیه شوند. ویدئو های بالای 10 دقیقه شانس کمتری برای دیده شدن دارند. همچنین شروع ویدئو باید کاملا جذاب و مرتبط با محتوا باشد، زیرا 15 ثانیه اول ویدئو کاربر تصیمیم به ادامه و یا انصراف از تماشای آن خواهد گرفت.

2- ویدئوهای خود را در سایت برتر دنیا یوتیوب و یا آپارات در ایران آپلود کنید تا ضمن کاهش هزینه های هاستینگ و بارگذاری ویدئو، در لیست نتایج گوگل قرار گیرید. گوگل در 55 درصد نتایج خود یک ویدئو به کاربر معرفی می کند. طبیعتا ویدئوهای بارگذاری شده در آپارات  و یوتیوب بیشتر شانس دیده شدن دارند.

3- برای نمایش ویدئو بارگذاری شده درآپارات، از کدهای  iframeاستفاده کرده و ویدئوهای خود را در کانال شخصی تان و در دسته بندی های تعریف شده آپارات و با برچسب های مناسب قرار دهید تا شانس دیده شدنتان دراین سایت نیز بالا رود.

4- برای نمایش ویدئوهای بارگذاری شده در وب سایت خود از فلش پلیر ها استفاده نکرده و از کدهای html5 استفاده کنید. ویدئوها را بعد از پاراگراف اول و یا دوم قرار دهید. هر چه ویدئوها به انتهای متن نزدیک تر باشند شانس دیده شدنشان کمتر می شود.

5- قبل از شروع ویدئو عنوان آن را در تگ h2 قرار داده و بعد از نمایش ویدئو پاراگرافی جهت توضیحات آن در نظر بگیرید. امیدواریم با رعایت نکات بالا بتوانید تصاویر و ویدئو های خود را بهینه سازی کرده و رتبه سئو سایت در اصفهان خود را بالا ببرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *