تاثیر محتوا بر سئو

در مقالات قبلی سعی در معرفی و شناخت بهتر شما کاربران عزیز در مورد مفهوم سئو سایت و روشهای پیاده سازی و چگونگی عملکرد آن مفصلا صحبت کردیم. همان طور که قبلا اشاره شد یکی از مهمترین و تاثیرگذار ترین عوامل در سئو سایت و بهینه سازی صفحات، محتوای وب سایت است، به طوری که یک محتوای کامل، باکیفیت و حتی جذاب یک امتیاز مهم برای وب سایت به حساب می آید.

محتوای سایت چیست؟
هر آنچه از متن، تصویر، ویدئو و صدا که در سایت شما قرار گرفته باشد محتوا سایت نامیده می شود. تولید محتوا از فرآیندهای شناسایی و معرفی سایت به موتورهای جستجو به شمار می آید و باعث افزایش یا کاهش ترافیک سایت شما می شود.

بیل گیتس در یک جمله معروف می گوید “محتوا پادشاه است.” این جمله که امروز مانند یک ضرب المثل معروف شده است بیانگر این است که در هر سایتی یک پادشاه هست و این پادشاه محتوا نام دارد. همانگونه که در داستان ها وجود یک پادشاه لایق سبب پیروزی و موفقیت آن می شود یک محتوا خوب نیز موجب پیروزی و موفقیت یک کسب و کار اینترنتی می شود.
الگوریتم های گوگل مانند پنگوئن، مرغ مگس خوار و پاندا ضمن سرعت بخشیدن به سرعت جستجو و هدایت کاربر به نتیجه بهتر، از تقلب سایت ها و کپی برداری محتوا جلوگیری می کنند. پس در تولید محتوا به فکر دور زدن و تقلب نباشید چرا که نتیجه برعکسی دریافت خواهید کرد. تمامی این الگوریتم ها یک نکته مشترک تحت عنوان بررسی محتوای سایت دارند که توسط آن سایت هایی که محتوای جامع تر، غنی تر و کامل تری دارند را در لیست برترین سایت های موتورهای جستجو قرار می دهند.

creating content

مهم ترین ویژگی‎ها‎ی محتوا:

1- محتوای با کیفیت و بدون ابهام : محتوا بایستی کاربر پسند و مرتبط با موضوع و کلمات جستجو شده کاربر بوده و بدون غلط های املایی، دستوری و نگارشی و علمی باشند.

2- محتوا متناسب با نیاز کاربران: موضوعات و متن هایی را انتخاب کنید که کاربران به آن علاقه داشته و باعث جذب مخاطبین قدیمی و جدید شما خواهد شد. هر چه زمان بیشتری کاربر را در سایت خود نگه دارید از نظر گوگل رتبه بالاتری را کسب خواهید کرد. در پایان هر سال میلادی گوکل لیست مهم ترین موضوعات جستجو شده کاربران را منتشر می کند. مطالعه این لیست می تواند در انتخاب کلمات کلیدی و موضوع بسیار مفید باشد. با ابزارهای دیگری مانند گوگل ادوردز و گوگل ترندز نیز می توانید برای جستجو و شناخت بهتر کلمات کلیدی استفاده کنید.

3- استفاده از کلمات کلیدی در محتوا: کلمات کلیدی باعث می شوند تا مخاطبین توسط موتورهای جستجو مانند گوگل شما را پیدا کنند. پس کلمات کلیدی مرتبط با زمینه فعالیت خود انتخاب کرده و اولویت بندی کنید، سپس بر اساس کلمات کلیدی خود تیترهای اصلی را ایجاد و مطالب و محتوای سایت را با کلید واژه ها و عناوین متعدد انتخاب کنید. جهت انتخاب مناسب کلمات کلیدی مقاله نحوه انتخاب کلیدواژه را مطالعه بفرمایید یک موضوع را با چندین کلمه کلیدی در یک صفحه به کار نبرید. تعداد کلمات کلیدی با طول محتوا رابطه مستقیم دارد بنابراین تعداد کلمات کلیدی بایستی متناسب با محتوای سایت باشند. محتوای کوتاه با کلمات کلیدی زیاد باعث اسپم شدن محتوا و تنزل رتبه گوگل می شود و در محتوای نیز طولانی بایستی به طور استاندارد از کلمات کلیدی استفاده کرد.

4- تعامل محتوا با مخاطبین سایت: هر چه محتوای جذاب تری در سایت داشته باشید مخاطب بیشتری را جذب خواهید کرد. خلاصه ای از متن محتوای خود تهیه کنید و آن را در انتهای مطلب مربوطه و شبکه های اجتماعی منتشر کنید. با این کار کاربر را ترغیب به مشاهده کامل مطلب خواهید کرد.

5- محتوا متناسب با نیاز روز: با توجه با روند غیر قابل پیش بینی و رو به رشد دنیای علوم و فناوری پس بایستی اطلاعات کافی در مورد دنیای اطراف داشته باشید. از آنجایی که یک سری از موضوعات با گذشت زمان تاریخ مصرفشان تمام می شود پس پا به پای علم و نیاز روز و خواست کاربران پیش روید.

6- طول محتوا: محتوا بایستی نه خیلی کوتاه و نه خیلی طولانی باشد. از انتشار محتوای طولانی بپرهیزید زیرا کاربر از مطالعه آن صرف نظر کرده و تنها عناوین پاراگراف ها را مشاهده کرده و صفحه را ترک می کند. در نظر داشته باشید این امر باعث تنزل رتبه گوگل شده و در دراز مدت گوگل به سایت شما بدبین خواهد شد. محتوای کوتاه نیز از نظر گوگل ارزشی ندارد زیرا گوگل سایت هایی را به کاربر نمایش می دهد که متن کامل تری دارند. از طرف دیگر در محتواهای تخصصی چون عنوان محتوا به تنهایی برای کاربر قابل درک نیست، بنابراین محتوای کامل به درک بهتر و بیشتر موضوع کمک خواهد کرد . در محتوای طولانی و استاندارد چون زمان بیشتری کاربر صرف خواندن محتوا می کند تاثیر زیادی در افزایش رتبه گوگل دارد.

تولید محتوا

7- بکاربردن تصاویر در محتوا: از تصاویر در محتوای خوداستفاده کنید. تصاویر به همراه جذابیت محتوا در رساندن منظور و مفهوم متن کمک خواهند کرد. از طرف دیگر چون کاربران به عکس علاقه بیشتری دارند در جستجوهای خود با مشاهده تصاویر در صفحه پیشنهادی گوگل به سایت شما دسترسی پیدا خواهند کرد. جهت این امر از تصاویر تکراری استفاده نکنید و اگر از تصاویر کپی استفاده می کنید با تغییر سایز و اضافه نمودن تصویری مثل لوگوی سایت به تصویر، تصویر را از حالت کپی خارج کنید.

در استفاده از تصاویر به این نکته توجه داشته باشید که از تصاویر با حجم بالا استفاده نکنید چرا که میتواند تاثیر منفی بر سرعت لود سایت داشته باشد که این امر میتواند به سئو سایت شما ضربه بزند جهت آگاهی از پارامترهای تاثیرگذار بر سرعت سایت پیشنهاد میکنیم مقاله عوامل موثر بر سرعت سایت را مطالعه کنید.

8- سازماندهی محتوا: برای ایجاد یک محتوای مفید حتما بایستی محتوا سازماندهی شود و از طرف دیگر محتوایی را می توان سازماندهی کرد که بین 500 تا 1500 کلمه باشد.

9- به کار بردن هدها در محتوا: برای سازماندهی محتوا بایستی از هدها استفاده کنیم. محتوا به گونه ایی باید باشد تا هدهای H2 تا H6 در آن قابل استفاده باشد.

10- کپی ممنوع: بیشتر کاربران تازه کار به جای تولید محتوا اقدام به کپی متن از دیگر سایتها می کنند. همان طور که یک مطلب با ارزش سبب افزایش رتبه سایت می شود به همان اندازه مطالب تکراری سبب رنجش موتورهای جستجو و کاهش رتبه سایت می شوند. گوگل به سهولت و بر اساس تاریخ کپی بودن متن شما را تشخیص داده و نمره منفی به شما خواهد داد. پس اگر استعداد نوشتن ندارید همان متن کپی را به صورت اساسی تغییر دهید البته به گونه ایی که گوگل متوجه نشود.

11- لینک ها : به هر محتوایی که در سایت قرار می دهید لینک های داخلی یا خارجی مرتبط با موضوع اضافه کنید. وجود حداقل 2 تا 3 لینک های داخلی از کلمات یک متن به دیگر صفحات سایت باعث می شود کاربر ناخواسته به دیگر صفحات سایت هدایت شده و مدت زمان بیشتری را در سایت شما بماند. مد نظر داشته باشید کلماتی که به عنوان لینک داخلی استفاده می کنید بایستی کلمه کلیدی مطلب صفحه مقصد باشند.

12- ترجمه مقالات: مقالات خارجی مرتبط با موضوع و کلمات کلید خود را یافته و ترجمه آن را در سایت قرار دهید. مقالات ترجمه شده البته با ذکر منبع یکی از راههای موثر تولید محتواست.

13- عنوان جذاب: عناوین جذاب برگ برنده هر مطلب هستند. هر چه عنواین منحصر به فرد تر باشند به صورتی که مورد علاقه کاربران موتورهای جستجو قرار گیرند بازخورد بیشتری دریافت خواهید کرد. بهترین عنواین، عنواینی هستند که کلمات کلیدی در آنها به کار رفته باشد. از عنواین تکراری استفاده نکنید زیرا وجود تگ ها و عنواین تکراری در سایت باعث می شود موتورهای جستجو کل محتوای سایت را تکراری تشخیص دهند.

14- استفاده از تگ h1 و h2: تگ ها برای موتورهای جستجو مهم هستند بنابراین درست و به جا از آنها استفاده کنید. عنوان اصلی خود را در تگ h1 قرار دهید. این تگ پر اهمیت ترین عنوان را مشخص می کند. کلمات و دیگر عناوین مهم را در تگ h2 قرار دهید . کلمات کلیدی را می توانید در این تگ قرار دهید بر خلاف تگ h1 می توانید از این تگ بارها استفاده کنید.

15- وجود کلمات کلیدی در پاراگراف اول و آخر: در پاراگراف اول متن خود کلمات کلیدی را قرار دهید تا کاربر ترغیب شده و مطمئن شود به صفحه درستی هدایت شده است. پاراگراف اول محلی است که کاربر تصمیم می گیرد به خواندن مطلب ادامه دهد یا نه. به غیر از این در پاراگراف آخر جایی که مطلب شما رو به اتمام است نیز کلمات کلید خود را قرار دهید.

16- زمان بندی : خود را محبور به ایجاد برنامه هفتگی جهت تولید محتوا و درج آن در سایت کنید. زمان بیشتری به سایت خود اختصاص دهید و حداقل در هفته یک مطلب در سایت درج کنید.

شرکت طراحی سایت عصر آسیا با تجربه ده ساله در زمینه اجرای انواع پروژه های سئو سایت در اصفهان به شما تضمین میدهد که با رعایت نکات فوق میتوانید نتایج خوبی را در بهبود وضعیت ورودی سایتتان از گوگل مشاهده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *