نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی تاثیر گذار
نوشتن رپورتاژ آگهی تاثیر گذار به گونهای که در مخاطب تاثیرگذار باشد، فقط یک مهارت نیست، بلکه یک هنر است! بنابراین اکثر شرکتها و نویسندگان محتوا به دنبال آن هستند که تخصص کافی را در کپی رایتینگ یا همان رپورتاژ نویسی کسب کنند.
نمی توان گفت که هر نوشته تبلیغاتی، یک رپورتاژ آگهی است، چون رپورتاژ از یک سری قوانین خاصی تبعیت می کند. شما در رپورتاژ آگهی باید بدانید که روی چه چیزی متمرکز شوید و چگونه محتوای خود را به مخاطب منتقل کنید تا به هدف فروش دست یابید.
اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که می خواهید وارد حرفه کپی رایتینگ یا نوشتن رپورتاژ آگهی موثر شوید، لازم است به استراتژیهای رپورتاژ نویسی، نکات قوانین و اصول آن مسلط باشید.
نگارش صحیح یک رپورتاژ آگهی به قدری اهمیت دارد که میتواند در افزایش رتبه وب سایت، افزایش ترافیک سایت، لینک دهی صحیح و جذب مخاطبان و مشتریان تاثیر زیادی داشته باشد. هر چه رپورتاژ آگهی قویتری بنویسید، سریع تر به موفقیت می رسید و این همان هدفی است که بسیاری از کسب و کارهای آنلاین آن را دنبال میکنند.
رپورتاژ آگهی موثر در واقع یک متن تبلیغاتی است که مخاطبان شما را به خرید کردن محصولات یا استفاده از خدماتی که ارائه می دهید، تشویق کند. در ادامه شما را با نکات مهم در نوشتن رپورتاژ آگهی یا همان اصول کپی رایتینگ آشنا می کنیم.
نکات اساسی برای نوشتن رپورتاژ آگهی تاثیر گذار
نکته اول: از خود بپرسید “رپورتاژ آگهی چه مشکلی را حل می کند؟”
وقتی قرار است یک رپورتاژ آگهی بنویسید و آن را در رسانههای مختلف منتشر کنید، در درجه اول باید از خود بپرسید، متن رپورتاژ ما قرار است چه مشکلی را حل کند. تعریف مسئله یا تعریف یک نیاز، یا مشکل، اولین مرحله در نوشتن رپورتاژ آگهی تاثیر گذار است.
با مطرح کردن مسئله مهم، شما به دنبال ارائه مفیدترین راهکار هایی خواهید بود که برای مخاطبان تان آموزنده است و در عین حال باید سرگرم کننده نیز باشد. وقتی میخواهید مشکلی را بیان کنید که محصول یا خدمات شما آن مشکل را برطرف می کند، بهتر است از جملات کوتاه تر و با لحن صمیمانه تر استفاده کنید.
فراموش نکنید کسانی متن رپورتاژ آگهی شما را دنبال می کنند که به دنبال حل مشکلات خود از طریق خدمات یا خرید محصولات باشند. نوشتن رپورتاژ آگهی تاثیرگذار و جذاب به این مفهوم است که شما به قدری مخاطبان را درگیر متن خود می کنید که نتوانند در میانه متن شما را رها کنند.
سعی کنید هنگام نوشتن رپورتاژ آگهی، میزان خوانایی متن را افزایش بدهید تا در یک نگاه کلی، خوانندگان بتوانند معنا و مفهوم جملات را درک کنند.
نکته دوم: در رپورتاژ آگهی درباره مزایای محصولات یا خدمات خود صحبت کنید
با نوشتن متن صحیح رپورتاژ آگهی می خواهید محصولات شرکت را بفروشید یا خدماتی را ارائه دهید که مشکلات یا چالش هایی را حل میکنند، بنابراین تا زمانی که مخاطبان شما از مزایای خرید محصول و خدماتتان آگاه نشوند، از شما خرید نخواهند کرد.
بهترین کار در نگارش یک رپورتاژ آگهی تاثیرگذار این است که یک تصویر واضح از وضعیتی در آینده برای مشتریان و مخاطبان ترسیم کنید که نشان می دهد با خرید محصولات یا خدمات شما، به جایگاه دلخواه خود رسیدهاند یا توانستهاند مشکل خود را حل کنند.
فراموش نکنید که آن چیزی را که در رپورتاژ آگهی معرفی میکنید باید آنچنان ارزشمند باشد که بتواند زندگی شخصی یا زندگی کاری فردی را متحول کند. در این قسمت، از تخیلات و بزرگنمایی جداً خودداری کنید. هر آن چیزی را که درباره محصول یا خدمات شما واقعیت دارد، به طور شفاف و واضح به مخاطب خود توضیح دهید.
یکی از اصول رپورتاژ نویسی یا کپی رایتینگ این است که در توضیح محصولات یا خدمات، از کلماتی باید استفاده کنید که یک تصویر واضح را در ذهن مخاطب تان به وجود میآورد. کلماتی که مبهم هستند یا افراد متوسط جامعه درک صحیح از آن ندارند نباید در متن رپرتاژ استفاده شوند. با بهترین کلمات، محصولات و خدمات خود را توصیف کنید، به گونهای که تجسم استفاده از آنها در ذهن کاربر راحتتر باشد.
نکته سوم: رپورتاژ آگهی تاثیرگذار را در زمان و موقعیت مناسب منتشر کنید
یکی از اصول نوشتن رپورتاژ آگهی تاثیر گذار، انتخاب زمان و موقعیت مناسب برای انتشار متن تبلیغاتی است. تا زمانی که شما محصول مناسب و کاربردی ندارید یا خدمات مفیدی را ارائه نمیدهید، منتشر کردن رپورتاژ آگهی هیچ معنایی ندارد.
تنها در صورتی می توانید متن تبلیغاتی منتشر کنید که محصولات یا خدمات شما کامل و حاضر است و هیچ وقفه زمانی برای فروش به مشتری نخواهید داشت.
تبلیغ کردن برای محصولاتی که هنوز تولید نشده اند یا در سال های آینده قرار است برای فروش ارائه شوند، فقط هزینه های شما را افزایش می دهد. سعی کنید بلافاصله پس از آماده کردن محصولات و خدمات، تبلیغ کردن را شروع کنید تا از فروش آن سود خوبی به دست بیاورید.
سخن پایانی
نوشتن رپورتاژ آگهی تاثیر گذار یا همان کپی رایتینگ خوب باید به قدری حرفهای انجام شود که مشتری را در مورد نتیجه خرید محصولات و خدمات به فکر وا دارد. شما باید در رپورتاژنویسی به این موضوع اشاره کنید که پس از فروش محصولات تان چه اتفاقی می افتد و چه تغییری در زندگی کاربر رخ می دهد. به طور مثال اگر قرار است کاربر، خودرو یا لوازم یا قطعات یدکی بخرد، باید درباره مزایا و فواید محصولات پس از خرید صحبت کنید.
نکاتی که در قسمت بالا درباره رپورتاژ نویسی تاثیرگذار اشاره کردیم، کلی و اصولی هستند. جزئیات زیادی وجود دارد که باید هنگام نوشتن متن رپورتاژ به آن ها دقت کنید. ساده نوشتن و کوتاه نوشتن و استفاده از کلمات قابل فهم رمز موفقیت است. سعی کنید خوانایی متن خود را افزایش دهید تا هنگام انتشار متن تبلیغاتی خود مخاطبان بیشتری را جذب کنید.
منبع: https://yoast.com
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.