تماس با ما

اصول طراحی صفحه تماس با ما در سایت

در این مقاله از طراحی سایت اصفهان میخواهیم درباره اصول طراحی صفحه تماس با ما و ضرورت وجود این صفحه در سایت و نحوه طراحی آن صحبت کنیم.

در بیشتر سایتها فرقی نمیکند موضوع سایت چه باشد قسمتی به نام صفحه تماس با ما یا Us Contact وجود دارد که برای برقراری ارتباط با مشتری در سایت قرار داده میشود و در صورتی که این صفحه در سایت نباشد کاربریا بازدید کننده از برقراری ارتباط با پشتیبان سایت نا امید خواهد شد و ممکن است از سایت خارج شود.

وجود صفحه تماس با ما در هر سایتی ضروری است و کمتر سایتی وجود دارد که این صفحه را نادیده بگیرد، زیرا باعث برقراری ارتباط افراد با مسئولین سایت میشود و در صورت نبود این صفحه مشتریان و کاربران سایت گمراه بوده و نمیتوانند ارتباط برقرار کنند. در سایتهایی که ارائه دهنده خدمات یا فروشگاهی بوده صفحه تماس با ما بسیار کاربردی میباشد.

اگر میخواهید طراحی سایت موفقی داشته باشید باید وب سایت خود را اصولی طراحی کنید ما امروز در طراحی سایت اصفهان میخواهیم به شما آموزش دهیم که صفحه تماس با ما شامل چه بخش ها و ویژگی هایی است. که هم کاربر را جذب کند و هم بتواند کاربر را به مشتری تبدیل کنید.

 

نکاتی که در طراحی صفحه تماس با ما باید رعایت شود:

1-فرم تماس با ما

در صفحه تماس با ما باید یک فرم باشد که کاربر بتواند از طریق آن با شما ارتباط برقرار کند ، تصور کنید مشتری در ایام تعطیل میخواهد سفارشی بدهد ولی در سایت شما فقط یک شماره تماس است که آن را هم جواب نمیدهید و به همین راحتی یک مشتری را از دست میدهید. حتی میتوانید تعدادی از فیلدها را الزامی کرده مانند ایمیل که اگر کاربری ایمیل زد بتوانید از طریق ایمیل با او در ارتباط باشید و بعدها خبر های مربوط به کارهای خود را برای او ارسال کنید.

2- صفحه تماس با ما در سایت باید در دسترس باشد

کاربر باید به راحتی صفحه تماس با ما را پیدا کنید نه اینکه در سایت دنبال آن بگردد تا آن را پیدا کند.در برخی از سایتها در گوشه ای از سایت خیلی کوچک کلمه تماس با ما را آورده یا در زیر منوی ارتباط با ما آورده که اصلا مکان مناسب نیست ، بهترین جا برای برای قرار دادن صفحه تماس با ما در منوی اصلی سایت است جایی که در دید باشد. در بسیاری از سایتها اطلاعات تماس مانند شماره های تماس ، نشانی و لینک شبکه های اجتماعی در فوتر سایت ( آخر سایت ) قرار میدهند ولی بهترین مکان برای آن درمنو اصلی بالای سایت است، که کاربر در هر صفحه ای که بود بتواند به راحتی به آن دسترسی داشته باشد.

3- محتوای صفحه تماس با ما کامل باشد

اگر چندین آدرس و شعبه دارید میتوانید فقط آدرس شعبه مرکزی را بنویسید و برای سایر شعبه ها صفحات جداگانه درست کنید و آدرس وشماره های تماس هر شعبه را به صورت جداگانه وارد کنید و اگر امکان مراجعه حضوری ندارید فقط نام شهر و منطقه را وارد کنید.

برای وارد کردن شماره های تماس آنها را همراه با کد وارد کنید  و همچنین در فوتر سایت و بالای سایت سمت راست یا چپ نیز شماره های اصلی را وارد کنید. از موارد دیگر ساعات کاری شرکت یا فروشگاه است که میتوانید در این صفحه قرا بدهید.

اگر کسب و کار بزرگتری دارید که شامل بخش ها مختلف است میتوانید اطلاعات و اسم مسئول مربوطه را ذکر کنید. بسته به نوع وب سایت می توانید اطلاعات داخل صفحه تماس با ما را تغییر دهید .

4 – قرار دادن شبکه های اجتماعی در صفحه تماس با ما

سعی کنید لینک شبکه های اجتماعی را در صفحه تماس با ما بزارید چون شبکه های اجتماعی پلی هست بین سایت و شبکه های اجتماعی چون شما هم می توانید کاربر را از سایت به شبکه اجتماعی ببرید و هم اینکه از شبکه اجتماعی کاربر را بیاورید به سایت خودتان سعی کنید در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید که کاربرد داشته باشد و بتوانید از آنها بازدهی داشته باشید .

لینک شبکه های اجتماعی را در صفحه تماس با ما قرار دهید، امروزه کاربرد شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام بسیار رایج شده و از این طریق میتوانید کاربر را از سایت به شبکه  و های اجتماعی و بلعکس بیاورید، همچنین فعالیت در شبکه های اجتماعی باعث بالارفتن کابران و در نتیجه افزایش بازدهی میشود. در مقاله تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت میتوانید بیشتر با تاثیر شبکه های اجتماعی آشنا شوید.

5 – قراردادن نقشه گوگل در صفحه تماس با ما

موقعیت مکانی یا گوگل مپ برای سایت خیلی مهم است چون کاربر مطمئن میشود که شما جایی برای کسب و کار خودتان دارید و با توجه پیشرفتهای امروزه هر کسی بخواهد به آدرس شما بیاید موقعیت مکانی شما را در نقشه پیدا میکند و بیشتر به شما اعتماد میکند. و بر سئوی سایت هم اثر میگذارد و همچنین میتوانید نقشه در فوتر سایت هم قرار دهید .

6 – پیام های فرم تماس با ما را پاسخ بدهید

اگر در سایت فرم تماس با ما قرار دادید جواب پیامهای کاربران  را حتما بدهید چون اگر جواب کاربر را ندهید گویا این است که شما قادر به پاسخگویی نیستید و  پشتیبانی خوبی ندارید. و کاربر از سایر خدمات شما نیز استفاده نمیکند.

7 –صفحه تماس با ما رو جذاب و خلاقانه طراحی کنید.

در این مورد باید با طراح سایت خود صحبت کنید تا بتواند شما را راهنمایی کند، مثلا به جای نوشتن کلمه آدرس از آیکن آن استفاده کنید تا کاربر بتواند بهتر با سایت شما ارتباط برقرار کند اگر نومنه کارهای طراحی سایت ما را ببینید متوجه این تفاوت میشوید.

8-فرم های بخش تماس با ما را پیچیده نکنید.

فرم های سایت اگر پیچیده باشد کاربر آن فرم را پر نمی کند شما اگر فرمی طولانی جلو مشتری بزارید مشتری حوصله ندارد که این فرم طولانی را پر کند فرم های سایت باید شامل چند تا آیتم باشد .

اگر از فرم های پیچیده و طولانی در صفحه تماس با ما استفاده کنید، مشتری از پر کردن آن صرف نظر میکند. در فرم های تماس از چند فیلد ضروری و اصلی استفاده کنید مانند:

  • نام و نام خانوادگی
  • تلفن یا ایمیل
  • شماره همراه
  • موضوع کاربر
  • توضیحات کاربر

9-تبلیغات ممنوع

در سایت خود در صفحه تماس با ما تبلیغ نکنید. این صفحه باید خالی از هر گونه تبلیغ باشد، در این صفحه باید تمرکز کاربران را به اطلاعات ارتباطی داخل آن محدود شود.

با توجه به مطالبی که گفته شد میتوان دریافت که صفحه تماس با (ارتباط با ما) یک صفحه مهم و ضروری سایت تلقی میشود زیرا تنها راه ارتباطی با مخاطبان همین صفحه است. پس با توجه به نوع سایت و خدماتی که ارئه میدهید اطلاعات این صفحه را تکمیل کنید. اطلاعات ارتباطی تا حدی مهم است که اگر همه صفحات سایت شما در رسیدن به اهدافتان کمک کنند ولی اطلاعات ارتباطی ناقص باشند  و کاربران نتوانند با شما ارتباط برقرار کنند تمام اعتبار خود را از دست میدهید.

امیدواریم موارد ذکر شده، شما را در امر طراحی و سئو سایت در اصفهان و همچنین ارتباط مناسب با بازدید کنندگان یاری کند.

3 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *