باغ وحش گوگل

با باغ وحش گوگل آشنا شوید!

الگوریتم های گوگل
تقریباً هر روز ، Google تغییراتی را در الگوریتم رتبه بندی خود ایجاد می کندکه بسیار زیاد هستند به همین دلیل طراحی سایت در اصفهان و طراحی سایت در شمال در ادامه برخی از آنها را بیان می کند.

باغ وحش گوگل

الگوریتم برت

این الگوریتم به اصطلاح به زبان خود کاربران است. بعد از ایجاد این الگوریتم، گوگل متوجه منظور کاربران شد و توانست تفاوت حروف اضافه را متوجه شود مثلا وقتی سرچ کنیم راه های مهاجرت از انگلیس و حرف اضافه از را به، به تغییر دهیم قبل از این الگوریتم گوگل متوجه منظور ما نمی شد و فقط راه های مهاجرت را سرچ می کرد اما با این الگوریتم گوگل متوجه تفاوت این دوحرف اضافه شد.

باغ وحش گوگل

الگوریتم Freshness

این الگوریتم همانطور که از اسمش پیداست به جدیدترین محتوا کار دارد و اگر مثلا سرچ کنیم قیمت طلا، جدیدترین نرخ طلا و سایت های مربوط به آن ها را می آورد پس بهتر است محتوای مطالب سایت به روز شود و از سایت هایی که لینک جدید دارند لینک گرفته شود و یا مطالب جدید گذاشته شود تا نرخ بازدید سایت بالا برود.

باغ وحش گوگل

الگوریتم رقص گوگل

این الگوریتم یک شانس است که گوگل به سایت های تازه می دهد و هر چند وقت یکبار به صورت خودکار و بی هیچ دلیلی جایگاه سایت ها را تغییر می دهد به طور مثال یک سایت جدید را صفحه اول می آورد تا عملکرد آن را با سایتی که قبلا در این رتبه بوده است بررسی کند و اگر عملکرد مطلوب نداشت جایگاه آن را پایین بیاورد.
پس در این مدت که گوگل به سایت جدید شما این شانس را می دهد که در صفحه اول قرار بگیرید باید با محتوای درست و جذاب و استفاده از لینک های داخلی و خارجی مناسب جایگاه سایت خود را حفظ کنید.

باغ وحش گوگل

سندباکس گوگل

این الگوریتم که به باکس شنی معروف است به این علت گذاشته شده است که همانند باکش شن عمل می کند وقتی شما فرزند خود را به ساحل می برید با وجود امواج خروشان او را به حال خود رها نمی کنید تا در شن ها بازی کند بلکه او را در یک باکس شن قرار می دهید تا در امان باشد گوگل نیز با سایت شما همین کار را می کند و بعد از قرار گرفتن سایت شما در دامنه آن را در یک باکس قرار می دهد و معمولا 6 ماه طول می کشد تا شما را از این باکس خارج کند این که آیا در باکس گوگل قرار دارید یا نه باید به ابزار سرچ کنسول سایت خود مراجعه نمایید. اما برای اینکه از این باکس خارج شوید بهتر است محتوای درست و بروز قرار دهید از لینک های داخلی و خارجی مناسب و به اندازه استفاده کنید.

باغ وحش گوگل

الگوریتم مرغ مگس خوار

این الگوریتم به دلیل به این نام است زیرا دارای سرعت و دقت است و اگر سرچی انجام بدهیم نیاز نیست کلمات کلیدی را به کار ببریم میتوانیم کلمات مترادف و هم خانواده را به کارببریم و گوگل خودش متوجه منظور ما می شود و برای افزایش رضایت کاربر نتایج جالب دیگری را هم نشان می دهد تا کاربر جذب شود.

باغ وحش گوگل

الگوریتم اولویت با نسخه موبایل 

الگوریتم اولویت با نسخه موبایل یا  Mobile First Index  میگه بهتر است سایت ما ریسپانسیو باشد یعنی هم برای نسخه موبایل و هم دسکتاپ قابل اجرا باشد. زیرا 55 در صد مخاطبان با گوشی وارد می شوند و گوگل برای رتبه بندی سایت ابتدا نسخه موبایل را در نظر می گیرد و مورد اولویت قرار می دهد.

باغ وحش گوگل

الگوریتم rank brain

این الگوریتم مانند مرغ مگس خوار است و وقتی کاربر چیزی را سرچ می کند معنا و مفهوم را در نظر می گیرد و مترادف ها را سرچ می کند با توجه به منطقه زندگی کاربر علایق او و تاریخچه سرچ های آن.

باغ وحش گوگل

الگوریتم کبوتر

این الگوریتم به سئو محلی کمک می کند یعنی با سرچ ما، با در نظرگرفتن موقعیت مکانی ما جستجوهای نزدیک به موقعیت مکانی ما را نشان می دهد و این کار به کسب و کار های محلی کمک می کند.

باغ وحش گوگل

الگوریتم پاندای گوگل

الگوریتم پاندا به محتوای صفحات کار دارد و اگر تکراری یا بی ارزش باشند یا دارای تبلیغات بیهوده باشند آن ها را پایین می آورد در واقع می پرسد آیا این متن جداب است و .. بر اساس میزان رضایت کاربران رتبه بندی می کند.

باغ وحش گوگل

الگوریتم پنگوئن در سئو

این الگوریتم برای حذف سایت ها و صفحاتی که با لینک های اسپم در رتبه های بالا قرار گرفته بودند بوجود آمد و هم چنین اگر سایتی کلمات کلیدی بیش از حد استفاده کرده بود توسط این الگوریتم جریمه می شود. این ها بخشی از الگوریتم های گوگل می باشد که گوگل آپدیت های جدیدی از آن ها را هرسال یا چند سال یکبار منتشر می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *