تفاوت بین سایت و پورتال

تفاوت بین سایت و پورتال

در طراحی سایت و پورتال تفاوت های بنیادی میان وب سایت و پورتال وجود دارد. مهمترین موارد تفاوت بین سایت و پورتال در زیر به صورت خلاصه بیان شده است:
پورتال به صورت دروازه ورود به یک بانک اطلاعاتی تعریف شده است، که تعدادی خدمات ارائه می‌دهد. به عبارت دیگر، یک مکان خصوصی مجازی است که ارگان و سازمان ها اطلاعاتشان را به اشتراک بگذارند و تبادل کنند.این مکان خصوصی در اینترنت تنها از طریق آدرس یکتای خود قابل دسترسی هستند و اعضا باید بتوانند اطلاعات ورود خود را وارده کرده و به اطلاعات پورتال دسترسی داشته باشند . اما وبسایت ها  قابل دسترسی برای عموم هستند و هر کاربر اینترنت میتواند با جستجو یا وارد کردن آدرس مستقیم سایت، وارد سایت شده و اطلاعات آنرا مشاهده کند. معمولا فرآیند بهینه سازی وب سایت بر روی پورتال ها متفاوت است. برای همین است که در بعضی از موارد به پورتال ها  (Internet Yellow Pagesصفحات زرد اینترنتی) می گوییم. در حالی که وب سایت می تواند حاوی مقادیر زیادی فایل باشد که فقط بر روی همان سایت قابل دسترسی است. اما ممکن است،وب سایت ویک پورتال برای جستجو و مدیریت داده ها از امکاناتی مشابه استفاده نمایند.

تفاوت در مطالب سایت و پورتال

در طراحی Portal سعی بر این است  که پورتال حاوی مطالبی که جنبه اطلاعات عمومی دارد،باشد. مطالبی جمع آوری شده از منابع مختلف که معمولا دارای پراکندگی فراوانی هستند.
اما مطالب موجود در یک وب سایت، اولا از منابع محدودتری تهیه می شوند و ثانیا پراکندگی زیادی ندارند و تخصصی تر هستند.
– پرتال به عنوان یک سیستم کاربر محورتعریف می شود،به این معنی که تمام امکانات پرتال به گونه ای پیش بینی شده که جوابگوی نیازهای کاربران در سایت کاری متفاوت باشد.

تفاوت بین سایت و پورتال
یکی از مهمترین تفاوت های بین پورتال و وب سایت جنبه ی اقتصادی آن است. در  طراحی سایت و طراحی پورتال اکثر پورتال ها صرفا برای کسب درآمد ساخته شده اند و بیشتردرآمد های خود را از طریق تبلیغات کسب می نمایند و لذا نیاز به بهینه سازی سایت بیشتری دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *