جریمه گوگل

دلایل جریمه های سایت توسط موتور جست و جوی گوگل

جریمه گوگل به دلایل گوناگونی برای یک سایت اتفاق می افتد چون گوگل همیشه در تلاش است که بهترین نتیجه را به کاربران خود نشان بدهد پس لازم است که الگوریتمهای خود را مرتب به روز رسانی کند تا اطلاعات به روز و منحصر به فرد در اختیارکاربران بگذارد و ممکن است در این راستا انجام این آپدیت ها و تغیرات به ضرر یا به نفع سایتی شود.

منظور از جریمه گوگل یا پنالتی گوگل چیست؟

حتما تا به حال متوجه کاهش بازدید ناگهانی سایت خود شده اید، ولی علت آن را نمیدانید و حتما این سوال برایتان پیش امده که علت این کاهش بازدید چیست؟ آیا سایتتان جریمه شده یا  علت دیگری وجود دارد؟ برای اینکه بتوانید علت را تشخیص دهید باید با انواع جریمه های گوگل آشنا شوید و ما در این مقاله از طراحی سایت اصفهان قصد داریم شما را با دلایل مختلف جریمه شدن توسط گوگل آشنا کنیم. تا بر اساس ان بتوانید علت را پیدا کنید.

دلایل جریمه سایت توسط گوگل

جریمه الگوریتم پنگوئن

تمرکز الگوریتم پنگوئن بر روی لینکهای ورودی به سایت شما میباشد. اگر سایت شما از سایتها و وبلاگهای کم ارزش و غیرمرتبط لینکهای زیادی گرفته باشد و این لینکها با کلمات (انکرتکست) تکراری و یکسان باشند در نتیجه این کار باعث جریمه شدن میشود. برای رفع این مشکل گاهی نیاز به حذف یا تغیر لینکهای قدیمی دارید. برای آشنایی بیشت با تاثیر بک لینکها مقاله : تاثیر بک لینک بر سئو سایت را مطالعه کنید.

جریمه الگوریتم پاندا

کار اصلی الگوریتم پاندا مقابله کردن با سایتهایی است که مطالب و محتوای کپی از سایر سایتها را در سایت خود قرار میدهند یا به اصطلاح سایتهای اسپم. برای رفع این نوع جریمه شما باید محتوای سایت خود را حذف یا ویرایش کنید و محتوای سایت را جدید و از حالت کپی خارج کنید.

جریمه دستی گوگل  (Manual Actions) – لینک سازی غیرطبیعی

این جریمه بدترین نوع جریمه است و گوگل نیز این جریمه را به شما اعلام میکند. و اگر سایت شما در سرچ کنسول گوگل ثبت باشد در قسمت  Manual Actions پیغامی دریافت خواهید کرد.

این نوع جریمه با بررسی سایت شما به صورت دستی و توسط کارکنان گوگل اعمال میشود. در صورتی که  لینک سازی سایت شما غیرطبیعی باشد مانند: خریدن تعداد زیادی لینک یا دریافت تعداد زیاد لینک در مدت زمان کوتاه و یا گزارش هایی از طرف رقبای شما به گوگل برسد و یا استفاده از تکنیک های کلاه سیاه به طوری که حالت اسپمی داشته باشد و یا به عبارتی دیگر قصد دور زدن گوگل را داشته باشد و یا اینکه ممکن است سایت شما هک شده باشد در نتیجه این نوع جریمه صورت میگیرد. و حتی میتواند سایت شما را از ایندکس گوگل حذف کند  و در لیست سیاه قرار بگیرید. برای رفع این جریمه باید با کارکنان گوگل مکابته انجام دهید و آنها را مجاب کنید که دیگر سیات شما کارهای اسپم و غیر طبیعی انجام نمیدهد.

تأثیر نام دامنه بر سئو سایت (EMD)

Exact Match Domain یاEMD یک نام دامنه است که مطابق با کلمه سرچ باشد. این کار در گذشته تاثیر زیادی بر رنک سایت داشت به صورتی که اگر نام دامنه سایتی مثلا  flower بود کسی سرچ میکرد flower این سایت حتما در نتایج بالا و صفحه اول دیده میشد و لی در سال 2012 بعد از آپدیت گوگل تاثیر نام دامنه بسیار کاهش پیدا کرد و بسیاری از سایتها به صفحات عقب رفتند.  

اگر شما هم با جریمه های گوگل مواجه شدید و با کاهش شدید رنک سایت روبرو شدید میتوانید برای انجام سئو سایت خود از شرکت طراحی سایت عصر آسیا کمک و مشاوره بگیرید.  

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *