صفحه درباره ما شامل چه اطلاعاتی است؟

صفحه درباره ما شامل چه اطلاعاتی است؟

صفحه درباره ما از مهترین صفحات در یک سایت است.تا به حال از خود پرسیده اید صفحه درباره ما شامل چه اطلاعاتی است؟

هنگامی که واژه سئو را میشنویم به یاد تکنیک های و نکات فنی می افتیم که بر سئو سایت اثر میگذارد. در این مقاله از طراحی سایت اصفهان میخواهیم درباره اصول طراحی صفحه درباره ما و تاثیری که این صفحه میتواند بر جذب کاربران بگذارد با شما صحبت کنیم با ما همراه باشید.

ولی باید بدانید که قوانینی در طراحی سایت وجود دارد که بر جذب کاربران و بهبود رتبه سایت  موثر است. احتمالا این سوال برایتان پیش آمده که گرافیک و طراحی سایت چه ارتباطی با سئو دارد؟

برای مثال یک فروشگاه را در نظر بگیرید که با تبلیغات فراوان مشتریان زیادی رو به سوی خود کشانده ، اما هنگامی که مشتریان وارد فروشگاه میشوند با ظاهر و دکور نامرتب ، نبودن راهنمای مناسب و نور مناسب و … در فروشگاه روبرومیشوند که همه این موارد باعث میشود که مشتری بدون خرید یا با خرید کم فروشگاه را ترک کند.

 حالا فرض کنید وارد سایتی شدید که با سئو سایت مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کرده ولی به دلیل طراحی نامناسب ان سایت و نبود اطلاعات و راهنمایی درست در سایت تدادی از مشتریان آن وبسایت را ترک میکنند و ممکن است دیگر به آن سایت باز نگردند. پس نتیجه میگیریم که سئو و طراحی مانند دو ستون برای یک وبسایت هستند که نبود هر کدام میتواند تاثیر منفی بر سایت بگذارد.

طراحی صفحه درباره ما

هدف اصلی در سئو سایت افزایش رتبه و در نهایت خرید از سایت است. یکی از مواردی که میتواند باعث افزایش خرید شود صفحه درباره ما است . از انجا که امروزه بیشتر خرید ها به صورت اینترنتی انجام میشود ، کاربران قبل از اینکه شروع به خرید کنند برای افزایش اعتماد و کسب اطلاعات درباره ان سایت  به دنبال آدرس و اطلاعاتی درباره فروشگاه هستند. زیرا اکثر کاربرانی که از طریق گوگل وارد سایت شما میشوند هیچ آشنایی با شما ندارند .

صفحه درباره ما شامل چه اطلاعاتی است؟

که در این رابطه صفحه تماس با ما و درباره ما اگر شامل اطلاعات قابل اعتمادی باشند ، که مشتری بتواند اطلاعات مناسبی از انها به دست اورد، مشتری خرید خود را نهایی میکند، به خصوص در طراحی سایتهای تازه تاسیس این صفحات خیلی مهم هستند. بنابراین به این سوال میرسیم که صفحه درباره ما شامل چه اطلاعاتی است؟ برای اطلاعات بیشتر در رابطه با طراحی صفحه تماس با ما مقاله آن را مطالعه کنید.

هشت نکته ای که در طراحی صفحه درباره ما باید رعایت کنید:

صفحه درباره ما شامل چه اطلاعاتی است؟

1- این صفحه را اصلا در سایت ندارید

در برخی از سایتها چنین صفحه ای اصلا وجود ندارد. زیرا تعدادی از مدیران صفحه درباره ما را با صفحه تماس با ما اشتباه میگیرند و اطلاعات درباره شرکت یا خودشان را در این  صفحه می نویسند.

این دو صفحه کاملا مجزا هستند:

تماس با ما شامل اطلاعاتی است که کاربر سایت از طریق آن میتواند با شما ارتباط برقرار کند مانند آدرس ، تلفن ها، ایمیل و ….

درباره ما شامل اطلاعاتی است که کاربر از طریق آن میتواند با شما،  شرکت ، اهدافتان ، سوابق و تاریخچه شما بیشتر آشنا شود.

پس این را بدانید که در نظر نگرفتن این صفحه باعث میشود تمام تلاش و زحمت سئوکارها به عتل عدم اطمینان کاربران به سایت از بین برود و سایت شما را ترک کنند.

2-هیچ نام معتبری در این صفحه وجود ندارد

در صفحه درباره ما نباید فقط درباره اهداف و تاریخچه صحبت کرد. البته این مطالب میتواند باعث جذب کاربران و اطمینان آنها شود ولی این مطالب به تنهایی کافی نیستند و باید نمایشگاه ها ، سمینارها،وجوایز گرفته شده و نام رئیس و کارمندان مهم شرکت و راههای برقرای ارتباط با انها اورده شود. کاربران هر چه اطلاعات بیشتری درباره شما بدانند راحتتر به شما اطمینان میکنند.

3- ماهیت شما باید واضح باشد

در یک فروشگاه اینترنتی باید ماهیت کار کاملا مشخص باید کاربر با خواندن مطالب درباره ما باید بتواند بیشتر با حوزه کسب و کار شما آشنا شود  و جواب اینکه این فروشگاه چه کار میکند؟ کجا هستند ؟  قصد فروش چه کالایی و خدماتی را دارد ؟ را بگیرید، نه اینکه سوالات و ابهامات دیگری برای او به وجود آید. اگر کاربران بتوانند جواب این سوال خود را بگیرند یعنی ماهیت شما را به درستی شناخته اند.

4- استفاده از متن طولانی و خسته کننده در صفحه درباره ما

استفاده از متن های طولانی و سنگین و خیلی رسمی باعث سردگمی و خستگی کاربران میشود. متن باید ساده و قابل فهم باشد و اصول نگارشی در آن رعایت شده باشد.

5- استفاده از ویدئو در صفحه درباره ما

ویدئو یکی از محتواهایی است که بیشترین تاثیر را در جذب کاربران دارد. میتوانید با قرار دادن ویدئو کوتاهی که در آن درباره کسب و کار خودتان توضیح داده اید مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

6- صفحه درباره ما فقط درباره شما نیست

در صفحه درباره ما باید درباره شرکت و ماهیت کار آن صحبت شود ، نه افراد و مدیر عامل، زیرا کاربر قصد خرید از فروشگاه را دارد و هویت افراد برای کاربر کاربردی ندارد. شما باید بتوانید توانایی های خود را در قالب شرکت بیان کنید تا بتوانید توجه کاربران را جلب کنید.

7- از ادبیات مناسب استفاده کنید

هدف از ایجاد صفحه درباره ما افزایش شناخت مشتری از خدمات ، زمینه فعالیت ، و ایجاد حس اعتماد در مشتریان است پس باید از ادبیات روان و گویا و مناسب استفاده کرد. و همچنین صفحه درباره ی ما نباید شامل تبلیغات باشد. ولی استفاده از تصاویر مانند تصاویری از محل کسب و کار مانند فروشگاه ، کارخانه ، شرکت و …. و تصاویری از نمایشگاه ها و سمینارها و عکس های پرسنل و مدیران و گواهینامه ها و تقدیر نامه ها میتواند بر جذب مشتری اثر بگذارد.

8- مشتریان شاخص را معرفی کنید

معرفی کردن مشتریان خاص و آوردن اظهار نظراتشان باعث  میشود که کاربران اعتماد بیشتری به شما داشته باشند.

امیدوارم با خواندن این مقاله درباره اصول طراحی صفحه درباره ما اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. وبدانید صفحه درباره ما شامل چه اطلاعاتی است؟ و به ضرورت و اهمیت این صفحه در طراحی سایت و تاثیر آن در سئو سایت در اصفهان پی برده باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *