معرفی ابزار کی ورد پلنر گوگل

همانطور که قبلا صحبت شد انتخاب کلمات کلیدی مناسب و پر جستجو جهت شروع عملیات بهینه سازی و سئو سایت اولین، مهم ترین و اصلی ترین بخش سئوی سایت است.

 

گوگل کیورد پلنر

برای بدست آوردن کلمات کلیدی، گوگل ابزار قدرتمند و با امکانات ویژه ای را در اختیار شما قرار می دهد. این ابزار قدرتمند که به تازگی توسط گوگل معرفی و ارائه شده است، گوگل کیورد پلنر (Keyword Planner)  نامیده می شود. کیورد پلنر در اصل برای استفاده تبلیغاتی کاربران ایجاد شده، ولی قادر است شما را برای انتخاب کلمات کلیدی با ارزش، مناسب و پر جستجو برای سئو سایت نیز یاری دهد.

عملکرد این ابزار به این صورت است که بر اساس اندازه گیری میزان اهمیت، محاسبه میزان ترافیک و کاربرد کلمات کلیدی آنالیز انجام داده و کلمات کلیدی جدیدی را ارائه می دهد. هر بازاریاب اینترنتی بایستی با این ابزار به خوبی آشنا بوده و از اطلاعات کاربردی آن در کار خود استفاده کند.

از آنجایی که کیورد پلنر یکی از ابزارهای سرویس گوگل ادوردز به شمار می آید، بایستی برای کار با این ابزار حتما حساب کاربری در گوگل داشته باشید. اگر در گوگل حساب کاربری ندارید یک اکانتgmail  ایجاد کنید و سپس به بخش Google adwords  وارد شوید، در صورت نداشتن حساب کاربری شما قادر به مشاهده اطلاعات کیورد پلنر نخواهید بود.

راهنمای کار با کیورد پلنر

بعد از ورود به گوکل ادوردز از منوی Tools and Analysis گزینه Keyword Planner را انتخاب کرده و به این ابزار قدرتمند وارد شوید.

پس از ورد سه گزینه برای شما نمایش داده می شود. گزینه اول Search for keyword and ad group ideas را انتخاب نمایید . این گزینه تعداد جستجو یک کلمه در ماه را نمایش می دهد.

این قسمت محل ورود کلمات کلیدی است. در این صفحه بایستی کلمات کلیدی و داده های مربوطه را واردکرده و تنظیمات موردنظر را وارد کنیم. در واقع قابلیت های این صفحه به شما کمک می کند تا جستجوی خود را سفارشی سازی کنید.

بخش اول: کلمه یا عبارت مورد جستجوی خود را وارد کنید. همچنین می توانید گروهی از کلمات را با کاما از هم جدا کرده و یا هر کدام را در یک خط جداگانه وارد کنید به عنوان مثال اگر در جستجوی عبارات سرچ شده مربوط به شرکتهای طراح سایت در قم هستید در این قسمت عبارت طراحی سایت قم را وارد کنید.

بخش دوم: در این قسمت باید سایت هدف و یا صفحه ای که مدنظر دارید را معرفی کنید. معرفی آدرس کامل سایت برای کیورد پلنر محدودیتی ایجاد نکرده، بلکه ایده های مناسب تری با توجه به محتوای شما معرفی خواهد کرد.

بخش سوم : در اینجا باید زمینه کاری و در واقع یک فیلترینگ برای بهبود نتایج و پیشنهادات کیورد پلنر وارد کنید.

بخش چهارم : در این قسمت بایستی کشور هدف، زبان آن و نوع موتور جستجو را مشخص کنید. مثلا شما باید کشور ایران و زبان فارسی را برای یک سایت فارسی زبان انتخاب کنید. در این صورت محدوده هدف شما بسیار کوچکتر خواهد شد. در بخش Negative Keywords کلماتی که در این قسمت وارد می شودند از لیست نتایج پیشنهادی حذف می شوند.

بخش پنجم: این قسمت مربوط به تبلیغات در ادوردز و گوگل است و برای کلمات کلیدی کارایی ندارد. در نهایت با انتخاب کلید Get ideas نتایج پیشنهادی نمایش داده می شوند.

نکته: در نظر داشته باشید شما هر لحظه می توانید داده های وارد شده خود در این قسمت را تغییر داده و یا از سایدبار سمت چپ نتایج را محدود کنید.

 

در این صفحه با کلیک بر روی Keyword Ideas نمایش مناسبی از تعداد جستجوهای کلمات مورد نظر در قسمت اول  و تعداد جستجوی کلمات پیشنهادی در قسمت دوم نمایش داده می شود.

نتایجی که توسط کیورد پلنر ارائه می شود صد در صد نیستند و شما نیاید دقیقا از نتایج پیشنهادی آن برای سئوی سایت اصفهان خود استفاده کنید، بلکه می توانید از پیشنهادات آن به عنوان یک ابزار و الگوی مهم در تصمیم گیری خود بهره برید. طراحی سایت اصفهان امیدواراست با سری مقالات مربوط به سئوی سایت بتوانید بهترین بهره را در زمینه بهینه سازی سایت خود برده باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *