تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو سایت
با موضوع تبلیغات اینترنتی در این مقاله طراحی سایت اصفهان با ما همراه باشید. کاربران اینترنتی در دنیای وب گردی روزانه با تبلیغات زیادی روبرو می شوند که امروزه کاملا برای همه آشنا بوده و البته کمتر از قبل تاثیر گذارند. بی شک شما نیز در میان این حجم بزرگ تبلیغاتی در وب سایت های بزرگ مقالاتی را تحت عنوان رپورتاژ آگهی مشاهده کرده اید. کسب و کارهایی که بر پایه تجارت های اینترنتی کار می کنند از این روش تبلیغاتی برای رونق کسب و کار خود بهره می برند. اما اصلا رپورتاژ آگهی چیست؟
رپورتاژ آگهی چیست؟
از ترکیب دو واژه Editorial و Advertisment کلمه Advertorial مشتق می شود که اصلاحا رپورتاژ آگهی گفته می شود. رپورتاژ آگهی در قالب گزارش به مخاطب ارائه می شود به طوری که مخاطب متوجه جنبه تبلیغات آن نشده و همین امر باعث جلب اعتماد او می شود. اساس کار رپورتاژ آگهی بر پایه معرفی و تقویت مزایای یک محصول یا خدمات در ذهن مخاطب است.
رپوتاژ آگهی یک تلاش سازمان یافته ای است که مدیر تبلیغات رسانه مانند مجله، برنامه تلویزیونی یا رادیویی یا یک وب سایت، کاملا بی طرف محصول یا برند و یا خدماتی را از طرف یک شرکت معرفی می کند و در ازای آن هزینه ای را جهت این امر از شرکت مربوطه دریافت می کند.
در رسانه های چاپی آگهی به صورت مقاله یا داستان در شکلی بی طرف و معتبر ارائه می شوند. در تلویزیون آگهی برای معرفی محصول در قالب یک تبلیغ تلویزیونی یا یک گفتگو ارائه می شود. در یک برنامه رادیویی نیز مجری در بین گفتگو با مهمانان برنامه معرفی رپوتاژ آگهی مربوطه را می گنجاند.
رپورتاژ آگهی در تبلیغات اینترنتی به چه شکل است؟
به جز موارد ذکر شده در بالا، امروزه با گسترش استفاده از اینترنت فرم جدید از آگهی ها بر مبنای اینترنت روی کار آمده اند که شباهت زیادی به آگهی های چاپی دارند ولی از آنجایی که قدرت مانور در اینترنت بالاتر است می توان از نوشتار، گفتار، تصویر و ویدئو به صورت همزمان استفاده کرد.
در این روش جهت برند سازی یا معرفی کسب و کار و یا محصولات یک شرکت، گزارشی و یا مطلبی تهیه شده سپس در خبرگذاری ها و یا سایت های معتبر و یا وب سایت های پر بازدید ارائه می شود. وب سایت منتشر کننده نیز مبلغی را دریافت و اقدام به انتشار گزارش مربوطه می نماید.
تاثیر رپوتاژ آگهی بر سئو و رتبه سایت در گوگل
تبلیغات و رپوتاژهای آنلاین می توانند همزمان با استفاده از متن، تصویر و ویدئو برای انتقال پیام خود به مخاطب استفاده کنند و در این بین آگهی های نوشتاری نیز مزایای بسیاری برای کسب و کار شما به همراه دارند. از این رو یک رپورتاژ آگهی می تواند مانند یک پست مهمان عمل کرده و تاثیر مثبتی بر سئو سایت و رتبه شما در گوگل داشته باشد. شما بی شک زمانی که قصد انتشار یک رپوتاژ آگهی را دارید به دنبال سایت های پر بازدید و معتبر با کسب و کارتون می گردید.
مراجعه شود به مقاله : تاثیر بک لینک بر سئو سایت
اصولا این سایتها اعتبار بالا و دامین اتوریتی بسیار خوبی دارند. بنابراین قرار دادن لینک وب سایت شما در یک چنین سایتی، سیگنال رتبه بندی قدرتمند و اعتبار دامنه بالایی را برای سئوی شما به همراه خواهد داشت.
مراجعه شود به مقاله: دامین اتوریتی و پیچ اتوریتی چیست؟
بیشتر سایت های آگهی دهنده اجازه ثبت 3 تا 5 لینک در متن رپورتاژ آگهی را می دهند و معمولا دارای تگ Follow جهت یک رتبه بندی قدرتمند هستند. از آنجایی که این سایت ها بازدید بالایی دارند با هدایت آنها به سمت سایت شما باعث افزایش ترافیک شما نیز می شوند. مهم تر از همه اینکه وجود رپورتاژ آگهی شما در یک سایت معتبر باعث ایجاد اعتبار، برند سازی و جلب اعتماد مشتریان خواهد شد. تمامی این موارد در راستای داشتن کپی رایتینگ خوب و طراحی صفحه فرود مناسب است تا بازدیدکنندگان شما به مشتری تبدیل شوند.
نظر گوگل درباره رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی های منتشر شده توسط نویسندگان یا وب مسترها به گونه ای هستند که جنبه تبلیغاتی آنها یا نمایش داده نمی شوند و یا به قدری نامحسوس هستند که خواننده آن متوجه جنبه تبلیغاتی آن نمی شود. این امر دغدغه اصلی گوگل بوده و از این بابت نگران است که انتشار این محتواهای پولی سبب گمراه شدن کاربران و رفتن آنها به سمت تجارت های نامعتبر شود. در این راستا گوگل اعلام کرده است که محتواهای تبلیغاتی حتما باید دو نکته را رعایت کنند :
– اطمینان از Nofollow بودن لینک های استفاده شده: در این صورت این لینک ها در نتایج جستجوهای طبیعی گوگل اثری نداشته و تغییری بر روی پیج رنگ گوگل نخواهند داشت.
– مشخص بودن جنبه تبلیغاتی آگهی برای کاربران: در این صورت کاربر با علم به تبلیغاتی بودن آن اقدام به کلیک و مطالعه آن می نماید.
حال با توجه به مخالفت گوگل با لینک های فالو و جریمه شدن سایت در صورت رعایت نکردن قوانین رپورتاژ، آیا از رپورتاژ آگهی استفاده کنیم یا نه؟ شما نیز می توانید مانند بسیاری از سایت های دیگر از رپورتاژ آگهی فالو استفاده کرده و قوانین گوگل را نادیده بگیرید. در این صورت بیش از 5 لینک در آگهی خود استفاده نکنید تا توسط گوگل شناسایی نشوید. راه حل دوم استفاده از لینک های Nofollow و رعایت قوانین گوگل در این رابطه است. در نظر داشته باشید در این صورت بدون دغدغه جریمه شدن توسط گوگل، شما نیز از ترافیک سایت مورد نظر بهره خواهید برد و نرخ تبدیل خود را افزایش می دهید.
مزیت های استفاده از رپورتاژ آگهی
1- رپورتاژ آگهی یک مقاله جامع و کامل جهت معرفی شماست.
2- رپورتاژآگهی خبری به احتمال زیاد خوانده می شود.
3- رپورتاژآگهی باعث کسب اعتبار و برندینگ می شود.
4- رپورتاژآگهی نسبت به سایر روشهای تبلغیاتی هزینه کمتری دارد.
5- رپورتاژآگهی روی سئوی سایت شما اثر می گذارد.
6- رپورتاژآگهی باعث می شود به راحتی در گوگل حضور داشته و در لیست نتایج آن نمایش داده شوید.
7- رپورتاژآگهی منشر شده در سایتها هیچگاه حذف نخواهد شد.
با توجه به توضیحات و مزیتهای گفته شده در بالا شرکت طراحی سایت در اصفهان عصر آسیا به شما پیشنهاد می دهد، در راستای بهینه سازی و سئوی سایت خود حتما از رپورتاژ آگهی برای سایت خود استفاده کرده و نتایج حاصل از آن را بر روی سئوی سایت خود مشاهده کنید.
چه سایتهایی واسه رپورتاژ بهتره ؟
چطوری رپورتاژ بخریم ؟