Google AdWords

تبلیغات کلیکی گوگل

طراحی سایت در اصفهان قصد دارد در این مقاله توضیحاتی مختصر در مورد تبلیغات کلیکی گوگل و این صنعت پول ساز ارائه دهد. شروع فعالیت هر وب سایت، یکی از پر مخاطره ترین مسائلی است که برای هر مدیر وب سایتی همیشه وجود دارد افزایش بازدید سایت و رونق کسب و کار اینترنتی از دغدغه های هر مدیر سایتی میباشد. راههای مختلفی در این زمینه وجود دارد که مهم ترین آنها سئوی سایت و گرفتن رتبه بالا در لیست نتایج گوگل است. یکی دیگر از راههای افزایش بازدید، سیستم تبلیغاتی موفق گوگل با نام تبلیغات کلیکی گوگل یا گوگل ادوردز است.

گوکل ادوردز چیست

تبلیغات گوگل چیست؟

برای شما بسیار اتفاق افتاده است که زمانی که به دنبال عبارتی در گوگل هستید چند مورد اول نمایش داده شده حروف AD در کنار آنها نوشته شده است. این موارد همان تبلیغات کلیکی گوگل یاGoogle  AdWords هستند.

گوگل ادوردز برنامه تبلیغاتی آنلاین گوگل در جهت کسب مشتریان جدید و رونق کسب و کار است.

در واقع تبلیغات کلیکی گوگل یعنی اینکه شما در ازای پرداخت هزینه به گوگل سایتتان را در صفحه اول گوگل قرار میدهید.

فعال سازی تبلیغات کلیکی گوگل

برای اینکه بتوانید تبلیغات کلیکی گوگل را برای وب سایت خود فعال کنید، ابتدا بایستی یک اکانت گوگل ادوردز برای خود ایجاد کنید. سپس در قسمت پلن ها می توانید پلن های موجود را به همراه تعرفه های هر یک مشاهده کنید. با انتخاب پلن مورد نظر حساب خود را شارژ کرده و پس از شارژ حساب، تبلیغات خود را شروع نمایید. پس از فعال سازی و شارژ حساب، گوگل اقدام به بررسی سایت شما کرده و تبلیغات شما نمایش داده خواهند شد. در برخی موارد ندرتا ممکن است این مدت زمان بیشتر شود.

در تبلیغات کلیکی گوگل از نظر حداقل بودجه محدویتی وجود نداشته و هر زمان که خواستید می توانید تبلغات خود را متوقف یا معلق نمایید. نکته قابل توجه دیگر اینکه تبلغات شما توسط گوگل در سایت های همکار گوگل نیز می توانند نمایش داده شوند.

تبلیغ در گوگل یا سئو ؟

تبلغیات کلیکی گوگل

سوالی که برای خیلی از صاحبان وب سایت پیش می آید این است که برای تبلیغات سایتشان به دنبال سئو بروند و یا اینکه برای تبلیغات کلیکی گوگل هزینه کنند.

جواب این است که تبلیغات کلیکی گوگل برای شروع کار یک سایت روش بسیار خوبی است منتها این روش نمیتواند برای همیشه ادامه داشته باشد چرا که در دراز مدت بسیار هزینه بر میباشد در نتیجه بهترین کار این است که اگر شرکتها به سراغ تبلیغات کلیکی میروند بهتر است در کنار آن فعالیت های بهینه سازی و سئو سایتشان را نیز شروع کنند چرا که هزینه های ادورتایز گوگل در دراز مدت سرسام آور خواهد بود کما اینکه مکان تبلیغات کلیکی در نتایج گوگل ثابت نیست و در بسیاری از موارد این نتایج در ردیفهای پایانی صفحه نتایج گوگل نمایش داده  میشود.

نتیجه گیری اینکه تبلیغات کلیکی گوگل میتواند روش خوبی برای تبلیغات باشد ولی تداوم و پایداری سئو را ندارد.

نحوه محاسبه هزینه هر کلیک

تبلغیات کلیکی

پس از فعال سازی و شارژ حساب خود در گوگل، سایت شما در لیست نخستین رتبه های گوگل قرار می گیرد تا این زمان هیچ هزینه بابت نمایش سایت از حساب شما کسر نخواهد شد. اما زمانی که بر روی لینک وب سایت شما کلیک شود هزینه آن محاسبه و از حساب شما کسر و به حساب گوگل واریز خواهد شد. این مدل پرداخت هزینه (pay per click) به اصطلاح PPC نامیده می شود. در این نوع بازرایابی اینترنتی که تبلیغ کننده برای هر بار کلیک روی تبلیغ خود هزینه پرداخت می کند، یک راه برای جذب بازدید کننده بیشتر سایت است. در این نوع بازاریابی همچنین سایت های با بازدید بالا مثل گوگل، در ازای هزینه ای که برای هر کلیک دریافت می کنند، امکان تبلیغ شما در محل های پربازدید را فراهم می آورند.

نکته: کلیک های تکراری از سمت یک کاربر لحاظ نشده و تنها یک بار هزینه آن محاسبه و کسر می گردد.

میزان هزینه ای که برای هر کلیک از حساب شما کسر خواهد شد به عواملی بستگی دارد که مهم ترین آنها عبارتند از:

– مهم تریت عامل محاسبه قیمت گذاری در هر کلیک نرخ CTR است. CTR یک درصد بین جستجوی کلمه مربوطه و تعداد کلیک آن است. مثلا امروز 100 نفر عبارت طراحی سایت در اصفهان را جستجو کرده اند اما تنها 15 نفر از آنها بر روی تبلیغ کلیکی شما در گوگل کلیک کرده اند . بنابراین نرخ CTR شما 15 درصد خواهد بود که هر چه این درصد بالاتر باشد هزینه بیشتری برای شما محاسبه خواهد شد.

– بیشترین هزینه زمانی محاسبه خواهد شد که کلمه کلیدی تعریف شده شما در تبلیغات کلیکی گوگل با صفحه ای که کاربر به وارد می شود رابطه ای نداشته باشد. مثلا شما کلمه کلیدی بهترین شرکت  سئو سایت در اصفهان را انتخاب کرده اید اما کاربر با وارد شدن به صفحه شما اطلاعاتی در این زمینه بدست نخواهد آورد.

– زمانی که اصول سئوی داخلی و تبلیغاتی در سایت رعایت شده باشد و کاربر با ورود به سایت شما عبارت جستجو شده را به عنوان تیتر مشاهده کرده و در ادامه توضیحاتی در این مورد وجود دارد که مرتبط با عبارت مورد نظر است. بدیهی است در این حالت هزینه محاسبه گوگل کمتر از حالت قبل خواهد بود.

– زمان لود سایت یا به اصطلاح تایم لودینگ سایت از دیگر موارد محاسبه هزینه هر کلیک است. هر چه زمان لود صفحه بالاتر باشد، هزینه در نظر گرفته شده نیز بالاتر است.

زمانی که تبلغیات کلیکی گوگل به درستی کار کنند، هزینه ای که بابت آن پرداخت می کنید در ازای بازدید که برای شما فراهم می شود بسیار با ارزش تر است. ممکن است یک بازدید کننده از یک فروشگاهی اینترنتی خریدی انجام دهد که معادل کل هزینه پرداخت شده آن جهت تبلیغات کلیکی گوگل باشد. همچنین نتایج نشان می دهند، سود کلی که تبلیغ کنندگان در گوگل بدست می آورند چندین برابر سود 32 میلیاردی برآورد شده گوگل از تبلیغات کلیکی است.

آنچه بدیهی است هزینه که برای این کار پرداخت می کنید در نهایت به صورت یک سود چند برابری بازگشت می شود، پس از این نظر در پرداخت هزینه نگران نباشید. حتی شما می توانید با رعایت نکات اصولی مانند کلمات کلیدی مناسب، صفحات فرود بهینه سازی شده، متون مناسب و جذاب برای تبلیغات خود هزینه محاسبه شده برای هر کلیک را کاهش دهید تا به سود بالاتری دست یابید.

نکات مهم در تبلیغاتی کلیکی گوگل

– برای هر ماه خود یک هزینه مشخصی را تعیین کرده و بیش از میزان تعیین شده هزینه نکنید.

– تبلغات گوگل خود را بررسی کرده و در صورت لزوم آن را بازسازی کنید.

– گزارشی از عملکرد تبلیغ خود در گوگل را ملاحظه کرده، تعداد مشتریان جدید مکان جغرافیایی هریک و غیره را بررسی نمایید.

– چنانجه نیاز به ویرایش و یا بهبود تبلغیات خود دارید با استفاده از ابزارهای AdWords اینکار را انجام دهید.

– شارژاولیه تبلیغات کلیکی گوگل بدون محدویت هستند، ولی سعی کنید یک میزان مناسبی را انتخاب کنید.

– یک محدوده جغرافیایی را برای تبلیغات خود در نظر گرفته و مشخص کنید تبلیغات شما در چه وب سایت ها و چه نقاط جغرافیایی نمایش داده شوند.

اهمیت کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل

همانطور که در بحث سئو و در مقاله ” نحوه انتخاب کلید واژه ” مفصلا صحبت کردیم، انتخاب کلمه کلیدی اولین و مهم ترین قدم برای سئوی سایت است. در تبلیغات کلیکی گوگل نیز باید در انتخاب کلمات کلیدی خود دقت و زمان کافی را به کار برید. مرتبط بودن کلمات کلیدی مهم ترین و اولین ویژگی است. در قدم بعدی از کلمات کلیدی جامع که میزان جستجوی بالا دارند اجتناب کنید مثلا  کلمه طراحی به جای طراحی سایت که دامنه وسیع تری دارد.

طبیعتا پیدا کردن کلمات کلیدی زمان گیر خواهند بود ولی در نظر داشته باشید، هر چه کلمات کلیدی اصولی و منطقی تر، خاص تر و جامع تر باشند رقبای کمتری خواهید داشت و هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد، در نتیجه سود بیشتری در قبال ترافیکی که دریافت می کنید عاید شما خواهد شد. همچنین در طول تبلیغات کلیکی خود نیز می توانید مرتبا کلمات خود را اصلاح کرده و یا گسترش دهید.

نتیجه گیری:

آنچه بدیهی است یکی از روشهای موثر، آسان و اصولی در جهت افزایش بازدید سایت و سوددهی هر کسب وکاری، تبلیغات گوگل ادوردز است. شرکت عصر آسیا امیدوار است با مطالعه این مقاله و رعایت نکات اصولی ، تبلیغات کلیکی موفقی در گوگل داشته باشید منتها به خاطر داشته باشید تبلیغات کلیکی هرگز نمیتواند جایگزین فرآیندهای سئو شود و نباید از بین این دو یکی را انتخاب کرد تبلیغات کلیکی در کوتاه مدت بازخورد خوبی دارد ولی برنامه ریزی برای بلند مدت فقط از طریق سئو انجام پذیر خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *