اشتباهات رایج در طراحی سایت

اشتباهات مهلک و رایج در طراحی سایت

اشتباهات مهلک و رایج در طراحی سایت

یکی از موضوعات مهم در طراحی سایت اصفهان داشتن توانایی بالا و دانش و اطلاعات بالا برای ایجاد یک سایت اینترنتی می باشد در این صورت است که میتوان یک وب سایت عالی با فعالیت مستمر و مفید داشت و از آن بسیار سود برد. طراحی سایت همانطور که گفتیم نیاز به تخصص بالا دارد اما درکنارآن، داشتن تجربه های مختلف در این رابطه و باید و نباید هایی که تنها با کسب تجربه بدست می آید میتواند مارا به داشتن یک سایت اصولی و درست سوق دهد. نکات و جزئیات زیادی در رابطه با طراحی سایت وجود دارد که به جرات میتوان گفت رعایت آنها کمک بزرگی به زیبایی و جذابیت سایت می کند.

شرکت عصر آسیا بهترین شرکت طراحی سایت اصفهان در این مقاله سعی دارد نکاتی را که به اشتباه در طراحی سایت بکار برده می شود و مانع از رشد و پیشرفت سایت می شود برای شما عزیزان توضیح دهد تا با آگاهی از آنها بتوانید سایتی بهینه و بسیار عالی طراحی کنید. امروزه با توجه به توسعه ی فضای مجازی و کسب و کارهایی که از این طریق فعالیت دارند، رقابت و پیشی گرفتن از سایر رقبا در این فضا کاری بسیار دشوار می باشد بنابراین با کوچکترین اشتباهی میتوان از دور رقابت کنار رفت و فرصت را برای دیگران فراهم نمود بنابراین توجه به کوچکترین جزئیات نیز می تواند به روند صعودی وب سایت  کمک کند. برای اطلاع از این نکات و اشتباهات تا آخر این مقاله با ما همراه شوید تا به شما کمک کند از چه روشی برای جایگزین کردن آنها استفاده کنید.

اشتباهات رایج در طراحی سایت

اشتباهات مهم و رایجی که در طراحی سایت سبب می شود تا رشد سایت با مشکل مواجه شود و آن نتیجه ی دلخواهی که انتظارش را می کشیدیم بدست نیاوریم همچنین مانع از بهبود عملکرد آن می شود عبارتند از:

1-عدم استفاده از چندین فونت در یک سایت

یکی از فاکتورهای مهم در طراحی سایت سایز صفحه و سرعت در بارگذاری می باشد. هر فونتی که در یک صفحه سایت مورد استفاده قرار می گیرد بین 50 تا 200 کیلو بایت سرعت بارگذاری را افزایش می دهد در واقع هر چه به تعداد فونت ها اضافه شود و زیاد تر باشند اندازه ی صفحه و سرعت بارگذاری افزایش خواهد یافت نا گفته نماند دراین صورت امکان بارگیری کامل صفحه وجود دارد اما ممکن است فونت های بکاررفته در سایت به کاربر نشان داده نشود تا لحظه ای که فونت های آن صفحه یکی پس از دیگری به کاربر نمایش داده شود. از طرفی استفاده از چندین فونت در سایت باعث می شود طراحی وب سایت بصورت غیرحرفه ای خود را نشان دهد چرا که نمیتوان فونت هایی زیادی که از نظر ظاهری مناسب باشند براحتی پیدا کرد یا اگر فونت ها شکلی بهم نزدیک داشته باشند آنوقت تنوع در فونت ها معنایی پیدا نخواهد کرد. برای استفاده از تنوع فونتی باید فونت هایی را انتخاب کنیم که در یک فضای ذهنی قرار گرفته باشند بطور مثال عنوان و محتوا در یک فضای ظاهری باشند در غیر اینصورت با مشکل روبرو خواهیم بود و از نظر بصری بسیار نامطلوب خواهد بود.

معرفی اشتباهات رایج

2-بمباران کردن محتوا و صفحه با بکار گیری کلمات کلیدی

مقالاتی که در سایت بارگذاری می شود دارای کلمات کلیدی می باشد که میتواند برای سئو سایت در اصفهان تاثیر بسزایی داشته باشد اما مواقعی هست که استفاده از این کلمات وتوجه و تمرکز بر سئوسایت سبب می شود کاربر از ساختار محتوا و نوشتن آن حس خوشایندی دریافت نکند در نتیجه علاقه ای به ادامه ی خواندن متن نشان ندهد. درست است که تلاش برای بدست آوردن جایگاه خوب در گوگل و جذب کاربر به سایت بسیار حائز اهمیت می باشد اما باید کاربران را نیز در نظر داشته باشیم و برای آنها نرم افزاری مناسب مهیا کنیم. ایجاد تغییر در محتوا و طراحی وب سایت با توجه به قواعد و استانداردهای سئو سایت کاملا درست می باشد اما مشروط برآنکه به تجربه ی کاربر در سایت خدشه ای وارد نکند و به هویت و شخصیت سایت آسیبی نرساند. پیشنهادی که در این باره به شما می دهیم اینست که کلمات و واژگان خود را گسترش دهید و متن های وب سایت را به منظور استفاده ی کاربر بنویسید نه برای موتورهای جستجو .

3- پرهیز در استفاده از بنر های زیاد در طراحی سایت

استفاده از تصاویر و جملات و عبارات تشویقی برای هدایت کاربران به صفحات دیگر باعث آسیب به سایت می شود.بطور مثال اگر برای محصولات سایت خود از جملات و بنرهای خاص برای نمایش اعمال تخفیف استفاده کنید به طراحی سایت خود آسیب جدی می زنید زیرا مشاهده ی بنرهای زیاد باعث ایجاد حس ناخوشایند و عدم اطمینان در ذهن کاربر به محصول و کیفیت آن می شود بنابراین با معرفی یک محصول اصلی به کاربر ، شانس بیشتری برای افزایش فروش خواهید داشت.

4-عدم تاثیر مثبت با پخش کننده ی موسیقی خودکار در سایت

گاهی طراحان سایت برای ایجاد حس خوب به مخاطبان و کاربران سایت همچنین جلب توجه ی بیشتر آنها در طراحی سایت از آپشن موسیقی استفاده می کنند که میتوان گفت برای احقاق این دو هدف استفاده از موسیقی در سایت توصیه می شود.حال باید گفت این ابزار برای سایت چندان مناسب نیست زیرا تمامی کاربرانی که از سایت بازدید می کنند دارای سلیقه ی یکسانی نیستند و بکاربردن یک نوع موزیک خاص برای سایت برای همه پسندیده نیست. از دیگر دلایل استفاده نکردن از موسیقی در  طراحی سایت، کاربرانی هستند که در محیط های عمومی و دفاتر خود به سایت شما مراجعه می کنند و به ناگاه با پخش موسیقی مواجه می شوند که در واقع آمادگی و انتظار آن را نداشته و در سریعترین اقدام سایت را بسته و ترک می کنند و یا آن را بی صدا می کنند. علاوه براین بکاربردن موسیقی اندازه صفحه را افزایش داده و سرعت بارگیری صفحه را کاهش می دهد که این امر می تواند تاثیر بسیار منفی بر سئو سایت اصفهان بگذارد.

7 اشتباه رایج


5- عدم استفاده از عکسها و تصاویر آماتور و غیر مرتبط

اغلب طراحان سایت با جستجو در گوگل و یا موتورهای جستجوگر دیگر برای انتخاب تصاویر سایت زمان کافی صرف نمی کنند و یا از اولین تصاویر مربوط به موضوع مدنظر در سایت استفاده می کنند که این سبب ناهماهنگی بین عناصر سایت یعنی رنگ و سبک در تصاویر بکاربرده شده در بخش های مختلف سایت می شود. هنگامی که تصاویر مدنظر خود را در گوگول پیدا می کنند در حقیقت سایت خود را در معرض تکرار محتوا قرار می دهند چرا که گوگل قبلا هم این تصاویر را نمایش داده و در دیگر سایت ها نیز نشان داده است و و همین مسئله ی مهم باعث می شود سئو سایت تاثیر بسیار منفی بگیرد و رتبه ی سایت بشدت افت کند.

6-استفاده از عرض زیاد در صفحات

بکاربردن عرض تمام صفحه به سما کمک می کند تا براحتی محتواهای بیشتری به کاربر ارائه دهید اما این نکته را باید در نظر گرفت که همین مسئله سبب ایجاد تجربه ی کاربری بدی برای مراجعه کنندگان سایت می شود بخصوص در صفحه های خبری و مقالات. امروزه صفحه های نمایش اندازه های بیشتری نسبت به گذشته دارند و اکثر کاربران از صفحاتی با اندازه ی بیش از 19 اینچ استفاده می کنند. استفاده از فضای کلی این صفحات می تواند توجه و تمرکز کاربر را برای محتوای خاص و نگاه کرده به سمت چپ و راست به منظور خواندن مطالب ومتن مورد نظر ، غیرممکن سازد.

7-استفاده ی کم از پاپ ها در سایت

همانطور که میدانیم پنجره های بازشو یا همان پاپ توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب می کند و در صورتی که از آن استفاده و کاربرد صحیحی شود نرخ تبدیل کاربر به مشتری را بسیار افزایش می دهد یا به عبارتی اشتراک خبرنامه را در حد زیادی افزایش می دهد. درصورتی که تعداد پاپ آپ زیاد شود این برای کاربر آزاردهنده می باشد. یکی از مهمترین دلایلی که باعث می شود کاربر سایت را ترک کند و سرعت پرش سریع را افزایش دهد وجود پاپ هایی است که برای خاموش شدن و بسته شدنشان راهی سخت می توان یافت همچنین باعث می شوند محتوای اصلی صفحه ازمیان برود. این نکته قابل ذکر می باشد که در طراحی یک وب سایت فروشگاه آنلاین بکاربردن پنجره های بازشو برای نشان دادن برنامه های خاص و ویژه همچنین جشنواره ها بسیارموثر و تاثیر گذار خواهد بود اما یادتان نرود که حتما از کوکی ها یا IP به منظور نظارت بر عملکرد کاربر استفاده شود تا پنجره ی بازشو فقط یکبار برای آنها نمایش داده شود در غیر اینصورت با تغییر مداوم صفحه برای کاربر این پیام نمایش داده می شود و مانع از ادامه ی مسیر می شود.

پایان

توجه به تمامی جزئیات و نکات درباره ی طراحی مناسب و خوب سایت میتواند به ما کمک کند تا بصورت اصولی و درست و هدفمند سایت خود را طراحی کنیم و شاهد پیشرفت آن شویم بنابراین در اجرای جزء به جزء عناصر سایت باید دقت و توجه بالایی بکاربرد و بصورت خلاقانه و صحیح آن را به منظور سودمندی آن پیش برد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *