ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) چیست؟

در این مقاله از طراحی سایت اصفهان میخواهیم درباره ایمیل مارکتینگ با شما صحبت کنیم با ما همراه باشید.

اجازه دهید برای تعریف Email Marketing از گذشته شروع کنیم. سالها پیش که بسیاری از ما از ایمیل یاهو استفاده میکردیم ، حتما با ایمیل هایی که از یک غریبه در اینباکس ایمیل خود میدیدم مواجه شده ایم و متعجب میشدیم که این افراد آدرس ایمیل ما را از کجا دارند و چرا به برای ما ایمیل فرستاده اند. وگاهی از ترس هکر ها این پیام ها را حذف میکردیم ولی امروز بی تفاوت از کنار بسیاری از این ایمیل ها رد میشویم و می دانیم که محتوای بسیاری از انها تخفیف و معرفی محصول است.

اگر هنوز هم جواب این سؤال خود را پیدا نکرده‌اید، که چرا این ایمیل ها برای شما ارسال میشود پس حتما نمی‌دانید ایمیل مارکتینگ چیست و باید این نکته را به شما بگوییم که آدرس ایمیل شما برای بازاریابی ایمیلی مورد استفاده قرار گرفته است.

از زمانی که اینترنت معرفی شد ، ایمیل به ابزاری ضروری برای کسب و کارها تبدیل شد و یکی از هدف های  استفاده از ایمیل برای مشاغل، بازاریابی ایمیلی یا Email Marketing  است.

اکثر ایمیل های ناشناسی که ما دریافت میکنیم نمونه هایی از ایمیل مارکتینگ است که به بدترین روش انجام میشود. هر چند این کار هزینه زیادی برای صاحبان کسب و کار ندارد ولی ارسال ایمیل به دفعات زیاد برای افرادی که در لیست ایمیل های خریداری شده هستند بسیار آزاردهنده است.

کاربرد ایمیل مارکتینگ

چرا Email Marketing برای یک کسب و کار مهم است و چه زمانی باید به سراغ این روش رفت و چه کسانی را باید هدف بازاریابی ایمیلی قرار داد. ایمیل مارکتینگ زمانی رخ میدهد که یک کسب و کار برای گسترش کار  و خدمات خود پیامی تجاری با استفاده از ایمیل به گروهی از افراد میفرستد.

اگر بخواهیم تعریف تخصصی تر از ایمیل مارکتینگ داشته باشیم میتوانیم بگوییم ارسال کردن ایمیل برای گسترش رابطه با مشتری فعلی یا بالقوه ایمیل مارکتینگ گفته میشود و معمولا  این ایمیل ها محتوای پیشنهادی یا تبلیغاتی دارند و برای جلب اعتماد و معرفی برند استفاده میشود.

بر اساس تعاریف بازاریابی  ایمیل مارکتینگ از زیر مجموعه های دیجیتال مارکتینگ است و دیجیتال مارکتینگ زیر مجموعه ای از بازاریابی است. برای آشنایی بیشتر با دیجیتال مارکتینگ میتوانید مقاله دیجیتال مارکتینگ را مطالعه کنید

قبل از بررسی مزایای  ایمیل مارکتینگ بهتر است فرق بین ایمیل مارکتینگ  و ارسال هرزنامه (spam) را بدانید.

ایمیل مارکتینگ به صورت هدف دار انجام میشود و هدف تبلیغات ارسال میشود. اگر در فواصل زمانی کوتاه و به صورت پی در پی ایمیلی دریافت کردید مطمئنا ایمیل مارکتینگ نیست و اسپم هستند به خصوص اگر امکان لغو عضویت وجود نداشته باشد.

مزایای ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)

بازگشت سرمایه  (ROI)

اگر بازاریابی ایمیلی یا مارکتینگ ایمیلی به درستی انجام شود این روش بازاریابی بازگشت سرمایه ی بالایی دارد.

ارزان و سریع

این روش نسبت به سایر روش های بازاریابی روشی سریعتر  و  ارزانتر است. و در ابتدا به یک آدرس ایمیل و یک لیست نیاز دارد.

انعطاف پذیری

 ایمیل مارکتینگ محدودیت خاصی  ندارد و هر نوع محتوایی را میتوان از طریق ایمیل ارسال کرد مانند  متن ، فیلم ، عکس و فایل و لینک و هر نوع پیامی که بخواهید  میتوانید ضمیمه ایمیل کنید.

رفتار مصرف کننده

صاحبان سرویس های ایمیل (ESPs) میتوانند اطلاعاتی درباره رفتار گیرنده ایمیل به فرستندگان ایمیل بدهند. و به اصطلاح هدف‌گیری مستقیم داشته باشند و پیام ها را  بر اساس سوابق طرف مقابل ارسال کنند. مثلا بر اساس سن ، جنسیت و علاقه و… در صورتی که اکثر کانال‌های بازاریابی، به طور مستمر محتوای تبلیغاتی خود را به افرادی ارسال میکنند که اکثر آنها، هیچ گونه علاقه‌ای به محصول پیشنهادی ندارند.

بستر آزمایش محتوا

از روش Email Marketing به عنوان یک روش اقتصادی میتوان برای تست محتواهای مختلف استفاده کرد. و از  بازخورد گرفته شده در ایمیل مارگتینگ در سایر شبکه ها استفاده کرد.

معایب ایمیل مارکتینگ

 

معایب ایمیل مارکتینگ

تنها نقطه ضعف که برای بازاریابی ایمیلی  میتوان نام برد ، نرخ اسپم ایمیل ها به وسلیه کاربران است. که به صورت منفی روی نرخ تحویل تاثیر میگذارد. که با قابلیت  Opt-in  کردن افراد این عیب تا حدودی  برطرف شده. Opt-in به فرمی می گویند که فرد در آن، آدرس ایمیل و یا اطلاعات دیگر را وارد کرده و به وسیله  آن به ما اجازه میدهد که کمپین‌های Email Marketing را برای او ارسال کنیم. ولی هنوز راه زیادی وجود دارد تا بتوان ایمیل ها را فقط برای افرادی که به ان موضوع علاقه دارند ارسال کرد.

امیدواریم در این مقاله از طراحی سایت در اصفهان با مزایا و معایب ایمیل مارکتینگ آشنا شده باشید. با سایر مقاله طراحی سایت و سئو سایت در اصفهان با ما همراه باشید.

1 پاسخ
  1. امیررضاباقری
    امیررضاباقری گفته:

    سلام خیلی ممنون بابت این مقاله ی عالیتون میخواستم تشکر کنم و در کنار این تشکر وبسایتی با عنوان فروش انواع لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر و دیگر محصولات با امنیت بالا و خیال آسوده از آن خرید کنید که نشانی آن BAZARKISH.COM می باشد .
    ممنون بابت وقتی که در اختیار من گذاشتید .

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *