تعیین قیمت پروژه سئو
تعیین قیمت پروژه سئو
امروزه با گستردگی دنیای دیجیتال و اینترنت و تاثیر آن بروی تمام بخش های زندگی مدرن می توان گفت یکی از موضوعات جذاب و رقابتی در حوزه ی کسب و کار سئو می باشد. سئو علمی جدید و در حال تغییر بوده که نقش مهمی در اقتصاد وکسب و کارو بازاریابی جهت ارائه ی خدمات و فروش دارد. کاربران بهینه سازی سایت در اصفهان با استفاده از سئو فضای رقابتی در بازاریابی و کسب و کار اینترنتی ایجاد کرده اند که این خود موضوعی است چالش برانگیز، آنها باتلاش برای کسب رتبه های برتر گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر، سعی دارند تا افزایش بازدید و فروش محصولات و ارتقای بازاریابی اینترنتی خود را بالا ببرند. عواملی متعددی بر قیمت سئو تاثیر میگذارند. بنابراین نمی توان شاخصی برای قیمت گذاری آن تعیین کرد. در این مقاله قصد داریم به عوامل تاثیرگذار بر قیمت سئو اصفهان بیشتر بپردازیم در ادامه با ما همراه شوید.
هزینه ی انجام سئو چقدر است؟
همانطور که در مطلب قبل اشاره کردیم سئو شاخص معینی برای قیمت گذاری ندارد. همچنین در فضای بازار اینترنتی ایران هنوز استاندارد و روشی خاصی برای این منظور تعیین نشده است تا بواسطه ی آن پروژه های سئو قیمت گذاری شوند اما میتوان عواملی که شرکت های طراحی سایت برای فعالیت خود جهت قیمت سئو در نظر می گیرند به دامنه ی فعالیت ، نوع سئو، سیستم مدیریتی محتوا ،وضعیت سایت و شرکت اجرا کننده سئو اشاره کرد. که به تفکیک به آن ها می پردازیم.
- دامنه ی فعالیت سایت
- نوع سئو
- سیستم مدیریت محتوا CMS
- وضعیت سایت
- شرکت یا اجرا کننده ی پروژه سئو
دامنه ی فعالیت سایت
هر شرکت بنا به سختی فعالیتش برای سئو کردن و بکاربردن و پیداکردن کلمات کلیدی در باب موضوع و فعالیت سایت مورد نظرمیتواند قیمت تعیین کند.
نوع سئو
یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار برقیمت سئو ، نوع آن می باشد. صاحبان سایت برای این کار قراردادهایی را با شرکت طراحی سایت منعقد می کنند.این قراردادها خود شامل چند نوع می باشند از جمله:
۱– جایگاه کلمات کلیدی
دراین نوع قرارداد به ازای سئوکردن سایت با چندین کلمه ی کلیدی تعیین شده و نحوه قرار گیری آن در مرتبه های بالا، هزینه توسط کارفرما به طراح سایت پرداخت می شود.ناگفته نماند این کار نیاز به مهارت و توانایی بالا داردکه سئوکار باید از آن بر خوردارباشد.
۲– برحسب آمار ورودی گوگل
برای سئو، ورودی دریافتی از گوگل مهم است. اساس این قرارداد تعداد بازدید-کلیک دریافتی از گوگل می باشد که تعیین کننده ی قیمت یک پروژه سئو است. دریافت ترافیک از گوگل دارای اهمیت می باشد اما بطور قطع نمی توان آن را معیاری دقیق برای درست کارکردن سئو دانست.
۳– میزان فروش
در این نوع قرارداد قیمت سئو برحسب میزان افزایش فروشی که یک کسب و کار در پروژه سئو داشته است تعیین می شود. این نوع قرارداد میتواند برای طرفین شیوه ی مناسبی باشد اما در این بین مشکلی هم وجود دارد که آن را میتوان طولانی بودن پروسه ی سئو دانست و این ممکن است برای تامین هزینه های یک سئوکار مشکل ساز باشد.
۴– بررسی خدمات ارائه شده
در این نوع قرارداد با بررسی هر یک ساعت فعالیت انجام شده برای سئو و خدمات دیگر هزینه پروژه سئو تعیین می شود.
۵– شراکت در پروژه سئو
در این قرارداد شرکت طراحی سایت در اصفهان با یک شرکت یا فروشگاه بصورت اشتراکی فعالیت می کنند به این صورت که تهیه و تامین و عرضه ی کالا و خدمات به مشتریان بوسیله ی صاحب کسب و کار انجام شود و بخش فروش و بازاریابی آن توسط سئوکار انجام می شود. این روش با رعایت اصول و چارچوب درست میتواند موفقیت آمیز و رضایت بخش باشد.
وضعیت فعلی سایت
وضعیت فعلی یک سایت میتواند نمایانگر نیاز آن سایت به سئوی تکنیکال داخلی و یا خارجی باشد. با بررسی وضعیت سایت وتعیین سئوی درست و مناسب برای آن میتوان قیمت را برحسب نوع سئو تعیین کرد.
شرکت اجرا کننده پروژه سئو
با توجه به تاثیر میزان فعالیت یک شرکت طراحی سایت همچنین پروژه های در دست اجرا و معتبر بودن شرکت مجری قیمت سئو تعیین می شود.
تاثیر تولید محتوا بر سئو
تولید محتواهای مفید و با کیفیت و با رعایت اصول سئو می تواند تاثیر خوبی بربالابردن رتبه در این رقابت داشته باشد. هنگامی که بطور مداوم مقالات و محتواهای با کیفیت انتشار داده شود و پاسخگوی مخاطبان برای حل هر مسئله ای باشد آن سایت از نظر کاربران جامع و مفید می باشد. در نتیجه گوگل رتبه ی بالایی برای آن قائل می شود. بنابراین باید سعی کرد از طریق تولید محتواهای با کیفیت به سئوی یک سایت کمک کرد.
خدمات سئو کدامند؟
خدمات سئو به سه دسته ی اصلی تقسیم می شوند این سه دسته عبارتند از:
سئو تکنیکال: به تغییراتی که در ساختار صفحات همچنین کدنویسی آنها ایجاد می شود و باعث میشود موتورهای جستجوگر گوگل بصورت واضح محتوا و هدف سایت را درک کنند می گویند. فعالیتهای مهمی که در این بخش انجام میشود عبارتند از بهینه سازی سایت از طریق سرعت بخشی و بهبود نمایش در سیستم های نمایشی، استفاده از تگ های مناسبو درست.
بازاریابی محتوا: هر فعالیتی که از جنس نوشتاری و نگارش متن، تولید تصویر و ویدئو، برچسب گذاری و دسته بندی انجام شود را میتوان جزء بازاریابی محتوا قرار داد. این فرآیند از تدوین یک محتوای دقیق شروع می شود و در قالب تولید نوشته ها و مقالات و نگارش محصولات اجرا می شود.
لینکسازی: از تکنیک های رایج این بخش میتوان به اجرای لینکسازی دستی، انجام فعالیت در شبکه های اجتماعی، خرید بک لینک و خرید رپورتاژ آگهی اشاره نمود. با بررسی و تفکیک درست از فعالیت های مورد نیاز براحتی میتوان اجرای هرکدام را زمانبندی کرد و هزینه ی مناسب و درستی برایشان تعیین کرد. همچنین میتوان فهمید فعالیت های مورد نیاز در چه مدت و چه زمانی به پایان میرسد و مانع دریافت هزینه های اضافی شد.
قیمت سئوی با کیفیت
هر چقدر انجام پروسه ی سئو بهتر باشد، هزینه ی دریافتی توسط سئوکار افزایش پیدا می کند. در واقع بطور قطع می توان گفت که هرچه قدر کیفیت بهینه سازی موتور جستوجو عالی باشد. قیمت پروژه ی سئو هم تحت تاثیر قرار گرفته و افزایش پیدا می کند.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.