نیاز کسب و کارهای اینستاگرامی به وب سایت

چرا کسب و کارهای اینستاگرامی به وب سایت نیاز دارد؟

چرا کسب و کارهای اینستاگرامی به وب سایت نیاز دارد؟

امروزه با پیشرفت و گسترش فضای اینترنت در تمام حوزه های زندگی، کسب و کارهای اینترنتی هم از این قاعده مستثنی نبوده و بخش مهمی از دنیای دیجیتال و اینترنت را بخود اختصاص داده است.کسب و کارهای اینترنتی با روش های مختلفی در این فضای نامحدود مشغول فعالیت و تلاش برای موفقیت با دیگر رقبای خود هستند. با بوجود آمدن شبکه های اجنماعی جدید  میتوان گفت صاحبان کسب وکار به این فکر می کنند که چگونه از این فضا برای ارتقای کسب وکار خود استفاده کنند. یکی از این شبکه اجتماعی پرطرفدار که در این سالهای اخیر بازار داغی داشته و هنوز هم به کاربرانش افزده می شود، شبکه ی اجتماعی اینستاگرام می باشد. این شبکه با قابلیت های زیاد و راحت توانسته نسبت به دیگر برنامه ها ارجحیت پیدا کند. فضای تبلیغاتی این شبکه زیاد است و افراد به راحتی می توانند از آن برای معرفی و فروش ، خدمات و کسب و کار خود استفاده کنند. با این حال اگر در این فضا مشغول به کسب و کار هستیم بهتر است در کنار آن وب سایتی هم راه انداری کنیم تا نتیجه ی بهتری بدست بیاوریم. شرکت طراحی سایت عصر آسیا توانسته با طراحی و راه اندازی وب سایت برای کاربرانی که قصد دارند در کنار صفحات اجتماعی خود ، از وب سایت هم بهره مند باشند موجبات ارتقای کسب و کار شان را فراهم آورد.

نیاز کسب و کارهای اینستاگرامی به وب سایت

تاثیر اینستاگرام و وب سایت در کسب و کار

شبکه‌ های اجتماعی میتوانند در کسب و کار افراد جایگاه مهم و اثرگذاری داشته باشند. بسیاری از صاحبان مشاغل تنها به فعالیت در اینستاگرام بسنده کرده و آن را نقطه ی اصلی کسب و کار و تجارت خود قرار داده اند و تمایلی به داشتن وب سایت برای شغل خود ندارد. باید گفت این یک اشتباه بزرگی است که افراد در زمینه ی کسب و کار خود انجام می دهند.  اگر هدف افراد کسب درآمد و ارتقای شغل خود از طریق فضای اینترنت است پس باید مرکز اصلی و قابل اطمینانی برای آن در نظر بگیرند ، وب سایت در واقع می تواند کانون اصلی یک کسب و کار اینترنتی باشد و در کنار آن شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام بصورت فرعی و هدایت کننده افراد به سمت وب سایت با برقراری ارتباط با آنها فعالیت داشته باشد. بعبارت دیگر می توان گفت یک وب سایت مانند یک مقصد امن می باشد و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام راه رسیدن به  آن.

اگر طراحی سایت به درستی انجام بگیرد. افرادی که از طریق شبکه ی اجتماعی وارد سایت می شوند به ارزشمند بودن آن کسب و کار بیشتر پی خواهند برد. بنابراین با استفاده از سایت، می توان بصورت واضح و شفاف، خدمات شغلی را برای مخاطبان و افراد مورد نظر توضیح داد. داشتن وبسایت باعث می شود افرادی که به سختی به یک برند یا شغلی اعتماد می کنند، راحت تر و با اطمینان خاطر بیشتر به سراغ خدمات ارائه شده توسط سایت بروند. با داشتن یک وب سایت میتوان بخوبی اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مشتریان قرار داد و به رایج‌ترین و مهم‌ترین سؤالات مخاطبان پاسخ داد بدون این که نیاز به برقراری تماس تلفنی باشد.

دلایل داشتن وب سایت برای اینستاگرام

در این مطلب قصد داریم به دلایلی مهمی که باعث می شود یک وب سایت برای اینستاگرام خود طراحی کنیم می پردازیم.

۱.  ایجاد اعتماد و اعتبار بیشتر

یکی از مهمترین دلایل  داشتن وب سایت برای اینستاگرام ایجاد اعتماد و اعتباربخشی  به کسب و کارمی باشد. یک صفحه ی فعال در اینستاگرام میتوتند تاثیر خوبی در کسب و کار داشته باشد اما داشتن یک وب سایت مرتبط با صفحه ی اینستاگرام قطعا نتیجه و تاثیر بیشتر و عالی تری خواهد داشت دلیل آن هم اینست که یک وب سایت درست و با جلوه ای زیبا نشانگر قانونی بودن آن کسب و کار می شود. طراحی و فعال بودن یک سایت خوب نیاز به صرف زمان و هزینه دارد که این موضوع هم میتواند نشان دهنده ی حقیقی بودن آن کسب و کار می باشد. بارگذاری محتواهای مناسب برای کسب وکار باعث شناخت در نتیجه ایجاد اعتماد می شود.

نیاز کسب و کارهای اینستاگرامی به وب سایت

۲.  وب سایت تنها درباره ی کسب و کار فرد است

یکی دیگر از دلایل مهم داشتن وب سایت این است که یک وب سایت فقط مختص به کسب و کار فرد می باشد. زمانی که افراد برای یک وب سایت صرف می کنند تا محتواهای آن را ببینند خیلی بیشتر از یک صفحه ی اینستاگرام هست . در اینستاگرام بدلیل گستردگی و تنوع درباره ی موضوعات مختلف گاهی فرد از موضوع مدنظر دور شده و مجذوب موضوعات دیگر می شود. این موضوع درباره ی وب سایت صدق نمی کند، خصوصا زمانی که یک سایت به درستی و زیبایی طراحی شده باشد مخاطبان برای ارتباط با محتوای سایت زمان بیشتری میگذارند و به ادامه ی مشاهده و مطالعه ی مطالب و پست و وبلاگ می پردازند.

۳.  تاثیر بهتر سئو با داشتن وب سایت

در شبکه های اجتماعی هرچند محتواهای مفید و ارزشمند قرار داده شود باز هم در موتورهای جستجوگر غیر قابل نمایش هستند که این افرادی که با استفاده از گوگل به جستجوی موضوع مورد نظرشان می پردازند را از دست می دهند و این فرصت طلایی برای برقراری با مخاطبان بیشتر از دست می رود. همانطور که می دانیم اینستاگرام دارای محبوبیت و استفاده ی زیادی در بین میلیونها نفر می باشد، اما به یاد داشته باشیم برای جستجو موضوعات مختلف ، گوگل هنوز هم اولین روش انتخابی افراد می باشد. در جستجوی گوگل تنها چیزی که می توان یافت وب سایت است. یک محتوا و مطلب با کیفیت در وب سایت باعث می شود گوگل اجازه ی نمایش آن را که مرتبط با کلمه ی سرچ شده است، داشته باشد. اینستاگرام نباید بعنوان روش اصلی برای اشتراک گذاری محتوا و ارتباط با افراد قرار داده شود بلکه باید ابزاری برای هدایت افراد بسوی وب سایت در نظر گرفته شود

۴. جمع آوری و سازماندهی اطلاعات مهم

با توجه به سیستم اینستاگرام ممکن است تمام افراد تمام پست ها را مشاهده نکنند در نتیجه خیلی از اطلاعات مفید و مهم از دست داده شود در این شرایط هیچ اقدامی نسبت به این الگوریتم از دست کسی بر نمی آید و راهی که بتوان با آن این موضوع را کنترل کرد که چه کسانی محتواه را مشاهده کرده اند و بالعکس وجود ندارد. یک وب ‌سایت می تواند تمام اطلاعات را با روشی منظم در نظر مخاطبان نمایان کند. در نتیجه اگر افراد را به سمت وب سایت بیاورید به آنها اجازه می دهید بجای جستجو در اینستاگرام برای یافتن موضوع مورد نیاز ، براحتی در گوگل آن را پیدا کنند.

نیاز کسب و کارهای اینستاگرامی به وب سایت

۵. بازاریابی ۲۴ ساعته وب سایت

برای فعال بودن صفحات اجتماعی از جمله اینستاگرام برای کسب و کار نیاز به حضور دائمی می باشد. به این معنا که اگر به مدت چند روز آن را کنار گذاشته ، کسب و کار دچار افت می شود. در نتیجه شاهد کاهش مخاطبان و بهبود روند کسب و کار خواهیم بود. اینستاگرام برنامه ای بسیار جذاب است و راه مستقیمی برای ارتباط با مخاطب اما نیاز به زمان زیادی برای فعالیت حضوری در آن می باشد که این خود گاهی کسل کننده و خسته کننده است. با طراحی سایت در اصفهان و داشتن یک استراتژی خوب میتوان بدون بروزرسانی مداوم و حضور دائمی آن را همیشه فعال نگه داشت و افراد از هر نقطه ی به آن بدون محدودیت زمان و شرایط دسترسی داشته باشند بدون هیچ اقدامی برای آنها. وب سایت بهترین وسیله برای بازاریابی می باشد زیرا حتی بدون انجام دادن اقدامی در تمام ساعات و روزها و هفته ها فعال بوده است اما اینستاگرام این چنین کار نمی کند و باید روزانه عکس و محتوا و مطالب جدید اضافه کرد تا فعالیتش را از دست ندهد.

6. مالک وب سایت خودتان هستید

ناپایداری شبکه های اجتماعی یکی از معایب این روش می باشد. محتواها و مطالبی که در صفحه ی اجتماعی گذاشته می شود متعلق به فرد نمی باشد بنابراین کنترلی روی آن نخواهد داشت. گاهی اینستاگرام پست ها و مطالب یک صفحه را بخودی خود پاک می کند و این کمی ناراحت کننده بوده حتی احتمال بستن شدن این برنامه ها وجود دارد و این بسیار برای کاربران زیان آور است. وب سایت کاملا در اختیار فرد می باشد و هرگاه میتواند مطلبی اضافه یا کم کند و بر آن کنترل داشته باشد. همچنین، سایت تا همیشه در موتورهای جستجوگر باقی می ماند.

پایان

برای ارتقای کسب و کار از طریق بازاریابی اینترنتی بهترین اقدام داشتن یک وب سایت در کنار صفحات اجتماعی از جمله اینستاگرام می باشد. اینستاگرام به تنهایی نمی تواند موفقیت آمیز باشد بنابراین همراهی یک وب سایت می تواند مکمل آن باشد و میزان جذب افراد را بطور چشمگیری بالا ببرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *