اتوریتی

دامین اتوریتی و پیچ اتوریتی چیست؟

در ادامه سری مقالات طراحی سایت اصفهان و در مبحث سئو سایت در این مقاله به معرفی یکی دیگر از پارامترهای مهم در بررسی وضعیت سئو می پردازیم. پیچ آتوریتی و دامین آتوریتی پارامترهای مهمی هستند که روز به روز بر اهمیت آنها افزوده می شود و در بررسی وضعیت سئو سایت مورد ارزیابی قرار می گیرند.

کاربران اینترنتی پس از غیر فعال شدن امکان مشاهده پیچ رنک گوگل، برای سنجش میزان اعتبار و قدرت وب سایت ها به دنبال معیار دیگری بودند تا اینکه سایت شناخته شده و معتبر شرکت Moz.com فعال در زمینه بهینه سازی و سئوی سایت، دو پارامتر پیچ آتوریتی و دامین آتوریتی را به کاربران معرفی کرد.

دامین اتوریتی و پیچ اتوریتی

پیچ آتوریتی (Page Authority)

این پارمتر به اختصار PA نامیده می شود و به معنای قدرت صفحه است و عددی بین 1 تا 100 را شامل می شود. هرچه عدد این پارامتر برای هر صفحه وب سایت به 100 نزدیکتر باشد نشانه قدرت بالای صفحه است. الگوریتم های وب سایت Moz قدرت هر صفحه وب سایت را با پارمترهای تعریف شده، مورد ارزیابی قرار می دهند و عددی بین 1 تا 100 را برای هر صفحه سایت اختصاص می دهند. طبیعتا پیچ آتوریتی هر صفحه سایت با صفحه دیگر متفاوت است و صفحه اصلی هر سایت بالاترین پیچ آتوریتی را دارد. البته در تمامی وب سایتها اینطور نیست و ممکن است، وب سایتی یکی از صفحات دیگر آن به جز صفحه اصلی بالاترین پیچ آتوریتی را داشته باشد.

دامین آتوریتی (Domain Authority)

این پارمتر به اختصار DA نامیده می شود و به معنای قدرت دامنه ی هر وب سایت است که این پارمتر نیز عدد بین 1 تا 100 را نمایش می دهد و هر چه عدد هر وب سایتی به 100 نزدیکتر باشد، نشان دهنده قدرت بالاتر دامنه سایت و مجموعه وب سایت است. بدیهی است این پارامتر برای تمامی صفحات یک سایت یکسان است.

نکته:

– دامین آتوریتی یک سایت از پیچ آتوریتی آن بالاتر است.

– آتوریتی صفحات یا دامنه هایی که ریدایرکت می شوند دارای خطا هستند و اعتبار دامنه های قبلی به صفحه و یا دامنه ی جدید منتقل نخواهد شد.

– پیچ آتوریتی پایین یک صفحه بر روی دامین آتوریتی اثر گذاشته و آن را پایین می برد و بلعکس.

مشاهده اتوریتی سایت

چک دامین اتوریتی و پیچ اتوریتی

دو پارامتر PA و DA معرفی شده توسط وب سایت Moz است در نتیجه محاسبه این پارامترها برای هر وب سایتی توسط این سایت انجام می شود. در کنار این سایت سایتهای دیگری نیز با استفاده از API این وب سایت اقدام به محاسبه این پارمترها می نمایند که البته نتیجه هر دو یکی است. در موتور جستجوی گوگل نیز با جستجوی عبارتی مثل Authority Checker می توانید لیستی از وب سایت های محاسبه آتوریتی را مشاهده کنید.

لینک های قابل استفاده برای مشاهده آتوریتی:

https://moz.com/researchtools/ose

http://www.checkmoz.com

تولبار موز

وب سایت  moz.com برای راحتی کاربران تولباری را ارائه کرده است که با نصب آن، پس از ورود به هر سایتی می توانید در همان لحظه پارامترهای پیچ آتوریتی و دامین آتوریتی را به همراه تعداد لینک های خروجی، تعداد بک لینک ها و دیگر اطلاعات سایت را مشاهده نمایید. از آدرس زیر می توانید همین الان این تولبار با ارزش را نصب نمایید.

https://moz.com/products/pro/seo-toolbar

تحلیل اعداد دامین اتوریتی و پیچ اتوریتی

همانطور که قبلا گفته شد هر یک از پارمتراهای پیچ آتوریتی و دامین آتوریتی عددی بین 1 تا 100 را نمایش می دهند. اما هر یک از این اعداد در یک بازه خاصی مشخص کننده چه وضعیتی برای یک سایت هستند؟

اعداد بین 1 تا 20 : وب سایتهای که تازه راه اندازی شده اند و یا فعالیتی تا به حال بر روی وضعیت سئوی خود نداشته اند، در این بازه قرار می گیرند.

اعداد بین 20 تا 30 :  وب سایتهای معمولی که در کنار فعالیت های روتین خود تا حدودی بر روی وضعیت سئو خود هم فعالیت می کنند، در این بازه قرار دارند. البته برای این دسته از وب سایتها در صورت فعالیت جدی تر در زمینه سئو، جای رشد وجود خواهد داشت.

اعداد بین 30 تا 40 : این دسته از وب سایتها از وب سایت های معمولی فاصله گرفته و در حال نزدیک شدن به وب سایتهای خاص هستند. این جایگاه نسبتا خوبی برای یک وب سایت به حساب می آید. طبیعی است ادامه فعالیت این دسته از وب سایتها باعث افزایش آتوریتی آنها خواهد شد.

اعداد بین 40 تا 50 :  وب سایتهایی که در این بازه قرار داند وب سایتهای خوب با مخاطبان زیادی هستند و جز وب سایتهایی با کسب و کار اینترنتی رو به رشد به حساب می آیند.

اعداد بین 50 تا 70 :  این بازه یکی از بازه های پر طرفدار و ایده آل برای مدیران وب سایتهاست، به طوری که برای وضعیت سئو خود تیم متخصص سئو استخدام کرده و به طور مداوم در این حوزه فعالیت می کنند. سایتهای این بازه شناخته شده و بسیار خوب  هستند و به احتمال زیاد دارای کسب کار اینترنتی بوده و دارای درآمد اینترنتی قابل توجهی هستند.

اعداد بین 70 تا 90 : این بازه مختص وب سایتهای مشهور و شناخته شده ای هستند که درصد بالایی از کاربران از آن استفاده می کنند.

اعداد بین 90 تا 100 : وب سایتهای بزرگ و مطرحی مانند گوگل، یاهو، اپل، ویکی پدیا و غیره در این بازه قرار دارند. رسیدن به این اعداد بسیار دشوار و دست نیافتنی و رویایی است.

رابطه آتوریتی با اقتدار دامنه و اقتدار صفحه

گوگل آتوریتی را به معنای اقتدار دامنه و صفحه ترجمه کرده است. همچنین میزان اقتدار دامنه اقتدار صفحه به معنای میزان توجه کاربران به دامنه یا صفحه است. اقتدار یک صفحه یا دامنه سایت، مربوط به روشی است که برای سئوی سایت خود از آن استفاده کرده اید. روش های مختلف سئو مانند: سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه

مثلا در روش سئو کلاه سفید زمان گرفتن نمره بالاتر زمان بر و دیرتر است اما در عوض جایگاهی که از این روش بدست می آید، پایدارتر خواهد بود.

راههای افزایش دامین اتوریتی و پیچ اتوریتی

پیچ اتوریتی

1- بک لینک ها: الگوریتم و پارامترهای محاسبه اتوریتی کاملا مخفی هستند  و چگونگی محاسبه آنها مشخص نیست. اما با استفاده از آزمون های سعی و خطایی که متخصصان سئوی سایت در اصفهان انجام داده اند می توان این طور نتیجه گرفت که لینک سازی بیشترین تاثیر را در محاسبه اتوریتی سایت دارد. به زبان ساده زمانی که برای یکی از صفحات سایتتان لینک سازی می کنید و لینک های ورودی آن صفحه را افزایش می دهید، در واقع پیچ اتوریتی صفحه و با دنبال آن پیچ اتوریتی دامنه را تحت تاثیر قرار می دهید.

2- محتوای سایت : محتوای مناسب و با کیفیت باعث افزایش کاربران سایت خواهد شد همچنین زمانی که کاربر در سایت شما می ماند افزایش خواهد یافت، این عامل نیز بر روی اتوریتی سایت اثر مثبتی خواهد گذاشت.

3- شبکه های اجتماعی: از دیگر عوامل موثر در اتوریتی سگینال های دریافتی از شبکه های اجتماعی هستند که مشخص کننده اعتبار مطالب منتشر شده شما در این شبکه ها هستند.

نتیجه گیری:

طراحی سایت در اصفهان امیدوار است که شما با استفاده از روشهای مطمئن و صرف زمان و به صورت مداوم بر روی سئوی سایت خود فعالیت کنید تا فاکتورهای پیچ اتوریتی و دامین اتوریتی مناسب و پایداری کسب کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *