دراپ شیپینگ و راه اندازی کسب و کار

دراپ شیپینگ و راه اندازی کسب و کار با کمترین هزینه

دراپ شیپینگ و راه اندازی کسب و کار با کمترین هزینه

یکی از روش های راه اندازی کسب و کار فروشگاهی دراپ شیپینگ می باشد. همانطور که میدانیم راه اندازی هر کسب و کاری نیاز به سرمایه و محصولات قابل عرضه دارد این موضوع هم در مورد کسب و کار حضوری و هم کسب و کار اینترنتی صدق می کند، بنابراین در هر دو صورت باید سرمایه و محصول وجود داشته باشد که همین مسئله ایجاد یک شغل وکسب وکار را برای افراد دشوار می کند. اما در این بین روشی هم وجود دارد که با کمترین هزینه می توان کسب و کار راه انداخت و صاحب درآمد شد، این روش دراپ شیپینگ می باشد که بدون نیاز به داشتن انباری از محصول همچنین سرمایه زیاد افراد را صاحب کسب و کار می کند. شرکت طراحی سایت عصر آسیا در نظر دارد با بهره گیری از دانش و توانایی بالای خود ، اطلاعات مفید و تخصصی برای ایجاد این کسب و کار را در اختیار افراد قرار دهد تا بتوانند به راحتی کسب و کار مورد نظر خود را ، راه اندازی کنند.

افراد بعد از آشنایی با اصول این روش باید مرتبط با کسب و کار مدنظر خود ، فروشگاه یا عمده فروشی را پیدا کرده و با او قرارداد همکاری ببندد به اینصورت که از محصولات عکس گرفته و در وب سایت خود قرارداده و  به هر میزان فروش محصولاتی که از این طریق انجام گرفته درصدی سود تعلق می گیرد. پرداخت هزینه محصول در این روش بین طرفین می تواند در زمان سفارش محصول ویا بصورت ماهانه و یا زمان فروش تعداد تعیین شده ، تسویه و انجام شود این روش یک مدل دراپ شیپینگ است. شاید سوالی مطرح شود که تفاوت بین روش های عادی فروش مجازی با دراپ شیپینگ چیست، در جواب باید گفت این مدل نیازی به وجود انبار و انبوه محصولات ندارد و فقط نیاز به توانایی فروش و جلب اعتماد افراد برای خرید آنلاین دارد.

دراپ شیپینگ در فروشگاه حضوری

دراپ شیپینگ بطور کلی اغلب در کسب و کار های اینترنتی دارای درآمد بالا و روند آسانی دارد اما با این می توان در فروشگاه ها بصورت حضوری هم فعالیت این چنینی داشت به این صورت که در جای مشخص یا مغازه ای تعدادی از محصولات فروشگاه را به نمایش گذاشته تا خریداران با مراجعه و انتخاب محصول مورد نیاز خود سفارش داده سپس فروشنده با مراجعه و ارتباط با تولید یا تامین کننده ی محصول مشخصات خریدار را داده تا ارسال محصول به مشتری انجام بگیرد. نا گفته نماند این روش نیازمند هزینه برای اجاره ی یک مکان برای عرضه محصول و هزینه ی خرید تعدادی محصول مورد نظر جهت نمایش درمغازه همچنین فروش حضوری می باشد. روش بهتر و بصرفه تر برای فروش در کسب و کارهای حضوری  استفاده ازدراپ شیپینگ در دفاتر فروش بصورت تلفنی است زیرا نیازی به مراجعه ی مشتری برای دریافت محصول درآنجا نمی باشد.

دراپ شیپینگ و راه اندازی کسب و کار

مزایای دراپ شیپینگ

با توجه به گستردگی کسب و کارهای اینترنتی به روش های مختلف باید گفت دراپ شیپینگ در بسیاری از فروشگاه ها و کسب و کارهای بزرگ یکی از روش های مورد استفاده و پرسود می باشد. گاهی این فروشگاه ها حتی بدون داشتن محصول سفارشی در انبار خود اقدام به فروش می کنند و از طریق تامین کننده  و فروشنده ی آن محصول ، محصول برای مشتری ارسال می شود. دراپ شیپینگ دارای مزایای قابل ذکری می باشد که به آنها خواهیم پرداخت. یک طراحی سایت خوب در ارتباط با محصولات قابل عرضه می تواند باعث جلب افراد و ایجاد اعتماد در آنها جهت خرید بشود و از این طریق سفارشات خود را بالا برده وباعث افزایش سوددهی شود.

1-عدم نیاز به سرمایه و پرداخت هزینه زیاد

یکی از مهمترین مزیت های دراپ شیپینگ عدم نیاز به سرمایه است به این معنا که این روش امکان ایجاد یک کسب و کار فروشگاهی با کالاهای فراوان را بدون نیاز به سرمایه برای افراد فراهم می کند. تنها پرداخت هزینه  در این روش همان تسویه حساب و کسر سود به تولید وعرضه کننده می باشد.

2-شروع آسان راه اندازی

همانطور که در مطلب بالا گفته شد راه انداری هر کسب و کاری نیاز به سرمایه دارد بنابراین این کار برای اکثر افراد گاهی دشوار است، اما راه اندازی کسب و کار با استفاده از روش دراپ شیپنیگ این امکان را فراهم کرده تا افراد براحتی بتوانند صاحب کسب و کار شوند. در اینجا به مواردی که این روش برای ایجاد کسب و کار برطرف نموده است اشاره می نماییم.

  • عدم نیاز به دسترسی به تمام محصولات قابل عرضه
  • عدم نیاز انبار برای نگهداری محصول
  •  بدون نیاز به بسته بندی و مشکلات تهیه مواد لازم جهت بسته بندی
  •  بدون نیاز به جابجایی و حمل محصولات و سفارشات
  • عدم نیاز به حسابرسی ماهانه و مشکلات حسابداری

3-کاهش هزینه‌های اضافی

یک کسب و کار عادی دارای هزینه هایی شامل بیمه ی کارکنان همچنین اجاره ی مکان و پرداخت مالیات ، هزینه های آب و برق و گاز می باشد اما اگر کسب و کاری با روش دراپ شیپینگ فعالیت داشته باشد نیاز به متحمل شدن این موارد ندارد و تنها با استفاده ازنرم افزار اینترنتی و لپ تاپ و رایانه این کسب و کار مدیریت شده و فعالیت می کند.

4-امکان تغییر موقعیت مکانی

 برای فعالیت در این روش تنها نیاز به یک رایانه و اینترنت می باشد بنابراین به راحتی می توان در هر مکان و موقعیتی کسب  کار خود را مدیریت کرد و فرآیند سفارش و فروش محصول را انجام داد.

5-گستردگی در انتخاب محصول

 در کسب و کار عادی برای فروشگاه ها می بایست بصورت حضوری به عمده فروش مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را خریداری نموده این روش مشکلاتی به همراه دارد که باید هنگام تهیه محصول برای فروشگاه  در نظر گرفت از جمله سلیقه ی مشتری ، محدود بودن فضای فروشگاه  و در نظر گرفتن بودجه و توان خرید.

درفروشگاه اینترنتی و دراپ شیپینگ تمام این مواردرفع شده و با خیالی راحت به انتخاب انواع محصول با تنوع زیاد برای فروشگاه خود میتوان پرداخت.

6- آزمودن و تست راحت

یکی از مزیت ها ی دراپ شیپینگ این است که با ریسکی پایین می توان محصولاتی که در فروشگاه قرار داده می شود تست کرده و نسبت به میزان بازخورد آن ، آن را افزایش و گسترش یا کاهش داد.

7- کمترین ریسک

اگر کسب و کار اینترنتی دچار شکست شود تنها ضرری که بوجود می آید زمان از دست رفته ای است که صرف آن شده است با این حال میتوان از همان وب سایت بدون حذف آن  در کارهای دیگر استفاده کرد.

دراپ شیپینگ و راه اندازی کسب و کار

معایب دراپ شیپینگ

راه اندازی هر کسب و کاری دارای مزایای و معایبی می باشد دراپ شیپینگ هم به نوبه ی خود دارای معایبی می باشد از جمله : حاشیه سوددهی پایین ، موجودی کالا و اشتباه تامین کننده ی محصول.

سود دهی پایین این روش مهمترین عیب دراپ شیپینگ است که با توجه به سود فروش باید درصدی از آن هم به تامین کننده پرداخت و این در حالی است که محصول بصورت خرده از تامین کننده تهیه می شود در نتیجه سود پایین تری نسبت به عمده خریدن دارد.

موجودی کالا در فروشگاه اینترنتی یا فروشگاه تامین کننده شاید شامل محصولی که مشتری میخواهد نباشد بنابراین مجبور به رد سفارش می شود

گاهی تامین کننده ی کالا بصورت اشتباهی محصول دیگری را ارسال می کند.

پایان

رقابت در دنیای کسب و کار اینترنتی این روزها بیشترین اوج خود را دارد اما گستردگی در این فضا باعث ایجاد ایده های مختلف و متنوع شده است. روش های زیادی برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی وجود دارد اما انتخاب هر روش مستلزم رعایت اصول مربوط به خود همچنین خلاقیت و ایده پردازی برای بازاریابی و فروش است. دراپ شیپینگ روشی آسان است که با رعایت اصول و قواعد مربوطه می توان به موفقیت در کسب و کار رسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *