راه های جلب اعتماد مشتری در فروشگاه اینترنتی

به کارگیری راه های جلب اعتماد مشتری در فروشگاه اینترنتی به برندسازی کمک می‌کند و باعث می‌شود که مشتریان موقت به مشتریان وفادار یک برند تبدیل شوند.

در گذشته، بازاریابی تا حد زیادی به ایجاد ارتباط با مشتریان و سپس ادامه دادن با آنها بستگی داشت. به لطف اینترنت و امکاناتی که فراهم کرده است، رویکردهای بازاریابی امروزی، کمی متفاوت می باشد.

طراحی سایت اختصاصی، دیجیتال مارکتینگ، کمپین های تبلیغاتی و تولید محتوا، بخشی از پلن های بازاریابی هستند که مسیر را برای فروشگاه‌های اینترنتی فراهم ساخته‌اند. تبلیغات آنلاین، مشکلات خاص خود را دارد اما  در وقت و هزینه های مشتریان صرفه جویی می کند.

همه کاربران اینترنت با این چالش مواجه هستند که نمی توانند به افرادی که آنها را ندیده اند، یا شرکت هایی که نمی دانند در چه موقعیت مکانی هستند، اعتماد کنند، بنابراین فضای آنلاین شاید بدترین مکان برای خرید و فروش باشد؛ چرا که مشکل اعتماد مصرف کنندگان را ایجاد کرده است.

البته در این قسمت لازم است بگوییم که این جمله، آن قدرها هم که فکر می کنید صحیح نیست! خرید اینترنتی از فروشگاه آنلاین به سادگی امکان پذیر است. راه های جلب اعتماد مشتری در فروشگاه اینترنتی باعث شده که ارتباط مثبت و مطمئن بین کاربر و کارشناسان فروش در فروشگاه برقرار شود.

اگر صاحب کسب و کار آنلاین هستید و به دنبال بهترین روش های جلب اعتماد مشتری در فروشگاه اینترنتی می باشید، در ادامه مطلب، ما را همراهی کنید. نکات و روش‌های مهمی به شما خواهیم گفت که می توانند باعث جلب اعتماد مشتریان شما شوند.

7 راهکار مهم برای جلب اعتماد مشتری در فروشگاه اینترنتی

طراحی فروشگاه اینترنتی

  • راهکار اول: یک تجربه معتبر ارائه دهید

اگر می خواهید مشتریان فروشگاه اینترنتی شما به برند و کسب و کار شما اعتماد کنند، باید تجربه‌ای را ارائه دهید که دارای اعتبار کافی باشد. مردم می خواهند مطمئن شوند که وقت خود را در وب سایتی صرف می کنند که خدمات و محصولات معتبر ارائه می دهد. مردم به برندهایی که به صورت آنلاین از مسیرهای مختلف با آنها تعامل دارند بهتر اعتماد می کنند. با توجه به نیازهای مخاطبان خود، درباره تجربه های واقعی صحبت کنید تا اعتماد آنها جلب شود.

  • راهکار دوم: برای احساسات و افکار مشتریان، ارزش قائل شوید

یکی از بهترین راه های جلب اعتماد مشتری در فروشگاه اینترنتی، رعایت اصل شفافیت و اصالت است. شما باید برای نظریات، افکار، احساسات و عقاید کاربران خود ارزش قائل شوید. می توانید پرسش‌ها و پاسخ‌ها را به اشتراک بگذارید و از طریق وبلاگ یا ایمیل با مخاطبان خود ارتباط بگیرید. تعامل مثبت به شما کمک می کند تا اعتماد مشتریان را جلب کنید.

  • راهکار سوم: شنونده خوبی باشید و با احترام برخورد کنید

مخاطبان فروشگاه اینترنتی از اینکه کارشناسان فروش یا تیم فروش و بازاریابی به نظرات و صحبت‌های آنها گوش می‌کنند و برای آن ارزش قائلند، بسیار خوشنود خواهند شد؛ بنابراین یکی از اصول مهم  برای جلب اعتماد مشتری در فروشگاه اینترنتی، متعهد بودن، ایجاد حس اعتماد و برخورد محترمانه و صمیمی است.

کارشناسان فروش در فروشگاه اینترنتی یا مسئولینی که مربوط به بخش ارتباطات مردمی هستند باید متعهد باشند؛ کمک کننده باشند؛ و به نوعی از مخاطب حمایت کنند. نحوه رفتار و نوع خدمت رسانی در فروشگاه اینترنتی، موفقیت مجموعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

  • راهکار چهارم: خدمات شگفت‌انگیز به مشتریان ارائه دهید

یکی دیگر از راهکارهایی که در جلب اعتماد مشتری برای فروش آنلاین کمک می کند، ارائه خدمات شگفت انگیز است. در برخی مراحل نیاز است که با برگزاری مسابقات یا جشنواره ها و تخفیفات هیجان انگیز، مشتریان را جذب کنید و در آنها حس خوبی به وجود بیاورید. این کار در دوره‌های مختلف در طول سال باید انجام شود و جزو برنامه‌های بازاریابی و تبلیغات قرار بگیرد. به این ترتیب، مشتری به شما وفادار خواهد بود.

  • راهکار پنجم: به وعده هایی که می‌دهید عمل کنید

یکی دیگر از راه های جلب اعتماد مشتری در فروشگاه اینترنتی این است که وعده ها و قول هایی که از سوی برند شما داده می شود، به موقع و صحیح به اجرا درآید. مشتریان شما در فضای آنلاین و آفلاین حتماً شما را دنبال خواهند کرد، بنابراین با عمل به وعده های خود نشان دهید که لایق اعتماد هستید. اگر مشتریان به شما اعتماد کنند، کسب و کارتان را به اشتراک می گذارند و این یعنی تبلیغات بیشتر فروش بیشتر و سودآوری بیشتر.

  • راهکار ششم: در رسانه های اجتماعی فعال باشید

برای جلب اعتماد مشتریان، بهترین راهکار این است که در رسانه های اجتماعی با مخاطبان بیشتری تعامل داشته باشید. هر چند اقدامات کوچکی در طول زمان ایجاد می‌کنید، اما فضای آنلاین فرصتی برای افزایش اعتماد به فروشگاه اینترنتی یا برند شما خواهد بود.

  • راهکار هفتم: نشان دهید که واقعاً مخاطبان خود را درک می کنید

یکی از رفتارهایی که باعث جلب اعتماد مشتری در فروشگاه اینترنتی می شود این است که واقعاً نشان دهید که احساسات، چالش ها، امیدها، ترس ها و افکار مشتریان برای شما اهمیت دارند. بر همین اساس است که می‌توانید یک تفاوت مهم را ایجاد کنید و به مخاطبان و مشتریان کمک کنید که به رویاهایشان دست پیدا کنند. این شفافیت و درک متقابل باعث افزایش اعتماد خواهد شد.

جمع بندی و نتیجه گیری

مواردی که در قسمت بالا به آنها اشاره کردیم تنها برخی از مهم ترین راه های جلب اعتماد مشتری در فروشگاه اینترنتی هستند. اگر شما عملیات و فرآیند کاری شفاف داشته باشید، در دسترس باشید و حس صمیمیت ایجاد کنید، نظر مخاطبان و کاربران فروشگاه اینترنتی خود ارزش و اعتبار بالاتری به دست می آورید.

 در هنگام فروش آنلاین، اجازه دهید که نحوه رفتار برخورد و عملکرد شما با مخاطبان صحبت کند. مخاطبان شما با مشاهده نتایجی که از خرید محصولات یا خدمات شما به دست می آورند، به سمت برند شما جذب خواهند شد.

 به مشتریان خود کمک کنید که احساس امنیت داشته باشند. در فروشگاه اینترنتی، همیشه نظم و ترتیب را رعایت کنید و برای مخاطبان و مشتریان ارزش قائل شوید. به این ترتیب مشتریان وفادار و دائمی شما روز به روز بیشتر خواهد شد.

لینک منبع:

www.forbes.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *