نکاتی در مورد طراحی سایت شرکت های صنعتی

در این مقاله از طراحی سایت اصفهان قصد داریم درباره طراحی سایت صنعتی و نکاتی که در طراحی آن باید رعایت کنیم صحبت کنیم .

طراحی سایت صنعتی یکی از حوزه‌های تخصصی پروژه های طراحی سایت است که توسط شرکتهای برنامه نویسی به مشتریان، صنایع، مدیران شرکت ها و سایر کسب و کارها در این حوزه ارائه می‌شود. با توجه به اینکه بسیاری از کسب و کار های دنیای امروزی بر بستر اینترنت، توسعه و گسترش یافته اند، معرفی شرکت های تجاری و صنعتی که به نوعی تولید کننده محصولات صنعتی یا شرکت بازرگانی به شمار می روند در فضای اینترنت لازم و ضروری می باشد.

بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی که در حال حاضر به بهترین شکل اداره می شوند و تمام شرکت هایی که در حوزه های مختلف در حال فعالیت هستند سعی می کنند محصولات و خدمات خود را از طریق وب سایت ها به کاربران و مخاطبان خود ارائه کنند. در همین راستا شرکت های صنعتی نیز از این قاعده مستثنا نبوده و همواره سعی می کنند با معرفی محصولات خود از سایر رقبا پیشی بگیرند. اگر بخواهیم به طور تخصصی بحث طراحی سایت ویژه شرکت های صنعتی که در حوزه طراحی سایت صنعتی قرار می گیرند را بررسی کنیم می‌توان این حوزه از مشاغل را در سه دسته مجزا معرفی کنیم:

  • طراحی سایت صنعتی ویژه شرکتهای تولید کننده محصول و ارائه دهنده خدمات
  • طراحی سایت صنعتی ویژه شرکتهای بازرگانی
  • طراحی سایت صنعتی ویژه فعالیت ها و خدمات بازاریابی صنعتی

هر یک از سه مورد فوق، شامل یک پروژه مجزا در طراحی سایت های صنعتی هستند. کلیه مدیران و فعالانی که در هر سه حوزه بالا یا در یکی از آنها کار می کنند می توانند برای خود یک وبسایت داشته باشند و محصولات، خدمات یا هر فعالیت دیگری که به مشتریان ارائه می دهند را در وبسایت خود معرفی کنند. طراحی سایت صنعتی ویژه شرکت ها و صنایع به اندازه سایر پروژه های طراحی سایت نظیر طراحی سایت شخصی، طراحی سایت پزشکی و یا طراحی سایت املاک از اهمیت زیادی برخوردار است. به عبارت ساده تر می توان گفت موفقیت  شرکت در فروش محصولات و موفقیت در بازار در گرو اجرای یک پروژه طراحی سایت ویژه شرکتهای صنعتی به شیوه ای کاملاً حرفه ای و قوی می باشد.

 در طراحی سایت صنعتی به چه مواردی دقت کنیم

1-طراحی سایت ویژه شرکتهای صنعتی را ساده و زیبا اجرا کنید

در پروژه های طراحی سایت صنعتی برای  شرکت های تولید کننده محصولات یا ارائه دهنده خدمات باید همواره به این نکته دقت کرد که یک وبسایت صنعتی هر چه ساده تر و زیباتر باشد در جذب مخاطب یا کاربران به سایت موفق‌تر عمل می‌کند. وب سایت های شرکتی که طراحی می شوند باید در نگاه اول، تمام محصولات یا خدمات را به مخاطبان سایت معرفی کنند؛ به همین دلیل پیشنهاد می کنیم در این وب سایتها ، صفحه اول را بسیار ساده طراحی کنید به گونه ای که دارای منو و زیر منو های ساده بوده اما با استفاده از رنگ های زیبا طراحی شده باشد. معمولاً افرادی که در حوزه طراحی سایت صنعتی فعالیت می کنند بهترین تصاویر و با کیفیت ترین عکس های صنعتی را که مرتبط با حوزه فعالیت یک شرکت می باشد در صفحه اول قرار می‌دهند. این سایتها اسلایدشوهای جذابی را در فضای وب سایت منتشر می‌کنند. یک تصویر با کیفیت از محصول یا توضیح مختصر از خدماتی که آن شرکت ارائه می دهد می تواند در این قسمت قرار گیرد.

2-هدر و فوتر در طراحی سایت صنعتی مهم هستند

یکی از مواردی که در طراحی سایت ویژه صنایع و شرکت ها اهمیت دارد، بالاترین قسمت وب سایت یعنی هدر سایت و همچنین قسمت فوتر سایت است. لوگوی صنایع و شرکتها که در وبسایت قرار می گیرد در بالاترین قسمت سایت منتشر می شود و به نوعی معرف اعتبار فعالیت‌های شرکت در فضای اینترنت می باشد. مشخصات شرکت یا صنعت در قسمت فوتر سایت درج می شود؛ این مشخصات شامل اطلاعات تماس، حضور در شبکه های اجتماعی، آدرس شرکت، آدرس کارخانه، لینک های مفید، راه های ارتباطی و باکس های مکاتبات کاربران با مدیر سایت می باشد. این دو قسمت شاید از ساده ترین قسمت ها در طراحی این نمونه سایت ها باشد اما مهمترین آنها محسوب می شود، چرا که هنگامی که کاربران به وب سایت مراجعه می کنند و قصد دارند اعتبار شرکت را مورد ارزیابی قرار دهند انتظار دارند که با اطلاعات بسیار کامل از آن مجموعه مواجه گردند.

3-باکس جستجو در وبسایت های صنعتی قرار دهید

یکی از نکات کاربردی که می تواند پروژه های طراحی سایت صنعتی را با موفقیت بیشتری روبرو کند در زمینه جستجو در وب سایت است که البته این مورد برای سایتهایی کاربرد دارد که بیش از 100 محصول درون سایتشان وجود دارد. موقعیتی را تصور کنید که یک شرکت در حوزه تولید محصولات پلیمری فعالیت می کند؛ هنگامی که کاربران برای جستجوی یک محصول پلیمری به وب سایت مراجعه می کنند با سردرگمی مواجه می شوند؛ برای حل این مشکل، دو راهکار بسیار کاربردی وجود دارد؛ اولین راهکار در طراحی سایت چنین شرکتی؛ تقسیم بندی منوی اصلی به زیر منوها برای محصولات مختلف است؛ در این روش کاربر به دسته محصول اصلی مراجعه کرده و زیر شاخه های آن را به راحتی پیدا می‌کند. راهکار دوم که بسیار ساده تر اما مهم تر است، درج یک باکس جستجو در وب سایت صنعتی است؛ از طریق این باکس، کاربر می‌تواند کلمه کلیدی مورد نظر خود را در محل مشخص شده وارد کرده و کلید اِعمال را فشار دهد و به راحتی به محصول یا خدماتی که در نظر دارد دسترسی پیدا کند. اگر در حوزه طراحی سایت ویژه شرکت‌های صنعتی فعالیت دارید می توانید با اجرای این دو راهکار، پروژه خود را در بهترین کیفیت به مشتری تحویل دهید.منتها باز هم تاکید میکنم در صورتی که تعداد محصولات یک شرکت زیر 50 قلم میباشد گذاشتن باکس جستجو اصلا نیاز نیست.

4-توجه به جزئیات محصولات یا خدمات

در طراحی سایت صنعتی ویژه شرکت‌های تولیدکننده یا بازرگانی حتماً دقت داشته باشید که قسمتی را که برای معرفی محصولات و خدمات در نظر می گیرید دارای بخش مجزا برای درج جزئیات باشد. اکثر کاربران انتظار دارند هنگامی که برای جستجوی محصول یا خدمات صنعتی به یک وب سایت مراجعه می کنند تمام مشخصات مورد نیاز را دریافت کنند. توجه به این عامل از چند نظر برای شرکت های صنعتی حائز اهمیت است؛ اول آنکه شفاف سازی فعالیت های شرکت در حوزه تولید محصولات یا خدمات می‌تواند اعتبار شرکت نزد کاربران و مشتریان را افزایش دهد. دومین مزیت این مدل طراحی این است که شرکت یا برند صنعتی را بسیار حرفه ای جلوه می دهد؛ حتی بسیاری از کاربران هنگامی که به این وب سایت ها مراجعه می کنند و با کیفیت و عملکرد بسیار عالی مواجه می شوند و به راحتی میتوانند جزئیات محصولات مد نظرشان را ببینند تمایل پیدا می کنند تا از شرکت طراحی سایت این مجموعه اطلاع پیدا کند؛ این عامل در جذب مشتریان بیشتر برای شرکت های طراحی سایت صنعتی نیز بسیار مفید خواهد بود.

5-توجه به بارگذاری سایت، بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر و سایر موارد در طراحی سایت صنعتی زمان بارگذاری مطالب سایت برای کاربران، بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر، انتخاب فونت کلمات و عناوین، رنگ وب سایت، رنگ پس زمینه ها، رنگ فونت، تیترها، منو و زیر منوها و یا حتی هر جلوه ویژه دیگری که در طراحی در یک وبسایت مورد نیاز است، همه از عواملی هستند که در پروژه های طراحی سایت صنعتی اهمیت زیادی دارند. مطمئناً با تخصص و تجربه زیاد و اندکی سلیقه می توان بهترین طراحی سایت ویژه شرکتهای صنعتی را به مشتریان ارائه داد.

6- بهترین ابزار برای طراحی وب سایتهای شرکتی و صنعتی وردپرس میباشد اکثر وب سایتهای صنعتی از آنجائیکه صرفا جهت معرفی محصول و نمایش خدمات طراحی میشوند نیازی به کدنویسی های پیشرفته ندارند . شرکت عصر آسیا که بیش از 10 سال در زمینه ارائه خدمات تجارت الکترونیک در اصفهان مشغول فعالیت است و تجارب زیادی در زمینه طراحی سایت وردپرس اصفهان دارد به شما پیشنهاد میکند که حتما وب سایتهای شرکتی و صنعتی خود را با سی ام اس های آماده طراحی کنید.

امیدواریم که با خواندن این مقاله از شرکت طراحی سایت عصر آسیا اطلاعات لازم درباره طراحی سایت های صنعتی کسب کرده باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *