نکات کاربردی برای پروژه های طراحی سایت املاک

طراحی سایت املاک و مستغلات یا طراحی سایت بنگاه معاملات املاک، یکی از خدماتی است که توسط شرکت های طراحی سایت برای مشتریان و فعالان این حوزه ارائه می‌شود. با پیشرفت شیوه های نوین در عرصه فناوری اطلاعات و گسترش کسب و کارها در فضای اینترنت، داشتن یک وب سایت قوی و ایده آل برای کسب و کارهای حوزه املاک و مستغلات، امری لازم و ضروری به شمار می رود. بسیاری از مدیران دفاتر معاملات املاک تمایل دارند پیشنهادهای خود را در حوزه خرید و فروش املاک در سطحی وسیع تر به مشتریان معرفی کنند. در حال حاضر بهترین ایده برای ورود به دنیای اینترنت طراحی یک وب سایت است. طراحی وب سایت، نه تنها برای مشاغل مرتبط با خرید و فروش املاک کاربرد دارد بلکه برای تمامی کسب و کارها در حوزه های مختلف نیز مفید واقع می شود.

طراحی سایت املاک به مدیران این کسب و کارها کمک می کند تا بتوانند فعالیت های خود را  بدون محدودیت مکانی و زمانی در معرض دید میلیون ها مخاطب در فضای اینترنت قرار دهند. کارشناسان و افرادی که در حوزه فروش املاک مختلف، فروش زمین، پیش فروش ملک یا پروژه های ساخت و ساز فعالیت می‌کنند می‌توانند از پروژه های طراحی سایت املاک استفاده کنند.

اگرچه طراحی سایت املاک می‌تواند به عنوان یک عامل شتاب دهنده برای کسب و کارهای این حوزه تلقی گردد اما اگر به صورت اصولی و مطابق با قوانین طراحی سایت ارائه نشود بازدهی مورد نظر را نخواهد داشت. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب به طور اختصاصی به نکات کاربردی و راهکارهایی برای اجرای یک پروژه طراحی سایت املاک با بهترین بازدهی بپردازیم. اگر شما هم در حوزه  کسب وکارهای معاملات ملک، زمین و یا موارد مشابه فعالیت می کنید می توانید از پروژه های طراحی سایت املاک استفاده کنید. مطالعه این مطلب می تواند برای مدیران این کسب و کارها و همچنین شرکت های طراحی سایت املاک مفید واقع شود.

راهکارهای موثر و کاربردی برای اجرای موفق پروژه طراحی سایت املاک

1- در طراحی سایت املاک به کلمات کلیدی و بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر دقت کنید

بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر یا در اصطلاح، سئو، به فرایندی اطلاق می شود که وب سایت از نظر موارد فنی و ساختاری در بهترین حالت، تنظیم شده و به راحتی توسط موتورهای جستجوگر قابل رویت می باشد. هنگامی می توانیم بگوییم طراحی سایت املاک در بهترین حالت خود قرار دارد که آن وب سایت برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی شده باشد. قبل از راه اندازی یک سایت املاک، برنامه نویسی وب سایت بر اساس اصول سئو، اولین گام برای ورود به بهینه سازی سایت می باشد. پس از آنکه طراحی سایت املاک به پایان رسید و وب سایت راه اندازی شد، برای تبلیغات و گسترش سایت در فضای اینترنت باید کلمات کلیدی مرتبط با آن حوزه به دقت مشخص شوند. برای این کار ابزارهای مختلفی وجود دارند که کارشناسان طراحی این مدل وب سایت ها به آن تسلط کافی دارند.

 2-در طراحی سایت املاک به صفحه اصلی وب سایت دقت داشته باشید

 صفحه اصلی وب سایت های املاک به عنوان ویترین محسوب می شوند؛ هرچه جلوه ظاهری این وب سایتها زیباتر باشد، مخاطبان بیشتری را به وبسایت جذب می کند. البته در این مورد لازم است یک نکته بسیار مهم را یادآوری کنیم. اگرچه جلوه ظاهری وبسایت های املاک در صفحه اول، یکی از عوامل جذب مشتری یا مخاطبان به وبسایت است اما عامل دیگری که در این مورد باید مورد توجه قرار گیرد سهولت دسترسی کاربران به اطلاعاتی است که به آن نیاز دارند. اجازه دهید این جمله را با ذکر یک مثال توضیح دهیم؛ فرض کنید کاربران  تصمیم دارند یک ملک، خریداری کنند؛ قیمت خرید ملک برای این افراد بسیار اهمیت دارد؛ بنابراین هنگامی که آنها به وب سایت املاک مراجعه می کنند باید به راحتی بتوانند به محدوده قیمت املاک دسترسی داشته و همچنین بتوانند مشخصات ملک مورد نظر خود را در وب سایت مطالعه کنند.

با یک نگاه اجمالی بر این فرایندها به راحتی می توان فهمید که کاربران باید از چند مرحله عبور کرده تا به اطلاعات مورد نظر خود دست پیدا کنند. بنابراین اگر در طراحی وب سایت املاک، سیستم وب سایت به صورتی طراحی شود که کاربران با دو یا سه کلیک ساده بتوانند مشخصات ملک مورد نظر خود را پیدا کنند، همین امر موجب افزایش تعداد کاربران سایت و رضایتمندی آنها از وبسایت می گردد. قطعاً کاربران از اینکه زمان زیادی را برای جستجوی مشخصات ملک مورد نظر خود در یک وب‌سایت صرف کنند ناراضی خواهند بود. 

3-از بهترین عکس ها و تصاویر استفاده کنید

برای موفقیت پروژه طراحی سایت املاک، پیشنهاد می کنیم از تصاویر و عکس های واقعی از ملک مورد نظر خود استفاده کنید. اگر قرار است املاک یا زمین هایی را برای خرید و فروش در وبسایت املاک درج کنید بهتر است عکس ها در ابعاد مناسب و با بهترین کیفیت تهیه شده باشند. کیفیت تصاویر وب سایت های املاک می تواند آن وب سایت را درنظر موتورهای جستجوگر یک وبسایت عالی و کاربرپسند معرفی کند.

4- سرعت بارگذاری وب سایت را بهینه سازی کنید

 یکی از عواملی که در طراحی سایت در اصفهان و سایت املاک  اهمیت دارد توجه به سرعت بارگذاری مطالب وبسایت است. هرچه مطالب، تصاویر و صفحات مختلف وب سایت با سرعت بالاتری در دسترس کاربران قرار گیرند، کاربران از آن رضایت بیشتری خواهند داشت. قطعاً مخاطبان وبسایت، دوست ندارند هنگامی که به دنبال جست جوی یک ملک هستند، زمان زیادی را در سایت صرف کنند. سرعت بارگذاری عالی برای وب سایت های املاک موجب می شود اطلاعات به سادگی در اختیار کاربران قرار گیرد.

5-از قالب های واکنشگرا با طیف رنگی مناسب استفاده کنید

 اگر تمایل دارید پروژه های طراحی سایت املاک شما از بهترین نمونه کارهای شما باشند پیشنهاد میکنیم از قالب های واکنشگرا با تِم رنگی مناسب و چشم‌نواز استفاده کنید. رنگ ها می توانند کاربران را به سمت سایت شما جذب کنند. انتخاب رنگ مناسب برای وب سایت، یک استراتژی برای طراحی سایت املاک محسوب می شود. کیفیت و کمیت وبسایت را در راستای هم ارزیابی کنید. در این حالت بهتر است زمینه وب سایت به رنگ روشن، مانند رنگ های نقره ای یا سفید، انتخاب شده و رنگ فونت ها نیز به رنگ تیره، مانند رنگ آبی تیره، مشکی، ارغوانی تیره، زرشکی یا موارد مشابه این ها باشد. در طراحی وب سایت های املاک و مستغلات از رنگ هایی استفاده نکنید که چشم کاربران را خسته کنند. به دلیل اینکه بیشتر کاربران وبسایت ها از تلفن همراه یا سایر دستگاه‌های هوشمند برای جستجو در فضای اینترنت استفاده می کنند، اجرای قالب های واکنش گرا برای طراحی وب سایت لازم است.

6- در طراحی این سایت ها از سی ام اس های آماده استفاده نکنید.

وب سایتهای املاک عموما نیازمند ثبت آگهی توسط کاربران میباشند. همچنین داشتن قابلیت های جستجو با اعمال فیلترینگهای متعدد با توجه به سلیقه مشتری از دیگر نیازهایی است که در این نمونه از وب سایتها مورد نیاز میباشد.همچنین داشتن یک پروفایل برای خود مدیر املاکی که بتواند آگهی ها را تایید یا رد کند از دیگر مواردی است که باید در این نوع وب سایتها پیاده سازی شود

طراحی و پیاده سازی امکانات گفته شده در سی ام اس های آماده مانند وردپرس و جوملا کاملا مطابق میل مشتری انجام نمیشود در نتیجه توصیه میشود برای طراحی این نوع وب سایت ها حتما سایت به صورت اختصاصی برای مشاور املاک طراحی شود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *