پنج اشتباه رایج سئو و روش پیشگیری از آنها

در این مقاله از طراحی سایت اصفهان میخواهیم درباره اشتباهات رایجی که در بهینه سازی و سئو سایت اتفاق می افتد صحبت کنیم.

همواره با تغییرات و آپدیت های الگوریتم گوگل حفظ شرایط  و رنک و رتبه سخت است و سوالات زیادی برای افراد پیش می آید مثلا اینکه آیا بک لینک ها هنوز تاثیر و اولویت دارند؟ و کدام الگوریتم آپدیت شده و چه تاثیر بر سئو سایت میگذارد ؟ ولی فرقی نمیکند که که گوگل چگونه عمل میکند باز هم در اصول بهینه سازی سایتها 5 اشتباه متداول وجود دارد که باید از انها پرهیز کنیم .

اشتباه اول : اشتباه در انتخاب کلمات کلیدی مناسب

سایت ها زمانی در نتایج سرچ ظاهر میشوند که کلمه سرچ با کلمات کلیدی انها مرتبط باشد . چون مبنای کار اینترنت بر اساس کلمات کلیدی است .
اولین اشتباه رایجی که در سئو انجام میشود این است که اگر مطالب و محتوای سایتتان را بدون بررسی و توجه به کلمات کلیدی منتشر کنید ، فرصت حضور در بسیاری از نتایج سرچ را از دست میدهید . کلمات کلیدی همان کلماتی هستند که کاربر به هنگام سرچ در موتور جست و جو وارد میکند و اگر نتوانید این کلمات را به درستی تشخیص دهید جایگاه خوبی پیدا نخواهید کرد . با ابزارهایی مانند Google Keyword Planner میتوانید کلمات کلیدی و میزان رقابت انها را پیدا کنید . برای اطلاعات بیشتر مقاله نحوه انتخاب کليد واژه   را مطالعه کنید .

اشتباه دوم : بک لینک های کم ارزش به سایت

با اینکه بک لینکها تاثیر زیادی بر سئوی سایت دارند ولی کیفیت لینک ها مهمتر است از تعداد و کمیت لینکها. لینکهایی که از سایتهای اسپم یا فروش لینک گرفته میشود یا سایتهای که به موضوع سایت ربطی ندارند و رتبه و رنک پایینی دارند یکی از اشتباهات رایج دیگر در بهینه سازی سایت است . و طبق الگوریتم پنگوئن سایتهای اسپم از نتایج سرچ خارج میشوند . پس سعی کنید برای لینک سازی سایت خود یک برنامه ریزی داشته باشید و از سایتهای معتبر و مرتبط لینکهای با کیفیت بگیرید . و کی از راههای دیگر برای دریافت لینک با کیفیت ، استفاده از برنامه بازاریابی محتوایی است به این صورت که شما با تولید محتوای با ارزش و با کیفیت برای مخاطبان خود ارزش قائل شده اید ودر نتیجه انها با انتشار محتوا و لینک شما در سایتهای مختلف و شبکه های اجتماعی مختلف باعث ورود لینک به سایت شما میشوند .

اشتباه سوم : طراحی و ایجاد سایت های که به درستی ایندکس نمیشوند

اولین کاری که باید برای سایت انجام بدهید تا موتورهای جست و جو شما را بشناسد ایندکس شدن است . تا اطلاعات سایت شما در ان ذخیره شود. اگر امکان ایندکس شدن سایت شما وجود نداشته باشد و موتور های جست و جو شما را پیدا نکنند در نتیجه شما نمیتوانید کاربران را از طرف موتور های جست و جو جذب کنید . دلایل زیر باعث میشود در ایندکس سایت شما مشکل به وجود آید .

استفاده زیاد از تصاویر

به کار بردن تصاویر زیاد در سایت ایندکس سایت را با تاخیر می اندازید . و بخصوص اگر متن های مهم مانند فعالیتها یا درباره ما را بر روی عکس نوشته اید باید بدانید که گوگل نمیتواند متن روی عکس را بخواند در نتیجه آن را ایندکس نمیکند . در کل بهترین حالت برای محتوا متن است. برای اشنایی بیشتر با تاثیر فیلم و عکس مقاله تاثیر عکس و فیلم بر سئو سایت را مطالعه کنید .

انیمیشن‌های فلش

مطالب و متونی که در انیمیشن های فلش استفاده میشود برای موتور جست و جو قابل فهمیدن نیست. انیمیشن فلش باعث جذابتر شدن سایت میشود ولی استفاده زیاد از انها درست نیست و بر سئو سایت تاثیر منفی دارد .

کدهای جاوا

استفاده از کدهای جاوا اسکریپت کاربردهای زیادی دارد ولی گوگل نمیتواند انها را ایندکس کند برای جلوگیری از این مشکل باید تنظیمات فایل robot.txt را به نحوی تنظیم کنید تا یک فایل متنی به جای کدهای جاوا به گوگل نشان بدهد .

اشتباه چهارم : عدم بروزرسانی مداوم سایت

اگر سایت خود را به طور مداوم و مرتب به روز رسانی نکنید باعث کاهش تعداد کاربران خود میشوید

گوگل به تازگی به مطالب سایت و به روز بودن آنها توجه زیادی میکند . و اضافه کردن مطالب جدید به سایت باعث میشود گوگل بیشتر سایت شما را ببیند . دقت کنید برای اپدیت سایت نیازی نیست که حتما محتوای جدیدی بنویسید بلکه میتوانید همان محتوای قبلی را اپدیت کنید و چند پاراگراف و لینکهای داخلی و خارجی به ان اضافه کنید تا از نظر گوگل سایتی به روز و جدید به نظر برسید.

اشتباه پنجم : غافل شدن از کاربران و تمرکز بر موتورهای جستجو

بهینه کردن سایت اهمیت زیادی دارد ولی باید دقت کنید که کاربران سایت خود را فراموش نکنید ، انها مهمتر هستند . مطالب و محتوای سایت علاوه بر بهینه بودن باید برای کاربران جذاب و مفید و به روز باشد . در غیر این صورت باعث خروج کاربران از سایت میشود .
امیدواریم که با خواندن این مقاله از سئو سایت اصفهان درباره سئو و خطاهای احتمالی ان اطلاعات لازم را کسب کرده باشید و توانسته باشید دانش خود را بالا ببرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *