طراحی سایت یا افتتاح شعبه جدید

طراحی سایت یا افتتاح شعبه جدید؟ کدام یک بهتر است؟

طراحی سایت یا افتتاح شعبه جدید؟ فکر می کنید کدام یک از این گزینه ها برای توسعه کسب و کار مناسب تر است؟ آیا می خواهید شغل سنتی خود را گسترش دهید و این دو راه، پیش روی شما هستند؟ اگر نمی دانید که افتتاح شعبه به نفعتان است یا طراحی سایت، در جای درستی قرار گرفته اید! در این مطلب می خواهید هر یک از مفاهیم را بررسی کنیم و به مزایا و معایب آنها نیز می پردازیم. پس در پایان مطلب به راحتی تصمیم خواهید گرفت که کدام یک را انتخاب کنید.

مزایا و معایب فروشگاه دیجیتال در مقابل فروشگاه فیزیکی

فرآیند خرید در طول سال ها تغییر کرده است. برای رقابتی ماندن در بازار امروز، کسب‌وکارها در سراسر جهان یاد گرفته‌اند که از فروشگاه‌های فیزیکی و دیجیتالی در کنار همدیگر استفاده کنند. صاحبان مشاغل همچنین فناوری ها را در مدل‌های کسب‌وکار خود ادغام کرده‌اند تا خواسته‌های مصرف‌کننده را بهتر برآورده کنند، و برخی از آنها حتی رویکردهای فعالیت در شبکه های اجتماعی را برای بهبود بیشتر بازدهی، به کار گرفته اند.

تفاوت فروشگاه دیجیتال در مقابل فیزیکی

طراحی سایت یا افتتاح شعبه جدید؟ اگر بخواهیم به تفاوت های این دو گزینه برای رشد کسب و کارمان نگاهی بیاندازیم، باید هر یک را به طور مجزا بررسی کنیم. بیایید در ادامه بحث به این موضوع بپردازیم:

فروشگاه فیزیکی به یک مکان سنتی یا همان مغازه اطلاق می شود که مشتریان می توانند از محصولات آن بازدید کنند. این فروشگاه‌ها، مانند خرده ‌فروشی ها، فروش را در محل‌هایی انجام می‌دهند که صاحب شغل، آنجا را اجاره کرده اند یا مالک آن است. فروشگاه دیجیتال، به یک سایت تجارت الکترونیکی اشاره دارد. وبسایت فروشگاهی، شامل مدیریت یک تجارت، از جمله کنترل موجودی و معاملات، بر بستر اینترنت است. بارزترین نمونه فروشگاه دیجیتال، سایت آمازون است. محبوبیت فروشگاه‌های دیجیتال روز به روز، افزایش می‌یابد؛ زیرا مصرف‌کنندگان بیشتری، خرید آنلاین را انتخاب می‌کنند. با این حال، هر دو گزینه جوانب مثبت و منفی دارند.

برای انتخاب بین طراحی سایت در اصفهان یا افتتاح شعبه جدید،  این مزایا و معایب را در کنار هم در نظر داشته باشید:

طراحی سایت یا افتتاح شعبه جدید

4 مزیت افتتاح شعبه جدید از یک فروشگاه فیزیکی

  • وفاداری مشتری ایجاد می کند

وقتی مشتریان می توانند از یک فروشگاه بازدید کنند، وفاداری و رضایتمندی آنها جلب می شود. آنها با کارمندان آشنا می شوند و با برند شرکت، ارتباط برقرار می کنند. در نهایت، این به کسب و کارها کمک می کند تا فروش محصول را بهبود ببخشند.

  • به مشتریان اجازه می دهد تا با محصولات تعامل داشته باشند

مدیریت موجودی در محل به مشتریان اجازه می دهد محصولاتی را که قصد خرید آنها را دارند امتحان کنند. آنها می توانند ببینند که محصول، چه شکلی است و یا چگونه عمل می کند. این یکی از مهم ترین مزایای افتتاح شعبه جدید از یک فروشگاه فیزیکی است.

  • فروش فوری را رونق می دهد

هنگامی که مصرف کنندگان از یک فروشگاه بازدید می کنند، شانس خرید یک کالا بیشتر از مشتریانی است که از یک سایت مجازی بازدید می کنند. از آنجایی که خریدار از نظر فیزیکی در محل حاضر است، می تواند در هر زمان، هر محصولی را که می خواهد، خریداری کند. با این حال، هنگام خرید آنلاین، مشتریان تمایل دارند اقلام را در سبد خرید خود ذخیره کنند تا بعداً آن را پرداخت نمایند.

  • راحتی بیشتر در خرید حضوری را فرآهم می کند

بخش بالایی از فروش فروشگاه های فیزیکی، به دلیل ایجاد امکانات و شرایط راحتی برای مشتریان است. البته خرید آنلاین هم همین مزیت را امروزه تأمین می کند.

3 معایب افتتاح شعبه جدید از فروشگاه فیزیکی

1)پایگاه مشتری را به خریداران محلی محدود می‌ سازد

در فروشگاه‌های فیزیکی، مردم شخصاً از محصولات بازدید می کنند، به این معنی که پایگاه مشتری عمدتاً از افرادی تشکیل شده است که در محدوده معینی از یک فروشگاه خاص زندگی می‌کنند. اگر یک رکود اقتصادی در محله اتفاق بیفتد، بر فروشگاه ها می تواند تأثیر منفی بگذارد.

2)هزینه های بیشتر برای افتتاح شعبه جدید

افتتاح شعبه جدید، هزینه های بیشتری در پی دارد. اگر بخواهید یک مکان بزرگ تر بسازید، به ملات و مصالح نیاز دارید. اگر بخواهید مکان را اجاره کنید، بدون شک، هزینه های رهن و اجاره واحد تجاری، گزاف است. شرکت ها باید هم برای فضای تجاری و هم برای کارمندانی که در فروشگاه کار می کنند، هزینه هایی را بپردازند. این می تواند تأثیر قابل توجهی بر صورت سود و زیان داشته باشد.

3)زمان‌بندی را چالش‌برانگیز می‌کند

فروشگاه‌های فیزیکی نیاز به پرسنل دارند و فقط می‌توانند اقلام را در ساعات کاری بفروشند. این محدودیت ها نشان می دهد که برای افتتاح شعبه های جدید، به کارگران بیشتری نیاز است و در عین حال فروش را می تواند کاهش دهد.

4 مزیت طراحی سایت برای داشتن یک فروشگاه دیجیتال

1)امکان فروش در سراسر جهان را فراهم می کند

یک فروشگاه دیجیتال می تواند محصولات را به هر مشتری در سراسر جهان بفروشد؛ این باعث افزایش سود بالقوه می شود، زیرا کسب و کار به یک منطقه یا جمعیت، محدود نمی شود.

2)فروشگاه آنلاین شامل dropshipping است

 Dropshipping در طول سال ها به طور فزاینده، محبوب و پر طرفدار شده است. در این فرآیند، اقلام مستقیماً از طرف تولید کنندگان به مشتریان ارسال می گردد. با استفاده از dropshipping، کسب‌وکارها مجبور نیستند فضایی را برای ذخیره موجودی خود رزرو کنند. این امر باعث افزایش فروش و در عین حال کاهش هزینه های اضافی می شود.

3)موانع و محدودیت ها را کاهش می دهد

با منابع موجود امروزی، تقریباً هر کسی می تواند یک فروشگاه دیجیتال راه اندازی کند. برخلاف فروشگاه های فیزیکی، مالکان فقط باید به موجودی و حمل و نقل محصولات خود دسترسی داشته باشند.

4)حاشیه سود بالاتری را فراهم می کند

به دلیل هزینه های کمتر، فروشگاه های آنلاین، حاشیه سود بیشتری را ارائه می دهند. کسب و کارها می توانند سود خود را بر افزایش فروش دیجیتال، متمرکز کنند.

طراحی سایت یا افتتاح شعبه جدید

3 معایب طراحی سایت و راه اندازی فروشگاه دیجیتال

1)ارتباط با مشتری را محدود می کند

در فروشگاه های دیجیتال، اغلب توانایی برندسازی موثر وجود ندارد و ارتباط آنها را با مشتریان کاهش می دهد. این می تواند منجر به فروش کمتر شود. البته اگر به درستی برای تبلیغات گسترده سرمایه گذاری شود، موفقیت فرآهم می شود. این هزینه های زیادی را طلب می کند.

2) نرخ بازده باشد بالاتر باشد

خرده فروشان در فضای آنلاین، نسبت به افتتاح یک شعبه جدید، باید نرخ بازگشت سرمایه بیشتری داشته باشند. این ممکن است به این دلیل باشد که مصرف‌کنندگانی که آنلاین خرید می‌کنند، توانایی دیدن، لمس یا امتحان کردن محصولات را ندارند.

3)فقط کسانی را جذب می کند که ترجیح می دهند آنلاین خرید کنند

اگرچه فروشگاه های آنلاین می توانند مخاطبان بیشتری را هدف قرار دهند، اما برای افراد خاص، جذابیتی ندارند.

چگونه فناوری می تواند فروشگاه های فیزیکی و دیجیتالی را بهبود ببخشد؟

برای مبارزه با چالش هایی که صاحبان مشاغل سنتی و آنلاین با آن روبرو هستند، فروشگاه های فیزیکی و دیجیتال هر دو به فناوری ها روی آورده اند. شرکت ها راه حل های منحصر به فردی را ایجاد کرده اند که می تواند به ساده سازی فرآیندها و افزایش درآمد کمک کند. به لطف فناوری های امروزی، خریداران می توانند از بهترین های هر دو فضای فیزیکی و مجازی لذت ببرند. از برنامه های تلفن همراه گرفته تا سایت های فروشگاهی و مغازه های پر زرق و برق، شرکت ها باید تجربه یکپارچه ای را برای مشتریان فراهم کنند که از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر تغییر مسیر می دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *