کرونا عامل رشد بی سابقه فروش اینترنتی

کرونا، عامل رشد بی سابقه فروش اینترنتی

کرونا، عامل رشد بی سابقه فروش اینترنتی

از سال ۲۰۲۰ تا کنون یعنی همان دورانی که کرونا ویروس شیوع پیدا کرد، زندگی و کسب و کارهای همه مردم جهان دستخوش تغییرات و تحولات بسیاری شد. همانطور که می دانید افراد بسیاری در کشورهای مختلف جهان قرنطینه شدند؛ رفت و آمد به رستوران ها، سینماها و سالن های ورزشی ممنوع اعلام شد. این در حالی بود که کسب و کارهای اینترنتی هنوز هم رونق خود را داشتند؛ این یک وضعیت رضایت بخش برای فروشگاه اینترنتی بود، اما نمی توان گفت که برای کسب و کارهای سنتی تاثیر مثبت داشته است.

در سال ۲۰۲۲، آثار کرونا ویروس به تدریج کم رنگ تر شد و شاهد آن بودیم که کسب و کار ها رونق خود را دوباره به دست آوردند. در این دوران ۲ ساله، شدت گرفتن ویروس کرونا در جوامع باعث شد که بسیاری از مشاغل به تاسیس فروشگاه های اینترنتی روی بیاورند. چه بسا کارمندان به این فکر افتادند که سایت خود را داشته باشند و از طریق آن خدمات ارائه دهند. فروش محصولات آموزشی به صورت دوره های دیجیتال رونق پیدا کرد.

کرونا عامل رشد بی سابقه فروش اینترنتی

تمام این موارد نشان می دهند که کرونا عامل رشد بی سابقه فروش اینترنتی بوده است. این جمله به معنای آن است که نیاز به طراحی سایت حرفه‌ای و طراحی سایت فروشگاهی اصفهان، روز به روز بیشتر می شود. کسب و کارهای خرده فروشی متوجه رفتارهای جدید مشتریان عادت های خرید شده‌اند، پس به تجارت الکترونیکی روی آورده اند.

تجزیه و تحلیل چگونگی اثرگذاری کرونا بر روی فروش اینترنتی، نیاز به تفسیر و توضیح طولانی دارد، اما همین بس که بگوییم در بحران کووید ۱۹، کسب و کار دیجیتالی رونق گرفت؛ مردم از فاصله گذاری اجتماعی به نحو مطلوب استفاده کردند و به خرید آنلاین روی آوردند. آمار نشان داده است که مصرف کنندگان تا ۶۷ درصد بیشتر در دوران کووید ۱۹ خرید اینترنتی انجام می‌داده‌اند. با ما همراه باشید تا درباره دلایل رشد بی سابقه فروش اینترنتی در اثر شیوع کرونا بیشتر صحبت کنیم.

تجارت الکترونیکی با دسته بندی های محصولات پر طرفدار رونق پیدا کرد

دلایل زیادی وجود دارد که جمله “کرونا عامل رشد بی سابقه فروش اینترنتی” را اثبات می کند. از آنجایی که مردم در در دوران ،کووید ۱۹ خرید اینترنتی را ترجیح می دادند، خرده فروشی ها و کسب و کارهای سنتی مسیر فروش خود را از مغازه ها به دنیای اینترنت تغییر دادند. این باعث شد در عرض چند ماه، تجارت الکترونیک محصولات متنوع به اندازه ۳ تا ۵ سال شتاب بگیرد.

آمار نشان داده که حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از مشاغل سنتی در زمان اوج همه گیری کووید-۱۹ به وب سایت های آنلاین نقل مکان کردند. خرید اینترنتی مواد غذایی افزایش پیدا کرد. در همین راستا، این بستر پرهیاهو باعث شد محصولات و دسته بندی های جذاب تر و جدیدتر به فروشگاه های اینترنتی اضافه شود.

خرید اینترنتی کالای خانه و آشپزخانه، و محصولات تناسب اندام، بسیار رشد پیدا کرد. همچنین فروش کالاهای تفریحی، تجهیزات بدنسازی خانگی، مبلمان خانه و کالای دیجیتال و تجهیزات گیمینگ نیز رشد خوبی داشت. محصولات جذاب تر و پرفروش در دوران کرونا ویروس از طریق فروشگاه های اینترنتی به حوزه های اختصاص داشتند که به نوعی به تفریحات و سرگرمی، تغذیه و تناسب اندام و آموزش مجازی مرتبط بود.

کرونا عامل رشد بی سابقه فروش اینترنتی

خرید آنلاین از شبکه‌های اجتماعی گسترش یافت

کرونا، نه تنها عامل رشد بی سابقه فروش اینترنتی از طریق وب سایت ها بود، بلکه موجب گشت خرید آنلاین از طریق پلتفرم های شبکه های اجتماعی هم افزایش پیدا کند. پلتفرم هایی که با ویژگی های تجاری‌سازی، بستری را فراهم می‌کردند که تقاضا برای خرده فروشی افزایش داشته باشد.

مثلاً فروش محصولات تغذیه و تناسب اندام و مکمل های دارویی و غذایی، انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب بازی ها، کالای دیجیتال، انواع پوشاک و غیره از طریق شبکه های اجتماعی متداول رونق پیدا کرد؛ به همین ترتیب، صاحبان اکانت این رسانه ها موفق می شدند سفارشات را ثبت کنند، هزینه را دریافت کرده و محصول را برای مشتری ارسال نمایند.

البته پس از پایان دوران کووید-۱۹، فروش آنلاین از طریق شبکه‌های اجتماعی همچنان محبوبیت خود را دارد.  این درصد رو به افزایش است، چرا که فعالیت در شبکه های اجتماعی در کنار داشتن سایت فروشگاهی، به سئو  اصفهان کمک می کند، مخاطبان بیشتری جذب کرده و فروش را افزایش می دهد.

وضعیت فروش اینترنتی در دوران پس از کووید ۱۹

دوران پس از کووید ۱۹، در واقع همان زمانی است که به دنیای امروزی اشاره دارد و حجم زیادی از مصرف کنندگان به خرید آنلاین و استفاده از فروشگاه های اینترنتی عادت کرده‌اند؛ تجارت الکترونیک همچنان رو به پیشرفت و توسعه است، پس پیش بینی می شود  نرخ فروش تا سال ۲۰۲۳  افزایش قابل توجهی داشته باشد.

اگر دنیای تجارت الکترونیکی تا این حد جذاب و رو به رشد است، چرا شما از آن برای کسب درآمد استفاده نکنید؟

داشتن یک سایت فروشگاهی حرفه ‌ای می‌تواند به شما کمک کند تا محصولات و خدمات خود را بهتر معرفی نمایید. از خدمات طراحی سایت در اصفهان ما می توانید بهره بگیرید و کسب و کار خود را راه اندازی کنید. اگر نیاز به مشاوره دارید یا ایده ای برای اجرا در ذهن دارید، کافیست با بخش فروش شرکت عصرآسیا تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *