پارک دامین چیست و چه تاثیری بر سئوی سایت دارد؟

در این مقاله از طراحی سایت اصفهان قصد داریم شما را با مفهوم پارک دامین و تاثیری که میتواند بر سئو سایت بگذارد آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشیم انتخاب نام دامنه مناسب برای سایت میباشد. برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله  نکاتی در رابطه با ثبت دامنه را مطالعه کنید .

دامنه های پارک شده یا پارک دامین چیست؟

بسیاری از صاحبان سایت برای اینکه سایتشان بیشتر در نتایج سرچ ظاهر شود و کاربران راحت تر وارد سایتشان شوند و همچنین برای اینکه رقبا نتوانند مانند دامنه آنها را داشته باشند ، دامنه موردنظر خود را با چندین پسوند رایج دیگر خریداری میکنند و به هاست خود متصل میکنند. برای مثال example .ir و example .com  که هر دو دامنه وارد یک سایت میشوند. به این موارد که چند دامنه بر روی یک هاست تنظیم میشود به اصطلاح پارک دامین میگویند.

تاثیرات مثبت یا منفی پارک دامین بر سئو سایت

به ظاهر استفاده از پارک دامین برای سئوی سایت مفید است و کاربران میتوانند با آدرس ها مختلف راحت تر وارد سایت شوند . اما باید بدانید که این کار برای سئوی سایت ما ضرر دارد زیرا با این کار شما یک کپی از سایت خود با تمام محتوای آن ایجاد کرده اید و این یکی از مهمترین عواملی هست که بر سئوی سایت تاثیر منفی میگذارد یعنی همان محتوای کپی از سایت !! در واقع تنها راه این است که گوگل بتواند شناسایی کند که کدام سایت اصلی است که  برای این کار باید تاریخ ایجاد و درج محتوا برای شناسایی ربات گوگل ثبت کنیم . هنگامی که از پارک دامنه استفاده میکنیم هر کدام از دامنه ها یک سایت جداگانه محسوب میشوند و  این کار باعث افت سئوی سایت میشود زیرا یکی از قانون های گوگل برای سئو سایت کپی نبودن محتوای سایت است ولی با این کار در واقع  شما چندین کپی از سایت خود ایجاد کرده اید و بر خلاف قوانین گوگل عمل کرده اید. و امکان جریمه شدن سایت نیز وجود دارد.

کاربردهای پارک دامین

با تعریف دامنه های جانشین برای سایت خود میتوانید کسب و کار خود را به صورت وسیع تری در فضای دیجیتال گسترش دهید و باعث انحصاری شدن نام تجاری و برند شما میشود . این دامنه هیچ تفاوتی با سایت اصلی نمیکند و فقط دارای آدرس های متفاوتی هستند ولی محتوای یکسانی دارند. با این کار میتوانید از سوء استفاده افراد سود جو جلوگیری کنید اما باید به این نکته توجه داشته باشید که وجود چند سایت دقیقا با یک محتوا میتواند بر سئوی سایت تاثیر منفی بگذارد.

تفاوت Domain Alias با Domain Pointer در چیست؟

دامنه Alias یا در اصطلاح دامنه جانشین، همانطور که از معنای آن مشخص  است، عمل جانشینی را برای دامنه ما انجام می دهد.  اگر دامنه ای که به عنوان  Domain Pointer اضافه میکنیم را به صورت Alias اضافه کنیم این دامنه ها به صورت جداگانه باز میشود یعنی اگردامنه اصلی example.com باشد و دامنه دوم example.ir باشد هر کدام به صورت یک سایت جداگانه باز میشود ولی اگر به صورت Point باشد هر دو دامنه بر روی دامنه اصلی یعنی example.com  باز میشوند.

نکات سئو مربوط به فعال کردن دو دامنه روی یک سایت

زمانی که چند دامنه داشته باشیم که محتوای آنها یکسان و تکراری است برای جلوگیری از جریمه شدن سایت به وسیله گوگل در ابتدا باید یک دامنه را به عنوان دامنه اصلی انتخاب کنبم. این دامنه اصلی بهتر است همان دامنه ای باشد که در تبلیغات چاپی و یا محیطی ما استفاده میشود و همچنین به خاطر داشته باشید که دامنه اصلی در آینده قابل تغییر نمیباشد

سپس در ادامه باید تنظیمات را به گونه ای انجام دهیم تا هر دو آدرس یک دامنه را نشان دهد یعنی اگر .com دامنه اصلی باشد و دامنه .ir هم داشته باشد در تنظیمات هاست مشخص کنیم که هر دو روی  .com  باز شود. و برای این کار باید دامنه ها Point شوند و  به صورت Alias  اضافه نشوند.

شما حتی میتوانید دامنه های سوم و چهارم را نیز برای سایتتان انتخاب کنید منتها به شرطی که یک دامنه اصلی برای سایت انتخاب شده باشد.در واقع میتوانیم بگوییم که یک وبسایت میتواند با بی نهایت دامنه ثبت شده بالا بیاید ولی این کار به طور معمول کار استانداردی نیست.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *