لینک نوفالو

چه زمانی از لینکهای نوفالو استفاده کنیم؟

آیا شما هم هنوز این سوال را دارید که آیا از لینک های نوفالو در سایت خود استفاده کنید یا نه؟ در این مقاله از طراحی سایت در اصفهان برای شما توضیح میدهیم که نوفالو به چه معنی است و این لینکها چه ارزشی دارند و چه زمانی باید از انها استفاده کرد.

لینک نوفالو چیست؟

نوفالو یا  nofollow کدی است که به صورت “rel=”nofollow  میباشد و در کدهای لینک‌های سایتتان قرار میگیرد . کد نو فالو  به موتور جستجو نشان میدهد که  به دنبال این لینک نرود و در حقیقت با استفاده از کد  nofollow  به موتور جستجو اطلاع  میدهد که این لینک را در محاسبه پیج رنک شما تاثیر ندهد ولی با این کار اجازه ایندکس این صفحات را به موتور جستجو میدهد

<a href=www.sitename.com rel=”nofollow”>Anchor Text</a>

تاریخچه لینکهای نوفالو

در سال 2000 میلادی بیشتر وبمستران میدانستند که لینک تاثیر زیادی بر رتبه سایت دارد به همین دلیل برای به دست اوردن رتبه  بهتر از لینک ها استفاده میکردند ولی به جای کیفیت بر کمیت لینکها تمرکز میکردند و از سایتها و صفحات مختلف لینک میگرفتند مثلا از قسمت نظرات در وبلاگ ها. و به این ترتیب شده که سایتها از کامنتها spam پر شده بود و  گوگل برای رفع این مشکل صفت نوفالو را معرفی کرد .  و به این طریق سئوکارها میتوانستند به گوگل اعلام کنند که این لینکهای نوفالو را در ارزیابی لینکهای سایت تاثیر ندهد.

در ابتدای پیدایش لینکهای نوفالو این لینکها در بخش هایی که کاربرها اجازه داشتند لینکی اضافه کنند استفاده میشد. و بعد از ان گوگل اجازه داد که برای لینکهای تبلیغاتی و بخش هایی از سایت که کاربر وارد نمیشود هم از لینک نوفالو استفاده کرد.

و در همین زمان با استفاده از الگوریتم پنگوئن لینکهای غیر طبیعی را جریمه کرد.

از مطالبی که بیان شد میتوان متوجه شد که گوگل هیچ گاه موافق لینک سازی غیر عادی نبوده و حتی موافق سایت هایی است که به طور طبیعی لینک سازی میکنند . منظور از لینک سازی طبیعی لینک سازی با کیفیت است . اگر میخواهید بیشتر درباره تاثیر لینک بدانید مقاله تاثیر بک لینک بر سئو سایت را بخوانید.

آیا لینک های نوفالو ارزش دارند ؟

استفاده از لینکهای نوفالو باعث میشود که اعتبار سایت از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل نشود. در نتیجه کیفیت و تعداد لینکهایی که در صفحه هستند توسط گوگل نادیده گرفته میشود. یکی از دلایل مهمی که برای استفاده از لینکهای نوفالو وجود دارد این است که سایت شما به دلیل لینک دهی به سایت کم ارزش جریمه نمیشود  و همچنین تعداد این لینکها ارزشی نداشته و سایت شما به دلیل لینک دهی زیاد جریمه نمیشود.

اما لینکهای نوفالو یک بعد منفی دارد و ان این است که ارزشی برای سایتهای دیگر ندارد . اما بسیاری از لینکهایی که سایتهای معتبر و بزرگ مانند CNN میدهند به صورت نوفالو است و  هیچ گونه اعتباری را منتقل نمیکنند . ولی با زهم ارزش بالایی دارد چون افراد زیادی لینکهای این سایتهای معتبر را مشاهده میکنند. پس در نتیجه لینکهای نوفالو ارزش دارد چون باعث میشود کاربران از سایت شما بازدید کنند و سایت شما را بشناسند .

نکته : حتی اوردن نام سایت  بدون لینک دادن باعث افزایش شناخت کاربران از برند شما میشود .

برای استفاده از لینکهای نوفالو هیچ قاعده خاصی وجود ندارد . اما در این مقاله درباره اینکه چه زمانی از لینک فالو یا نوفالو استفاده کنید راهکارهایی ارائه میدهیم .

چه لینک هایی باید نوفالو باشد ؟

برای کسانی که در ابتدای کار هستند این یک سوال است پس توجه داشته باشید که این لینکها همیشه نوفالو باشد :

1- لینکهایی که در دیدگاه ها و فروم ها ( انجمن ) قرار گرفته

به طور معمول محتواهای  user-generated  یا محتواهایی که توسط کاربران نوشته میشود مثل وبلاگ ها یا فروم ها اسپم هستند . و حتی اگر شما مدیریت بدون نقصی برای آن انجام دهید باز ممکن که محتواهای اسپمی توسط کاربران ساخته شود و حتی با وجود نوفالو بودن لینک ها باز هم منجر به جریمه سایت شما شود. و اگر لینکهای نظرات نوفالو نباشد میتواند بر اعتبار و ارزش صفحه ای که در آن هستند تاثیر منفی بگذارند .

2- تبلیغات بنری

همه لینکهایی که به صورت تبلیغاتی هستند باید به صورت نوفالو باشد . یعنی اینکه لینکهایی که در قسمت منابع ، لینک های مفید و تصاویر تبلیغاتی و چرخشی  که به سایتهای دیگر داده اید را نوفالو کنید .

3- رپورتاژهای آگهی (Press Release)

از رپورتاژ های خبری برای بهتر شدن وضعیت سئو سایت و گرفتن بک لینک استفاده میشود و اکثر سایتهایی که رپورتاژ آگهی دارند  به طور معمول لینک نوفالو میدهند و اگر این کار را به صورت رایگان انجام میدهید بهتر است که لینکهای خروجی را نوفالو کنید. برای اطلاعات بیشتر درباره این لینکها مقاله تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو سایت را مطالعه کنید.

4- بک لینکهای پولی یا تبلیغات متنی

اگر برای لینک دادن به سایتها پول میگیرید بهترین راه این است که لینکها را نوفالو دهید چون اگر بیش از حد این کار ارانجام دهید به طور کلی منبع در آمد خود را از دست می دهید.

زمان استفاده از لینکها فالو

در کل هنگامی که به سایت معتبر و با ارزشی لینک میدهیم بهتر است که این لینک فالو باشد و در این میان سعی میکنیم که به سایتهای رقبا لینک ندهیم . در این موارد میتوانیم لینک نوفالو بدهیم .

1- پستهای کاربران صادق و مورد اطمینان که به صورت مهمان به سایت شما ارسال کرده اند

 بیشتر نویسندگان مهم با سایتهایی کار میکنند که در صورت تهیه و نوشتن محتوای مفید برای آنها به سایت آنها لینک بدهند . و این مورد فقط برای کسی که که مرتب در سایت شما پست میگذارد و قابل اطمینان است امکان پذیر است .  و فقط اجازه قرار دادن یک بک لینک آن هم با نام خود یا نام شرکت را به صورت انکر تکست بدهید .

2- لینک به سایت افراد مشهور که با ان ها مصاحبه کردید

اگر با یک فرد معروف یا شرکت معتبر یا متخصصی در حیطه کاری خودتان مصاحبه کرده اید لینک دادن به وب سایت شخصی آنها اشکالی ندارد ولی با زهم از انها بخواهید که برای  لینک فقط از اسم خود یا شرکت برای کلمه لینک استفاده کنند  و اگر با کسانی که شناخت کافی از انها ندارید و درباره نحوه لینک سازی در سایت انها اطلاع ندارید از لینک نوفالو استفاده کنید.

3-لینکهای سرمقاله ای (Editorial)

به این دسته ها از لینکهای زیر لینک سرمقاله ای میگویند :

  • لینک دادن به سایت همکار و بیان همکاری
  • لینک دادن به منبع مقاله ای معتبر
  • انتقاد های سفارشی نشده و صادقانه از خدمت یا محصول

نکته : اگر سایت شما به صورتی است که میخواهید بدون شناخت کافی از یک محصول و بدون مقایسه ان با محصولات مشابه فقط از ان تعریف و تمجید کنید گوگل متوجه ان میشود.

اگر یک مقاله معتبری را از یک سایت ترجمه کردید و بدون متوجه شدن صاحب آن ان را در سایت خود قرار دادید یا در وبلاگ خود نقل قولی استفاده کردید میتوانید اسم ان را در سایت قرار بدهید و لینک را بهتر است به صورت فالو بدهید .

شرکت طراحی سایت عصر آسیا امیدوار است که با مطالعه این مقاله، زمان صحیح لینک فالو و نوفالو را به طور کامل متوجه شده باشید و بتوانید برای سئوی سایت اصفهان خود از آن اسفاده کنید ولی مهمترین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که لینک سازی را به صورت طبیعی انجام دهید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *