یک فروشگاه اینترنتی شبانه روزی طراحی کنید

داشتن یک فروشگاه اینترنتی شبانه روزی، آن هم در بستر اینترنت در سال ۲۰۲۲، ساده تر از همیشه میسر شده است. تا چند دهه پیش داشتن یک وب سایت فروشگاهی کار چندان آسانی نبود؛ به ویژه برای کسانی که از طراحی سایت یا کدنویسی اطلاعات خاصی نداشتند یا دانش بخصوص به این حوزه را کسب نکرده بودند؛ اما امروزه وضعیت کسب و کارهای آنلاین و فروشگاه‌ های اینترنتی کاملاً فرق می کند.
امروزه تقریباً هر کسی یک کامپیوتر در اختیار دارد، می تواند به اینترنت متصل شود و در عرض چند دقیقه فروشگاه اینترنتی یا کسب و کار تجارت الکترونیک خود را راه اندازی کند. همه این ها به لطف ابزارهای مدرن و بهترین شرکت طراحی سایت میسر شده است.
با این حال اگر به فکر داشتن فروشگاه اینترنتی شبانه روزی هستید و می خواهید بستری را فراهم کنید که در هر ساعت از شبانه روز، کاربران از سایت شما خرید کنند، قبل از راه اندازی سایت باید در مورد چند گزینه تصمیم گیری کنید.
مثلاً اینکه چه محصولاتی را می‌فروشید؛ چگونه آنها را بسته بندی می کنید؛ نحوه حمل و نقل، یا پرداخت ها چگونه است و مهمتر از هر چیز، استراتژی بازاریابی کسب و کارتان را چگونه ترتیب می دهید.
برای اینکه یک فروشگاه اینترنتی شبانه روزی طراحی کنید، یک راهنمای گام به گام برایتان آماده کرده ایم که به شما نشان می دهد از کدام مسیر حرکت کنید و چه فاکتورهایی را در نظر بگیرید.

 طراحی فروشگاه اینترنتی شبانه روزی

 

6 گام موثر برای طراحی فروشگاه اینترنتی شبانه روزی

۱- تصمیم بگیرید که قرار است چه محصولاتی را بفروشید
اولین گام برای داشتن یک فروشگاه شبانه روزی به صورت سایت اینترنتی این است که جایگاه خود را مشخص کنید. مثلاً یک موضوع خاص را تعیین کرده اید؛ پس باید بدانید که قرار است چه محصولاتی را بفروشید؛ بازار هدف شما چه کسانی هستند و چرا باید از شما خرید کنند.
تعریف پایگاه مشتریان یا مشتریان بازار هدف، و فهمیدن اینکه چرا آنها از شما خرید می کنند، بسیار مهم است. چرا که در ادامه راه شما را در تدوین استراتژی بازاریابی یاری می رساند. هرچه بازار هدفتان کوچکتر و پر مخاطب باشد، یعنی فروش بیشتری خواهید داشت. سعی کنید برای شروع کار و راه اندازی فروشگاه اینترنتی، حوزه فعالیت خود را کوچک تر و تخصصی انتخاب کنید تا به دست آوردن مخاطبان برایتان راحت تر باشد.
بهترین کار این است که محصولات یا حوزه را انتخاب کنید که واقعاً به آن علاقه دارید. رقبا را بررسی کنید و ببینید آنها چگونه محصولات را می فروشند یا مشتریان شان چه کسانی هستند.

2- در مورد روش های فروش آنلاین فکر کنید
موفقیت فروشگاه اینترنتی شبانه روزی شما در گرو این است که یک سناریو برای فروش داشته باشید. مثلاً مشخص کنید که آیا محصولات را خودتان تولید می کنید و مستقیم می فروشید، یا آنکه آنها را از یک تامین کننده دریافت می‌کنید. در هر دو گزینه، استراتژی فروش متفاوت است.
شما باید از فهرست کردن محصولات در وبسایت شروع کنید. فرض می کنیم مشتری محصول شما را می خرد؛ پس فکر کنید که آیا خودتان تامین‌کننده هستید و محصول را مستقیم برای مشتری ارسال می کنید یا از سیستم دراپ شیپینگ (dropshipping) بهره می گیرید تا نیاز به انبار کردن محصولات نداشته باشید.
داشتن استراتژی برای فروش محصول، نقش زیادی در موفقیت فروشگاه اینترنتی شما ایفا می کند. اگر در ابتدای این مسیر هستید، و بودجه مالی کافی را برای انبارداری یا بسته بندی کالا ندارید، استفاده از سیستم dropshipping بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود.

3- یک نام تجاری و یک نام دامنه برای سایت خود انتخاب کنید
سومین کاری که باید برای داشتن یک وب سایت فروشگاه شبانه روزی انجام دهید، انتخاب نام تجاری و ثبت دامنه برای سایت است. انتخاب یک نام مناسب، اهمیت زیادی دارد، چون باید در ذهن ها ماندگار باشد و در طولانی مدت، شما را معرفی می کند. نامی را انتخاب کنید که تلفظ آن آسان باشد و شیوه نگارش آن به لاتین هیچ ابهام یا سردرگمی را ایجاد نکند.

4- وب سایت خود را راه اندازی کنید
اکنون می دانید چه محصولاتی را قرار است بفروشید؛ چگونه ارسال کنید؛ و اسم وب سایت شما چیست. پس نوبت به آن می رسد که برای طراحی سایت فروشگاه اینترنتی برنامه ریزی کنید. الان زمان ساخت یک فروشگاه آنلاین شبانه روزی فرا رسیده است، پس خودتان شخصاً مجبور نیستید که زمان زیادی را صرف کنید و یک سایت بسازید. این کار را به شرکت های طراحی سایت واگذار کنید تا در بهترین حالت ممکن آن را انجام دهند.

فروشگاه اینترنتی شبانه روزی

 

5- در مورد روش های پرداخت برنامه ریزی کنید
تعیین روش های پرداخت و ثبت درگاه پرداخت به صورت آنلاین، یکی از مهمترین قسمت های طراحی سایت فروشگاه اینترنتی است. آخرین کاری که باید انجام دهید این است که یک درگاه پرداخت آنلاین یا سیستم پرداخت معتبر و ثبت شده برای سایت تان قرار دهید. مثلاً می توانید از درگاه های پرداخت زرین پال، پی پال یا آیدی پال استفاده کنید. اگر تجربه ای ندارید و نمی دانید کدام یک برای سایتتان بهتر است، با کارشناسان ما مشورت کنید.

6- برای تبلیغات و بازاریابی سرمایه گذاری کنید
آخرین کاری که باید انجام دهید تا به رشد فروشگاه اینترنتی خود کمک کنید این است که در مورد بازاریابی تبلیغات و کمپین‌های تبلیغاتی، استراتژی داشته باشید و سرمایه گذاری کنید. تبلیغات، دنیای گسترده‌ای دارند. مثلاً از اینفلوئنسر مارکتینگ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، انتشار رپورتاژ آگهی یا سئو سایت حرفه‌ای می توانید بهره ببرید. این موارد تنها چند نمونه از فعالیت های بازاریابی هستند.
چنانچه به فروش بیشتر فکر می کنید یا نیاز دارید که سایت فروشگاهی حرفه ای برای محصولات و خدمات خود داشته باشید، و اگر نیاز به مشاوره دارید، کارشناسان ما در شرکت عصر آسیا همراه شما هستند.

منبع: https://websitesetup.org/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *