تغییر دامنه ی سایت بدون از دست رفتن سئو ممکن است؟

دامنه سایت به معنای آدرس سایت می باشد و کاربران مجازی با استفاده از همین دامنه می توانند به سایت های مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. با استفاده از دامنه ی سایت میتوان نوع فعالیت را در فضای بزرگ اینترنتی معرفی کرد و در اختیار کاربران قرار داد.یک دامنه دارای اجزایی چون نام دامنه، ساب دامنه، و پروتکل و غیره می باشد. در میان این موارد یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه نمود نام دامنه می باشد زیرا شما با استفاده از این دامنه ، برند و فعالیت خود را به کاربران معرفی و میشناسانید. پس برای انتخاب آن باید نهایت توجه را به خرج داد تا نتیجه ی دلخواه را کسب کرد. استفاده از نام های پیچیده برای دامنه گزینه ی مناسبی نیست زیرا در خاطر مخاطب و کاربر نمی ماند بنابراین باید سعی کرد نامی ساده و راحت انتخاب نمود تا کاربر این نام را بخاطر بسپارد. نکته ی قابل ذکر دیگر این است که نام دامنه نباید تکراری باشد و رعایت موارد مهم دیگر که می تواند کمک کند انتخابی درست برای نام سایت داشته باشیم.

تاثیر تغییر دامنه سایت در سئو

هنگامی سایت راه اندازی شد و فعالیت در آن آغاز شد این سایت در موتورهای جستجو از جمله گوگل شناسایی در نتیجه دارای اعتبار می شود. حال اگر بعد از گذشت زمان نام دامنه عوض شود باعث می شود گوگل و سایر موتورهای جستجو همچنین کاربرانی که با استفاده از این نام به سایت دسترسی داشتند، برای سایت قائل نشوند و این خود ضرری جبران ناپذیر می باشد در اینجا بهترین کار این است که تا جایی که ممکن است از تغییر دادن نام سایت خودداری شود. اما در صورت ضرورت و اجبار برای انجام تغییر نام و آدرس سایت،  باید کد لازم ریدایرکت را در فایل دامنه ی قبلی خود قرار داد. شماره ی این کد 301 می باشد. با انجام این کدگذاری کاربرانی که به سایت قبلی دسترسی دارند هنگام مراجعه به آن به آدرس جدید ریدایرکت می شوندو به این ترتیب کاربران و بازدیدکنندگان سایت از دست داده نمی شوند و همچنان سایت مانند روال قبل در اختیارشان قرار داده می شود. توجه به این نکته و رعایت آن باعث می شود  اعتبار قبل سایت به حال و قوه ی خود باقی بماند در غیر این صورت روال فعالیت سایت و پیشرفت آن دچار مخاطره می شود. در نتیجه بر کسب و کار تاثیر بدی می گذارد.

تغییر دامنه ی سایت بدون از دست رفتن سئو

تغییر دادن نام سایت باید با انجام موارد لازم و اصولی انجام شود و تمام قواعد و جوانب آن در نظر گرفته شود این کار اگر درست و اصولی انجام شود باعث می شود کاربران سایت از دست داده نشوند و همچنان از سایت بازدید کنند حال اگر این قواعد برای تغییر دادن نام دامنه ی سایت رعایت نشود باعث می شودکاربران سایت از دست بروند همچنین نکته ی مهم ریدایرکت کردن دامنه سایت می باشد که اگر اهمیتی داده نشوند سبب می شود سئو سایت به شدت افت کند و مانند سایتی که تازه شروع به فعالیت کرده است باشد. به منظور بهبود روند طراحی سایت باید یو آر ال های قبلی و قدیمی را از طریق ریدایرکت کردن با استفاده ازکد301 به یوآر ال جدید هدایت کرد. اینکار نیاز به توجه و دقت زیادی می باشد در غیر اینصورت سئو سایت تاثیر بدی می گیرد.

چگونگی تغییر دامنه در وردپرس

برای انجام تغییر دامنه در وردپرس باید مراحل لازم را بخوبی انجام داد تا کاربران به درستی به سایت جدید هدایت شوند. در ابتدای کار و قبل از هر اقدامی باید از تمامی اطلاعاتی که در سایت موجود می باشد بک آپ تهیه کرد این کار باعث می شود اطلاعات سایت را داشته باشیم و هیچ نگرانی از این بابت که آنها را از دست می دهیم، نداشته باشیم. در دیتابیس باید از سایت و از اطلاعات آن پشتیبان گیری باشد. بعد از آن این امکان برای سایت فراهم است که اطلاعات جدید به هاست جدید انتقال پیدا کنند. بنابراین با انجام اقدامات زیر فرآیند تغییر دامنه بخوبی انجام می شود.

مرحله 1 خرید دامنه جدید و تمدید دامنه قدیمی

مرحله2 تنظیم کردن دی ان اس (DNS) هاست بروی دامنه جدید

مرحله 3 ریدایرکت دامنه قدیمی به دامنه جدید

مرحله 4 تغییر دامنه سایت در وردپرس

مرحله 5 تغییر دامنه سایت در دیتابیس

مرحله 6 ثبت دامنه جدید در گوگل

مرحله 7 تعویض نام دامنه قبلی با دامنه جدید در محتوای سایت

 

چه زمان باید دامنه ی سایت خود را تغییر داد

برای تغییر دامنه ی سایت زمان و وقتی مشخص و تعیین نشده است. این امکان وجود دارد افراد بعد از مدتی فعالیت متوجه شوند. نام دامنه ی سایتشان مرتبط و مناسب با فعالیتشان نیست در نتیجه تصمیم می گیرند نام دامنه ی سایت خود را تغییر دهند. اما اگر حتی این مسئله هم وجود نداشته باشد و مشکلی نباشد ، ادامه ی فعالیت با سایت فعلی تا مدت های طولانی هیچ ایراد و مشکلی ایجاد نمی کند و میتوان به ادامه ی فعالیت خود ادامه داد.

پایانبندی

اقدام به تغییر دامنه ی سایت به سادگی نمی باشد و برای انجام اینکار باید اصول و قواعد لازم را رعایت کرد تا فرآیند تغییر دامنه بخوبی انجام شود و به اعتبار و قدرت سایت آسیب نزند. با استفاده از اقداماتی که در مطالب بالا توضیح داده شد میتوان بدون ضرر زدن به سئو اصفهان ، کاربران و بازدیدکنندگان خود را حفظ نمود و به فعالیت در سایت مانند قبل ادامه داد. همه ی این اقدامات برای حفظ اعتبار سایت می باشد که خود موجب پیشرفت در کسب و کار است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *