نیاز وب سایت ها به داشتن نماد الکترونیکی

آیا همه ی وب سایت ها باید نماد الکتریکی داشته باشند؟

آیا همه ی وب سایت ها باید نماد الکتریکی داشته باشند؟

یکی از موانعی که باعث می شود کسب و کارهای اینترنتی رشد کمی داشته باشند عدم اعتماد و اطمینانی است که باید ار مخاطبین خود کسب کنند. حال اینکه چگونه می توان به این کسب و کارها اطمینان بخشیددر جواب باید گفت بهترین شرکت طراحی سایت در اصفهان دراین زمینه اطلاعات مفیدی را در اختیار افراد می گذارد تا بتوانند عملکرد وتصمیم درستی در رابطه با کسب اطمینان و پیشرفت کسب و کار خود داشته باشند. برای اعتماد بخشیدن به کسب و کار اینترنتی باید به آن رسمیت دادو این رسمیت بخشی از طریق کسب نماد الکترونیک و دیگر نمادهای سایت می باشد که قدم بزرگی در این راستا برای کسب اعتماد و جلب مشتری بیشتر می باشد. اما درباره ی اینکه چه نمادی برای سایت خود لازم داریم و اینکه بدانیم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود به اینما نیاز داریم یا نه ، در مطالب بعدی توضیح خواهیم داد، پس با ما همراه شوید.

نماد های لازم برای سایت

اگر قصد داریم برای سایت خود نماد بگیریم یعنی نیمی از موفقیت برای جلب مخاطب و مشتری جهت خرید از وب سایتمان را کسب کرده ایم. یکی از معروفترین نمادهایی که برای سایت در نظر گرفته شده ، نماد اعتماد الکترونیک می باشد. تاثیر قرار گرفتن این نماد بدین گونه است که کاربران متوجه می شوند که فروشگاه تحت نظارت یک سازمان و شرکت مطمئن می باشد. سایر نمادهای سایت عبارتند از :

1- نماد الکترونیک

همانطور که در مطلب قبل اشاره کردیم یکی از نمادهای مهم و مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی اینماد یا نماد الکترونیکی می باشد. این نماد را از طریق مرکز توسعه تجارت الکترونیکی که زیر نظر وزارت صنعت و معدن و تجارت می باشد، باید تهیه نمود. این نماد الکترونیکی به جواز کسب و کار اینترنتی افراد اعتبار و رسمیت می بخشد و آن را تائید می کند. داشتن این نماد سبب می شود تا مخاطبان اینترنتی به وب سایت اعتماد بیشتری کرده و تصمیم راحت تری نسبت به اینکه مشتری این سایت باشند یا نه، بگیرند. یکی از دلایل مهم دیگری که افراد را ملزم به دریافت نماد الکترونیک میکند استفاده از درگاه های پرداخت آنلاین بانک های کشور می باشد. اگر افراد نمی خواهند از درگاه های واسط استفاده کنند پس باید برای کسب و کار خود درگاه اینترنتی در نظر بگیرند که قبل از این کار باید برای کسب اینماد اقدام کنند. پس برای راه اندازی یک فروشگاه معتبر همچنین پرداخت های آنلاین در وب سایت باید یک نماد الکترونیک دریافت کرد. قابل ذکر است که دریافت نماد الکترونیک برای همه ی سایت ها چندان ضروری نیست. و تنها کسب و کارهایی که در سایت های خود محصولات و خدماتی برای فروش ارائه می دهند به این نماد نیاز دارند. وب سایت هایی که وظیفه ی اطلاع رسانی دارند یا دیگر سایت های شخصی و شرکتی که در آنها محصول و خدماتی فروخته نمی شود به این نماد نیازی ندارد.

2- نماد ساماندهی

یکی دیگر از نماد های سایت ، نماد ساماندهی است که برای فروشگاه اینترنتی و کسب و کار لازم می باشد. و برای دریافت این مجوز باید به سایت ساماندهی رجوع کرد. این سایت زیرنظر توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال می باشد که این نهاد خود از زیر مجموعه های وزارت فرهنگ و ارشاد می باشد. در این سایت تمام اطلاعات مربوط به مدیران در سایت های اینترنتی ثبت می شود. بنابراین برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی لازم است تمامی مجوزهای مورد نیاز را دریافت نمود البته باید گفت در ابتدای کارمجوزهای ضروری مهم هستند و بهتر است زمان خود را بیشترصرف ساماندهی و پیشرفت کسب و کار و سایت خود کنید.

3-پروانه کسب فروشگاه اینترنتی

مجوز برای راه اندازی برای هر کسب و کاری لازم است. فروشگاه های اینترنتی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و باید داری مجوز لازم باشند به همین منظور باید با توجه به نوع فعالیت خود و اینکه زیر نظر چه صنفی قرار می گیرد از همان مرجع مجوز را اخذ نمود. نا گفته نماند اغلب کسب و کارهای اینترنتی ممکن است فعالیتی که در وب سایت خود دارند زیر نظر هیچ صنفی قرار نگیرد که در این صورت باید به اتحادیه کسب و کارهای مجازی مراجعه کرد و مجوز لازم را دریافت کرد.

موارد لازم قبل از دریافت اینماد

  • دامنه ی سایت باید به نام یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت یا فرد تقاضا کننده باشد.
  • هنگامی که کسب و کار اینترنتی فعالیت خود را شروع کردید برای دریافت اینماد اقدام کنیدتا مرحله ی تائید الزامات راحت تر انجام شود.
  • اطلاعات تماس و راه های ارتباطی از جمله آدرس و تلفن همراه و ثابت را در سایت لحاظ کنید.

نیاز وب سایت ها به داشتن نماد الکترونیکی

نکات مهم برای گرفتن اینماد

برای کسب نماد الکترونیکی به هنگام راه اندازی طراحی سایت در اصفهان باید مراحلی را طی نمود که در ادامه ی مطلب به آنها خواهیم پرداخت.

  • ابتدا با ثبت نام در سامانه و پرکردن فرم های مربوطه برای ارسال درخواست خود اقدام می کنید.
  • مرحله ی بعد سامانه ی واگذاری نماد درخواست را دریافت کرده و مورد بررسی قرار می دهد و سپس ارزیابی می کند.
  • یک کد اختصاصی به آدرس محل فعالیتی که در فرم درج کردید ارسال می شود که بعد از احراز آدرس و شماره تماس با استفاده از کد اختصاصی در وب سایت در بخش تماس با ما قرار می گیرد.
  • مرحله ی بعدی خودآزمایی نماد اعتماد الکترونیکی در خصوص الزاماتی است که در سایت قرار دارد و بر اساس آنها مورد بررسی قرارمی گیرد، از جمله محصولات و نحوه ی عرضه و ارائه ی آن، ویژگی های محصولات ، محتواهای متنی و تصویری .
  • مدارک مورد نیاز باید از طریق دفاتر اسناد رسمی برابر با اصل شده و به منظور بررسی ارسال گردد.
  • در مرحله ی بعد کد مجوزی که در سایت نصب می شود مورد بررسی قرار داده می شود.
  • ودر آخرین مرحله نمادالکترونیک به سایت ارائه می شود.

انواع اینماد و نماد اعتماد الکترونیک

اینماد یا نماد الکترونیکی دارای دو نماد دائمی می باشند که این دو نماد عبارتند از نماد دائم یک ستاره و نماد دائم دوستاره  که هرکدام را بصورت مجزا برای شما توضیح خواهیم داد.ای نماد یا نماد الکترونیکی شامل دو نوع نماد دائم یک ستاره و دو ستاره می‌شود.

  • نماد دائم یک ستاره:  برای کسب نماد دائم یک ستاره موارد و معیارهای مختلفی مورد بررسی قرارداده می شود و بعد از اینکه کسب و کار برای مرکز توسعه تجارت الکترونیکی کشورمورد صلاحیت بود و این مسئله احراز شد. نماد دائم یک ستاره به آن کسب وکار ارائه می شود.
  • نماد دائم دو ستاره:  برای دریافت چنین نمادی باید مالک وصاحب وب سایت کسب و کار گواهینامه SSL دریافت کند که این اقدام نیز دارای فرآیندی می باشد و باید برای انجام آن به سایت نماد اعتماد مراجعه کرد و درخواست خودرا ثبت نمود.

پایان

داشتن نماد اعتماد الکترونیکی همانطور که از نامش مشخص می باشد باعث اعتبار و اطمینان بخشی یک سایت می شود. این نماد الکترونیکی برای وب سایت های کسب و کار و فروشگاه اینترنتی لازم است زیرا رسمیت بخشی آنها باعث رونق و جلب اعتماد مخاطبان و مشتریان بیشتری می شود. برای دریافت این نماد اقدامات لازمی را باید انجام داد، درست است این مراحل ممکن است زمان بر باشد اما نتیجه ی بسیار خوبی به دنبال خواهد داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *