معرفی سایت های دولتی اصفهان

معرفی سایت های دولتی اصفهان

معرفی سایت های دولتی اصفهان

سایت های دولتی اصفهان به مجموعه های سایت های خدماتی گفته می‌شود که تحت یک دامنه مشخص در حوزه های مختلف به شهروندان اصفهانی، خدمات مشخصی را ارائه می دهند. اگر بخواهیم سایت های دولتی را تعریف کنیم با توجه به مفهوم فوق می توان این گونه معرفی نمود: “سایت های دولتی، وب سایت هایی هستند که با نهادها، سازمان ها و ارگان های دولتی در ارتباط هستند و تمام پرسنل و کادر مدیریتی آن در استخدام دولت جمهوری اسلامی ایران قرار دارند.”

وب سایت های دولتی، مرجع مهمی هستند که اطلاعات کافی و اخبار به روز را درباره تمام حوزه‌ های اجرایی و مدیریتی در کشور منتشر می‌کنند. اگر این عبارت را در موتور جستجوگر گوگل وارد کنید، به وب سایت های مطرح برخورد خواهید کرد. “پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری” و “پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهور” دو نمونه از مهمترین سایت‌ های دولتی در کشور هستند.

با توجه به مفهوم فوق می‌توان پیش‌بینی کرد که سایت ‌های دولتی اصفهان می تواند به سازمان ها و مجموعه هایی گفته شود که تحت قوانین و مقررات دولت کشور ایران فعالیت می کنند. مراکز دولتی شهر اصفهان در واقع همان سازمان هایی هستند که خدمات شهرداری و استانداری را برعهده دارند. برای اینکه با سایت های خدماتی شهر اصفهان و وب ‌سایت‌ های دولتی اصفهان آشنا شوید، در یک دسته‌ بندی ساده آنها را به چهار گروه سایت فرمانداری اصفهان، سایت استانداری اصفهان، سایت شهرداری اصفهان و سایت عمران اصفهان تقسیم بندی می کنیم.

قبل از این که به معرفی هر یک از وب سایت های دولتی اصفهان در چهار گروه فوق بپردازیم لازم است خاطرنشان کنیم که دسته بندی سازمان‌های دولتی و خدماتی در استان اصفهان شامل شهرداری، دهیاری، بخشداری و تقسیم بندی های کوچک استانی متعلق به همان منطقه می باشد. ممکن است برخی از این سازمان ها هنوز اقدام به طراحی سایت در اصفهان نکرده باشند اما معمولاً آنهایی که در رأس کار اجرایی قرار دارند، دارای وب سایت هستند. در این مطلب مهمترین وب سایت های ارائه دهنده خدمات دولتی برای شهر اصفهان، شهر جدید بهارستان و شاهین شهر را معرفی می کنیم. شرکت عصرآسیا دارای نمونه کارهای طراحی سایت و بهینه سازی سایت برای نهادهای دولتی و علمی آموزشی در اصفهان میباشد .

 

وبسایت های دولتی اصفهان

معرفی برترین وب سایت های دولتی اصفهان

1-وب سایت فرمانداری اصفهان

اولین وبسایت دولتی شهر اصفهان که آن را برای شما معرفی می کنیم سایت فرمانداری اصفهان است. این سایت به آدرس http://isfahan.gov.ir، جزو سایت های دولتی کشور طبقه بندی می شود. زمانی که وارد وب سایت می شوید، دسته بندی های مشخص قابل دسترسی هستند و همچنین آخرین اخبار شهر اصفهان در وب سایت منتشر می شود. بیانیه ها و اطلاعیه ها و سخنرانی های فرماندار اصفهان به مناسبت های مختلف در وب سایت فرمانداری شهرستان اصفهان در دسترس هستند.

اگر می‌خواهید از کلیه خدمات، مسئولیت ها، چشم انداز، مأموریت ها و اطلاعات جزئی در این وب سایت اطلاع پیدا کنید، پس از اینکه وارد سایت شدید در قسمت “درباره فرمانداری” و “خدمات فرمانداری”، آنچه که نیاز دارید را جستجو می کنید.

در قسمت “خدمات” در وب سایت فرمانداری اصفهان، بخش بندی متفاوتی وجود دارد. پرداختن به بررسی مشکلات و چالش هایی که در جامعه شهر اصفهان وجود دارد، یکی از این خدمات است. همچنین در وب سایت فرمانداری می ‌توانید پرداختن به امور مشاغل خانگی اصفهان، امور ایثارگران، سازمان های مردم نهاد، شرکت ها و ارگان های مرتبط با عمران و ساخت و ساز، صدور پروانه ساختمانی، بررسی مشکلات روستاها و بخش ها و همچنین رسیدگی به سازمان های صنعتی و شهرک های صنعتی را دنبال کنید.

در وب سایت فرمانداری اصفهان برای ارسال نظرها، پیشنهادات و انتقادات، بخش مجزایی در نظر گرفته شده است. همچنین برای آشنایی بیشتر مراجعه کنندگان به این وب سایت دولتی در شهرستان اصفهان، یک معرفی جامع و کامل از شهر اصفهان، جاذبه های گردشگری و آنچه که یک شهروند و گردشگر به آن نیاز دارد، درج شده است.

در قسمت “تماس با ما” در وب سایت فرمانداری اصفهان، شماره تلفن ‌هایی درج شده است که کاربران سایت می توانند با آن تماس گرفته و با مسئولین مرتبط در بخش مجزا گفت و گو داشته باشند.

پرداختن به مسائل و مشکلات بخشداری ها در قسمت بخشداری مرکزی، بخشداری جرقویه سفلی و علیا، بخشداری جلگه، بخشداری بن رود و بخشداری کوهپایه جزو خدمات و وظایف فرمانداری اصفهان است. این مورد را نیز می توانید در این وب سایت دولتی دنبال کنید. مراحل کار کردن با سایت فرمانداری شهرستان اصفهان بسیار ساده است.

2-معرفی سایت استانداری اصفهان

یکی دیگر از وب سایت های دولتی اصفهان، سایت استانداری اصفهان است. این وب سایت به آدرس http://ostan-es.ir در اینترنت قابل دسترسی می باشد. طراحی وب سایت، بسیار اصولی و در قالب یک سایت دولتی انجام شده است. زمانی که وارد وب سایت می شوید، منوی اصلی سایت در قسمت بالا مشاهده می شود. تمام اطلاعات مورد نیاز درباره استان اصفهان را می توانید از این منو به دست بیاورید. در قسمت اول به طور کامل درباره استانداری، وظایف، حیطه خدمات، مشارکت ها و راه های ارتباطی صحبت شده است. در قسمت دوم از منوی اصلی درباره استان اصفهان، مطالبی عنوان شده که در برگیرنده جاذبه های گردشگری، پیشینه تاریخی و مطالب مفید درباره استان می باشد.

یکی دیگر از مهمترین قسمت های سایت استانداری اصفهان، بخش معاونت های استانداری می باشد. این معاونت به چهار دسته اقتصاد، منابع انسانی، امور اجتماعی و معاونت امور عمرانی دسته ‌بندی شده است. در هر قسمت، وظایف و توضیحات مربوطه را می توانید مشاهده کنید. برای سهولت دسترسی به معاونت ها یا شرکت ها و دفترهای استانداری در حوزه های مختلف، در منوی اصلی به قسمت “دفاتر استانداری” مراجعه کنید. هر کدام از زیرشاخه های دولتی که تحت مدیریت استانداری اصفهان فعالیت می‌کنند، در این قسمت قابل دسترسی هستند.

بخش دیگری از سایت استانداری اصفهان به معرفی سایت های فرمانداری در استان اصفهان که متعلق به شهرستان‌ های مختلف است، اختصاص دارد. به طور مثال در این قسمت می توانید به فرمانداری سمیرم، فرمانداری شهرضا، فرمانداری خمینی شهر، فرمانداری کاشان و سایر قسمت ها دسترسی داشته باشید و آخرین اطلاعیه ها و اخبار را از آن طریق پیگیری کنید. ساکنین شهرستان های اصفهان با مراجعه به سایت استانداری اصفهان می‌توانند به تمام قسمت های فرمانداری محل سکونت خود دسترسی پیدا کنند.

یکی دیگر از کاربردی ترین و مهم ترین قسمت های سایت استانداری اصفهان، بخش خدمات الکترونیک است. در این قسمت هر آنچه که لازم است تا خدمات مربوط به استانداری، مسائل اجتماعی، نظرسنجی ها و فرایندهایی که به این حوزه مربوط می شود را انجام دهید، از طریق الکترونیکی پیگیری می‌کنید. اخبار منتشر شده در این وب سایت همواره به روز می شود.

3-سایت شهرداری اصفهان

وب سایت شهرداری اصفهان به آدرس https://www.isfahan.ir یکی دیگر از وب سایت های دولتی اصفهان است. تمام اخبار مربوط به شهر اصفهان در حوزه‌ های مختلف در این وبسایت منتشر می ‌شود. یکی از مهمترین سامانه های زیر شاخه سایت شهرداری اصفهان، “سامانه خدمات اینترنتی شهرداری اصفهان” می باشد. این سامانه در کنار “سامانه خدمات الکترونیکی اصفهان” تمام خدمات غیر حضوری به شهروندان را اطلاع رسانی می کند. مسائلی مربوط به پرداخت های الکترونیکی، قیمت روز مواد غذایی، کتابخانه های عمومی شهر اصفهان، خدمات شهرداری اصفهان برای زیباسازی شهر، نمونه‌ای از مواردی هستند که در سایت خدمات الکترونیکی اصفهان در زیر شاخه سایت شهرداری اصفهان می توانید پیدا کنید.

اگر به جستجوی وب سایت شهرداری اصفهان در موتور جستجوگر گوگل بپردازید، شاید با نام پرتال شهرداری برخورد کنید. این پرتال در دو نسخه قدیم و جدید اجرا شده است که ممکن است با برخی اختلالات روبه‌رو باشد. در سامانه خدمات شهرداری اصفهان می توانید نظریات شکایات و انتقادات خود را به صورت آنلاین ثبت کنید. همچنین امکان پرداخت الکترونیکی عوارض نوسازی، بررسی وضعیت ترافیک شهر، درخواست خدمات ورزشی از سالن های شهر، صدور پروانه ساختمان و پرداخت الکترونیکی عوارض خودرو وجود دارد. مجموعه این خدمات جزو خدمات شهروندی اصفهان محسوب می ‌شوند. برای اینکه از سایر خدمات شهروندی اطلاع پیدا کنید، پس از وارد شدن به سایت شهرداری در قسمت مشاهده لیست خدمات، آنها را دریافت نمایید.

در یک قسمت از دیگر از سایت شهرداری اصفهان می توانید با مناطق اصفهان آشنا شوید. طبق تقسیم بندی مختلف، ۱۵ منطقه گوناگون برای شهر اصفهان مشخص شده است. همچنین در این وب سایت می توانید به روزنامه ها، سرتیترهای خبری و مطالب مهم در شهر اصفهان دسترسی پیدا کنید. ساختمان شهرداری اصفهان در میدان امام حسین  قرار دارد.

4-سایت عمران و مسکن اصفهان

سایت شرکت عمران و مسکن اصفهان را می توان یکی از وب سایت های دولتی اصفهان معرفی کرد. این شرکت دولتی به عنوان انبوه ساز و مجری طرح‌های عمرانی شناخته می شود. این وب سایت به آدرس https://maskanesfahan.ir قابل دسترسی می باشد. زمانی که به وب سایت عمران اصفهان وارد می‌شوید، نمونه هایی از پروژه های اجرایی مسکن، شهرک سازی و انبوه سازی را می توانید مشاهده کنید. همچنین بهترین گزینه های فروش پروژه های شهرکی، گزینه ‌های پیش فروش آپارتمان های مسکونی در نقاط مختلف اصفهان در وب سایت قابل دریافت است. این پروژه ها برای شهرستان های هم وجود دارد.

برای افرادی که به دنبال گزینه های مناسب برای خرید آپارتمان هستند، مراجعه به وب سایت عمران و مسکن اصفهان می تواند راهگشا باشد. همچنین در این وب سایت از آخرین اخبار قیمت مسکن اطلاع پیدا می کنید. با مراجعه به این وب سایت می توانید به قسمت های دیگری دسترسی پیدا کنید که مرتبط با ساخت و ساز هستند. در قسمت اطلاعات تماس، آدرس ساختمان شرکت عمران به همراه شماره تلفن های داخلی برای قسمت های مختلف درج شده است.

سایر وب سایت های دولتی اصفهان

بررسی سایت های دولتی شهر جدید بهارستان و شاهین شهر

1-سایت فرمانداری شاهین شهر

سایت فرمانداری شاهین شهر به آدرس http://shahinshahrmeimeh.gov.ir یکی از سایت های دولتی اصفهان محسوب می شود. نحوه طراحی این وبسایت همانند سایت شهرداری اصفهان و سایت فرمانداری اصفهان است. در منوی اصلی سایت، تمام خدمات اخبار و وظایف فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه قابل مشاهده می باشد. این وبسایت یکی از زیر شاخه های اصلی سایت فرمانداری اصفهان محسوب می شود. با مراجعه به سایت فرمانداری شاهین شهر می توانید اخبار معاونت، اخبار بخشداری ها و سایر اطلاعات مربوط به شهرستان شاهین‌شهر و میمه را دنبال کنید.

2- سایت شهرداری شاهین شهر 

یکی دیگر از سایت های دولتی اصفهان، سایت شهرداری شاهین شهر است. این وب سایت به آدرس http://www.shaahinshahr.com قابل دسترسی می باشد. زمانی که وارد وب سایت شهرداری شاهین شهر می‌شوید، مهمترین اخبار مرتبط با این منطقه منتشر شده است. همچنین وب سایت های مرتبط با حوزه های خدمات الکترونیکی، وب سایت دهیاری ها، دسترسی به خدمات رفاهی شاهین شهر و اطلاعیه های مهم در این وب سایت دولتی قابل دسترسی هستند. سایت شهرداری شاهین شهر اصفهان، نمای ساده ای دارد و شما به راحتی به آنچه که نیاز دارید دسترسی خواهید داشت.

3- سایت شهرداری بهارستان اصفهان

یکی دیگر از سایت های دولتی اصفهان، سایت شهرداری بهارستان اصفهان است. شهر جدید بهارستان در سمت جنوب شهر اصفهان است که پروژه های جدید عمران و ساخت و ساز تجاری و مسکونی بسیار در آن رونق گرفته است. این سایت به آدرس http://www.baharestan.ir  قابل دسترسی است. شهرداری این منطقه به صورت مجزا و طبق قوانین استانداری اصفهان فعالیت می کند. تمام خدماتی که مرتبط با این منطقه باشد شامل اطلاع رسانی پروژه های سرمایه گذاری، پروژه‌های عمرانی، تفریحی، ورزشی، شهرسازی و زیباسازی در این وب سایت قابل دریافت است. همچنین در وبسایت شهرداری شهر جدید بهارستان اصفهان می توانید مزایده ها و مناقصه های پروژه های شهرسازی و عمرانی را دریافت کنید. در این وبسایت، ریاست شهرداری و معاونین و مدیران بخش‌های مرتبط معرفی شده اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *