7 روش استفاده مجدد از محتوای قدیمی
گاهی شما مقاله یا هر نوع محتوایی در سایت خود منتشر کرده اید و بازدید خوبی داشته است اما با تغییر اصولی آن محتوا میتوانید بازدید های جدیدی به آن اضافه کنید . منظور از تغییر محتوا صرفا یک ویرایش مقاله در همان قالب نیست بلکه تغییر محتوا از یک قالب به قالبی دیگر است که در ادامه متوجه خواهید شد .یکی از مزایای استفاده مجدد از محتوای قدیمی به شما امکان می دهد بدون نیاز به ایجاد محتوای جدید از ابتدا به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید. با ما همراه باشید تا 8 روش استفاده مجدد از محتوای قدیمی را مرور کنیم.
کدام محتوا را باید تغییر کاربری دهید؟
استفاده مجدد از محتوای قدیمی با تغییر کاربری محتوا نیاز به کار دارد.این یک تبدیل یک به یک نیست – احتمالاً باید بازنویسی یا ویرایشی انجام دهید تا محتوا با قالب و پلتفرم جدید مطابقت داشته باشد. بنابراین وقتی می بینید که شخصی مانند گری واینرچوک ماهرانه محتوای خود را در همه پلتفرم ها تغییر کاربری می دهد، به یاد داشته باشید که او یک تیم دارد. اگر به تنهایی این کار را انجام می دهید، نمی توانید تک تک محتواها را تغییر کاربری دهید.
تغییرمحتوای کاربردی یک کار بسیار ساده نیست چون تبدیل یک به یک نیست یعنی دقیقا نباید همان محتوا مجددا منتشر شود بلکه نیاز به بازنویسی یا ویرایش دارد که محتوا با قالب جدید همخوانی داشته باشد. زمانی که میبینید یک محتوا بصورت ماهرانه از یک متن به ویدئو تبدیل شده است ، این نمیتواند کار یک شخص باشد بلکه نیاز به همکاری تیمی دارد که محتوا بازنویسی و در قالبی دیگر ساخته و در پلتفرم مخصوص منتشر شود. یعنی یک پست سایت میتواند در قالب ویدئو و در سایت یوتویوپ و آپارات منتشر شود.
موضوع مهم دیگری که باید به آن توجه کنید اولویت بندی محتوای قدیمی است . برای تغییر کاربردی محتوای قدیمی شما از محتواهایی با موضوعات همیشه سبز شروع کنید .عناوین همیشه سبز ،موضوعاتی هستند که بستگی به زمان و تاریخ خاصی ندارد و در همه زمان ها مورد توجه و جستجوی کاربران بوده است تعدادی از این موارد عبارتند از :
- موضوع لاغری : چگونه وزن کم کنیم
- چگونه کراوات را ببندیم
- موضوع آشپزی : طرز تهیه کباب ترکی
- جنگ جهانی
- …
7 روش استفاده مجدد از محتوای قدیمی
1. ویدیوهای خود را به مقاله تبدیل کنید.
ویدئوهای قدیمی که بازدید خوبی داشته را تبدیل به متن کنید سپس متن را ویرایش و بازنویسی کنید و در قالب یک مقاله به سایت اضافه کنید .
2.مقاله های خود را به ویدیو تبدیل کنید
یک پست که قبلن دیده شده با ویرایش و بازنویسی میتواند به یک متن جذاب برای ساخت ویدئو تبدیل شود . ویدیئو ساخته شده نیز تعدادی بازدید خواهد داشت بنابراین یک محتوا در دو مرحله بازدید بدست آورده است .
3. تبدیل ویدئوها به یک دوره آموزشی
ممکن است راجع به یک موضوع چندین ویدئو ساخته باشید . این ویدئو ها به تنهایی بازدید زیادی ندارند ولی اگر آنها را مرتب کرده و تحت عنوان یک دوره در سایت ارائه دید بازدید مناسب تری برای شما خواهد داشت . در واقع باید با سازماندهی ویدئوها یک راه حل بصرفه برای تولید مجدد محتوا انجام داد .
4.چندین ویدئو کوتاه را به یک ویدئو طولانی تبدیل کنید
اگر چندین ویدئو با موضوعات مشترک دارید آنها را مجددا تولید و در قالب یک ویدئو جامع منتشر کنید .
5. تبدیل مقاله های قدیمی به یک کتاب
مقاله های قدیمی وبسایت که موضوعات مشترکی را دنبال میکنند را جمع آوری کرده و پس از ویرایش و بازنویسی میتوانید آنرا تحت عنوان یک کتاب الکترونیکی منتشر کنید .
6. تبدیل ویدئوهای بلند به چند ویدئو کوتاه
ویدئوهای کوتاه بازدید خوبی دارند . شما میتوانید یک ویدئو طولانی را به چند ویدئو کوتاه تقسیم کرده و جداگانه در وبسایت منتشر کنید . حتی میتوانید ویدئو های جدید کوتاه شده را در پلتفرم های دیگری چون آپارات ،یوتیوپ، توییتر ،اینستاگرام و… منتشر کنید .
7. تبدیل مقالات قدیمی به مقاله مهمان
در بین مقالات قدیمی وبسایت ، اگر مقاله ای دارید که دارای متن طولانی و مطلب جامعی میباشد . این قابلیت را دارد که آنرا به چندین مقاله تبدیل کرده و آنها را بصورت مقاله مهمان منتشر کنید . مقاله مهمان یعنی مطلبی را با لینک خودتان در یک وبسایت دیگر منتشر کنید. به این تکنیک اصطلاحن “خرد کردن” گفته میشود . که تکنیک خرد کردن شامل دو مرحله میباشد :
- یک محتوای جامع با موضوع مناسب برای وبسایتتان بنویسید .
- آنرا به چندین شاخه تقسیم کنید و هر کدام را در یک سایت دیگر منتشر کنید .
نکته مهم این است که میتوانید در مقاله مهمان خود لینک هایی(بک لینک) برای ارجاع به وبسایت خودتان قرار دهید که از وبسایت میزبان هم بازدیدهایی داشته باشید .
منبع : ahref.com
سخن پایانی
در پایان این مورد را در نظر داشته باشید که زمانی که شما یک مقاله را در سایت خود منتشر میکنید برای مدت طولانی مورد بازدید قرار خواهید گرفت اما بعد از گذشته چندسال آن محتوا دیگر بازدید مناسبی نخواهد داشت و تمام راه حل های گفته شده در این مقاله به شما کمک میکند تا محتوای تاریخ گذشته اما با کیفیت خود را با تغییرات هوشمندانه مجددا در بازدید کاربران قرار دهید . حتی گاهی ممکن است شما یک مطلب خوب و جامع را در سایت منتشر کرده باشید اما در زمان انتشار به هر دلیلی مورد استقبال قرار نگرفته باشد بنابراین با یک تغییر کاربردی محتوای مناسب ، توجه کاربران را به این مطلب جلب کنید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.