آیا هوش مصنوعی جایگزین نویسندگان میشود

آیا نویسندگان هوش مصنوعی می توانند جایگزین انسان ها شوند؟  

دراین مقاله از شرکت طراحی سایت اصفهان میخواهیم بررسی کنیم آیا هوش مصنوعی جایگزین نویسندگان میشود یا خیر ؟

ChatGPT  در دسامبر 2022 فعال شد و در 5 روز نخست 1 میلیون اکانت در آن ثبت نام شد . ChatGPT  یک ربات چت قدرتمند است که توسط هوش مصنوعی توسعه یافته است هدف آن تولید متن شبیه انسان در پاسخ به پرسش هایی که از آن میشود. میزان دقت در پاسخ ها آن را به یک ابزار محبوب تولید محتوا تبدیل کرده است. برنامه ChatGPT تنها ابزار تولید محتوا نیست بلکه در سالهای اخیر نرم افزار های هوش مصنوعی دیگری نیز برای تولید محتوا ،ایده پردازی و کپی برداری ایجاد شده اند . Jasper ، Rytr ، Chibi نمونه هایی از تولید کنندگان محتوای هوش مصنوعی هستند .

رفتار گوگل با محتوای تولیدی توسط هوش مصنوعی

گوگل در آگوست 2022 یک بروز رسانی تحت عنوان “بروز رسانی محتوای مفید” انجام داد که بر اساس این آپدیت گوگل اعلام کرد که بر ارائه اطلاعات به کاربران تمرکز دارد. گوگل به وبسایت هایی که محتوای یونیک و با کیفیت برای کاربران تولید کنند امتیاز میدهد.
خب آیا منظور گوگل این است که به محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی امتیاز منفی میدهد ؟ خیر بلکه گوگل میگوید مهم نیست چه کسی محتوا را تولید کرده بلکه این محتوا باید با کیفیت و برای کاربر تولید شده باشد. مخاطب مطلب تولیدی نباید گوگل باشد در یک جمله یعنی: محتوا را صرفا برای سئو سایت ننویسید . گوگل هرگز مخالف محتوای هوش مصنوعی نیست بلکه مسئله اصلی آن، هدف از تولید محتوا و کیفیت محتوا است . همانطور که یک محتوای خوب میتواند به سئو سایت و بهبود رتبه سایت کمک کند ، یک محتوای کپی یا ضعیف هم روی سئوی سایت تاثیر منفی خواهد گذاشت. پس اگر میخواهید برای محتوای سایت از Chat GPT کمک بگیرید مطمئن شوید محتوای شما جذاب ، خوانا و برای مخاطب انسانی نوشته شده است .

مزایا و معایب استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا

مزایا

1-تسریع سرعت مقاله نویسی:

یکی از مزایای اصلی استفاده از وبلاگ نویسی با هوش مصنوعی این است که فرآیند را تسریع می کند. تولیدکننده‌های محتوای هوش مصنوعی مانند Jasper و ChatGPT-3 می‌توانند داده‌ها را سریع‌تر از انسان‌ها تحقیق و تجزیه و تحلیل کنند. یک مقاله 1000 کلمه ای معمولاً برای یک نویسنده انسانی 2 تا 3 ساعت طول می کشد تا کامل شود، در حالی که هوش مصنوعی می تواند این کار را در چند دقیقه انجام دهد. این یکی از مهم ترین ویژگی های هوش مصنوعی است که ما را به این پرسش نزدیک میکند که آیا هوش مصنوعی جایگزین نویسندگان میشود.

علاوه بر این، ابزارهای هوش مصنوعی تولید محتوای انبوه، مانند توضیحات محصول در طراحی سایت فروشگاهی ، پست های رسانه های اجتماعی و صفحات مکان های خاص را ساده می کنند. هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا زمان شما را آزاد می کند تا بتوانید روی کارهای سخت تر تمرکز کنید.

 

2-ایده های محتوای نامحدود

ارائه مرتب ایده‌های تازه یک معضل اساسی برای نویسندگان انسانی است. تولیدکننده‌های محتوای هوش مصنوعی به افزایش موضوع مقالات نویسندگان کمک می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند که بر یکی ازبخش های سخت نویسندگی یعنی ایده پردازی موضوع، غلبه کنید. شما این امکان را دارید که با GPT گپ بزنید و لیستی از ایده ها و موضوعات فرعی را که می توانید استفاده کنید دریافت کنید.

 

3-مقرون به صرفه بودن

تولید محتوای هوش مصنوعی می تواند جایگزینی مقرون به صرفه برای کسب و کارهایی با بودجه محدود باشد. به عنوان مثال، طرح قیمت گذاری ماهانه هوش مصنوعی Jasper  با 50000 کلمه در ماه از 49 دلار شروع می شود.و هزینه تولید محتوا با استفاده از Chat GPTهم بصورت رایگان است . اما هزینه خدمات بهینه سازی حرفه ای برای موتورهای جستجو یا نوشتن محتوای SEO در هر پروژه بسیار بیشتر از این رقم است . همچنین باید تخصص فنی نویسنده، تعداد مقالات و تعداد کلمات هر مقاله را نیز در نظر بگیرید.

معایب و محدودیت ها

1-فاقد هوش عاطفی برای ایجاد تعامل معنادار

از آنجایی که ابزارهای تولید محتوای هوش مصنوعی خاطره یا احساسات ندارند، نمی توانند در سطح احساسی با انسان ها ارتباط برقرار کنند. آنها فاقد همدلی، خلاقیت و قابلیت های داستان گویی لازم برای تولید محتوای با کیفیتی هستند که خوانندگان را تحریک می کند و بر تصمیمات تأثیرمی گذارد.

برخلاف انسان‌ها، تولیدکنندگان محتوای هوش مصنوعی نمی‌توانند با طنز، کنایه و سایر اشکال بیان احساس بنویسند. آنها از یک الگوی فرمولی و تکراری پیروی می کنند و اغلب تفاوت های ظریف فرهنگ و زبان های محلی را نادیده می گیرند. در نتیجه کیفیت محتوا کاهش می یابد.

 

2-عدم بیان نظریه و دیدگاه منحصر بفرد

مصرف کنندگان مدرن انتظار پیام ها و تجربیات شخصی را دارند. محتوایی که عمومی یا رباتیک به نظر می رسد می تواند به راحتی مشتریان بالقوه را از بین ببرد.Chat GPT  و Jasper AIهمچنان به شدت به تجزیه و تحلیل داده ها و یادگیری ماشین برای نوشتن محتوا متکی هستند. آنها نمی توانند از دانشی که در سیستم آنها وجود دارد فراتر بروند.

در حالی که شما با Chat GPT در مورد موضوعات مختلف صحبت میکنید،  او به سادگی موضوعات و مطالبی که قبلن دیگران منتشر کرده اند را ساماندهی و به شما تحویل میدهد اما قادر به نوشتن محتوای ارگانیک نیست. بنابراین اگرچه محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی یک محتوای کپی شده و سرقت ادبی نیست اما هیچ بینش، داده یا نتیجه‌گیری منحصر به فردی هم ایجاد نمیکند.

 

3-ناتوانی در موضوعات بحث برانگیز و قوانین

ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی فقط به اندازه داده هایی هستند که از آنها تغذیه می شود. وقتی با GPT چت می‌کنید، آنها میلیاردها منبع آنلاین را بررسی می‌کنند تا پاسخی فشرده ارائه کنند، که اغلب شامل پذیرفته‌شده‌ترین حقایق است. آنها نمی توانند استدلال کنند و نظرات ارزشمندی را تشکیل دهند.

حتی پیشرفته‌ترین سیستم‌ها، مانند Jarvis AI copywriter و ChatGPT-3، با موضوعات تفرقه‌انگیز مانند سیاست، مذهب، قوانین اسلحه و قوانین سقط جنین مبارزه می‌کنند. آنها قادر به تفکر انتقادی یا درک حساسیت فرهنگی نیستند. به این ترتیب، استفاده از ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی برای موضوعات بحث برانگیز یا به سرعت در حال تغییرمانند جنگ ، سیاست های کشورها و… می تواند منجر به خروجی نادرست، قدیمی یا بیش از حد ساده شود.

4-تکرار جهت گیری های انسانی

وقتی با GPT 3 صحبت می کنید، از روش های یادگیری ماشینی و عمیق برای ارائه متنی شبیه انسان استفاده می کند. اساساً، با خواندن اطلاعات نوشته شده توسط انسان ها، آموزش داده شده است که مانند انسان ها بنویسد. در این فرآیند، بهترین و بدترین ویژگی‌های بشری، از جمله تمایل به کلیشه‌سازی، جهت گیری های سیاسی و نابرابری جنسیتی وتفکرات گروه‌های خاص از مردم را بدون توانایی تشخیص تکرار می‌کند. در واقع  Chat GpT نمی تواند تفاوت بین محتوای مغرضانه و منصفانه را تعیین کند. بدون هیچ گونه نظارت انسانی، ممکن است یک برنامه هوش مصنوعی محتوایی خطرناک یا اشتباه و یا توهین آمیز منتشر کند.

 

مداخله انسانی راه گشاست

نوشتن وبلاگ هوش مصنوعی راه طولانی را پیموده است، اما هنوز تا معادل هوش انسانی فاصله زیادی دارد. در حالی توانایی ابزارهای هوش مصنوعی در جستجوی میلیاردها منبع یا جمع آوری اطلاعات با سرعت نور است ، اما هرگز نمی توانند جایگزین همدلی و هوش انسانی شوند. آنها نمی توانند تفکر انتقادی و حساسیت فرهنگی را که فقط نویسندگان بشری می توانند ارائه دهند تکرار کنند. پس در حال حاضر نمیتوان گفت هوش مصنوعی جایگزین نویسندگان میشود.

یکی از بزرگترین کمبودهای آنها عدم آموزش بهترین شیوه های محتوای SEO است. تخصص و خلاقیت سئو همیشه در ایجاد محتوا ضروری خواهد بود. فقط یک استراتژیست محتوای سئو انسانی می تواند تفاوت های ظریف را درک کند، دیدگاه های منحصر به فردی ارائه دهد و خارج از چارچوب فکر کند. تا صدای برند را بصورت منحصر به فرد منعکس کند، با مخاطبان هدف طنین انداز شود و بر تصمیمات خرید تأثیر بگذارد.

در حالی که نوشتن وبلاگ با هوش مصنوعی نوآورانه و راحت است، هنوز کامل نیست. ابزارهای هوش مصنوعی همچنان مرتکب خطا می شوند، از اشتباهات تایپی جزئی و ساختار جملات ضعیف تا مسائل جدی تر، مانند حقایق قدیمی و نتیجه گیری های جانبدارانه. حداقل، یک ویرایشگر انسانی یا تصحیح کننده باید کیفیت محتوا را بررسی کند، داده ها را تأیید کند و از خوانایی متن اطمینان حاصل کند.

 

هوش مصنوعی برای جایگزینی نویسندگان نیست، بلکه برای کمک به آنها آمده است

در پاسخ به این سوال که آیا هوش مصنوعی جایگزین نویسندگان میشود ؟ باید گفت به تنهایی نمی‌توان به محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی اعتماد کرد، مگر اینکه یک نویسنده انسانی با دقت تمام خطوط و واقعیت‌ها را بررسی کند، که مسلماً نسبت به نوشتن محتوای با کیفیت از ابتدا، زمان و تلاش کمتری میخواهد.

اما با وجود تمام معایب آن که در بالا ذکر شد، نادیده گرفتن کامل تولیدکنندگان محتوای هوش مصنوعی عاقلانه نیست. یک استراتژیست محتوای سئو که از هوش مصنوعی به عنوان ابزاری برای تقویت ایده استفاده می کند، می تواند سریعتر و کارآمدتر عمل کند. هوش مصنوعی می‌تواند برای کمک به نویسندگان در ساختار و هدایت محتوای خود، طرح‌ها و خلاصه‌هایی ارائه دهد. نویسندگان انسانی همچنین می‌توانند با GPT 3 صحبت کنند و از پاسخ‌های آن استدلال‌ها یا دسته‌بندی‌های موضوعی بسازند.

محتوای ساده ایی که چت بات ها ارائه میدهند در صورتی که توسط نویسنده انسانی بازنویسی نشود یک محتوای با کیفیت و اثرگذار نمیباشد و به ندرت ترافیک خوبی به دست می آورد. شما به مقالات تازه، آموزنده و کاملاً تحقیق شده ای نیاز دارید که تخصص و صدای برند منحصر به فرد شما را نشان دهد تا خوانندگان ایده آل خود را جذب کند و در سئو سایت نتایج بالاتری کسب کند.

منبع :thrive agency

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *