7نکته برای تبدیل مخاطبان منفعل به خریداران آنلاین

حدود 70 درصد از کاربران وبسایت مخاطبان منفعل هستند، تنها 20 درصد درگیر هستند و 10 درصد هم محتوا تولید می کنند. این بدان معناست که تعداد قابل توجهی از کاربران محتوا را مطالعه می کنند و محصولات را میبینند ،اما هیچ اقدامی انجام نمی دهند. تبدیل کاربران غیرفعال به خریداران آنلاین برای رشد فروشگاه اینترنتی شما بسیار مهم است. این یک کار دشوار است، اما می توان آن را انجام داد و استراتژی بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) یک قدم عالی برای شروع است .

در ادامه مقاله به بررسی این موارد میپردازیم :

  •  نرخ تبدیل خوب به خرید چیست؟
  • چه چیزی مشتریان را از خرید باز میدارد؟
  •  چگونه مخاطبان منفعل را به کاربران فعال تبدیل کنیم

راههای بهینه سازی نرخ تبدیل

نرخ تبدیل شما نشان می دهد که محتوای عمومی شما چقدر خوب عمل می کند. معمولن نرخ تبدیل خوب در همه صنایع بین 2٪ تا 5٪ است. بنابراین، اگر 6 درصد از بازدیدکنندگان شما روی یک call-to-action  کلیک کنند، در مکان خوبی هستید. توجه داشته باشید که نقطه شیرین نرخ تبدیل در هر صنعتی متفاوت است  به عنوان مثال، مشاغل مواد غذایی و نوشیدنی نسبت به خرده فروشان لوازم الکترونیکی نرخ تبدیل بالاتری دارند .

برای افزایش نرخ تبدیل وب سایت، با شناخت کاربران خود شروع کنید. درک کنید که چه انگیزه ای آنها را برای بازدید از سایت شما تحریک می کند، موانعی که با آنها روبرو می شوند و چه چیزی آنها را متقاعد می کند که اقدام کنند. سپس، بهترین شیوه های بهینه سازی نرخ تبدیل(CRO) را برای تشویق بازدیدکنندگان به خرید اعمال کنید.

چه چیزی مشتریان را از خرید باز میدارد؟

قبل از بررسی عمیق این موضوع، ما باید ثابت کنیم که خریداران در واقع مرورگرهای غیرفعال اما علاقه مند هستند.  آنها ممکن است در آستانه تبدیل شدن (خرید کردن) باشند، اما چیزی مانع آنها می شود. به عنوان یک صاحب کسب و کار، این وظیفه شماست که نقطه ضعف در تکمیل خرید مشتری را شناسایی کنید و توسعه استراتژی CRO خود را بر اساس آن تنظیم کنید. در اینجا چند مورد وجود دارد که باید به آنها توجه کرد:

  1. ایجاد حساب اجباری
  2. فرآیند تسویه حساب گیج کننده
  3. سیاست بازگشت و مبادله نامشخص
  4. اطلاعات ضعیف محصول، فروشگاه یا نام تجاری
  5. گزینه های پرداخت محدود
  6. منو ناوبری ضعیف در وب سایت
  7. عدم تخفیفات جذاب در سایت

 

تبدیل کاربر منفعل به خریدار

چگونه مخاطبان منفعل را به کاربران فعال تبدیل کنیم

هر کسب‌وکار تجارت الکترونیک در نقطه‌ای از عمر خود حداقل به یک پله رشد خواهد رسید  اگر درک کند چگونه مشتریان را درگیر خودش نگه دارد. این موارد از بهترین شیوه های بهینه سازی نرخ تبدیل(CRO) برای هر کسب و کاری هستند:

 

1. شناسایی نقاط درد و ارائه راه حل های مناسب

از میان تمام نکات بهینه سازی نرخ تبدیل که میخوانید این یکی را در اولویت قرار دهیدنقاط دردناک لحظات مهمی در پروسه خرید هستند که در آن مشتریان با فرآیند، ویژگی یا نقصی مواجه می شوند که آنها را از تکمیل خرید باز می داردپرداختن به این نقاط دردناک می تواند به شما در بهبود تعامل و رضایت مشتری کمک کند.

هنگامی که نقاط درد مشتری را شناسایی کردید، با نشان دادن اینکه محصول یا خدمات شما مشکل آنها را حل می کند، به مشتریان احساس آرامش دهید. ویژگی هایی را که به بهترین وجه با این نقاط درد مطابقت دارند برجسته کنید و نحوه عملکرد آنها را توضیح دهید.

2. از Call to action  های فریبنده و جذاب استفاده کنید

از زبانی پویا برای Call to action استفاده کنید.  کلمات تکراری مانند «ثبت نام» را با عبارات جذاب تری مانند «بله، ثبت نام میکنم!» جایگزین کنید. افعال جذاب و متفاوت مانند اینها احساس فوریت و هیجان را در مشتری ایجاد می کنند که به احتمال زیاد منجر به تبدیل می شود.

همچنین می توانید مشوق هایی مانند تخفیف یا پیشنهادات ویژه ارائه دهید و تاکید کنید که این پیشنهاد به زمان حساس است. چیزی شبیه به “فقط امروز 25٪ تخفیف دریافت کنید!” مردم را تشویق می کند تا فوراً از این پیشنهاد استفاده کنند.

 

3. توصیفات و نظرات مشتریان را به نمایش بگذارید

نظرات بازدیدکنندگان و مشتریان به عنوان تایید اجتماعی، عامل اصلی در تصمیم گیری خرید میباشد. تحقیقات نشان می دهد که50٪ از مصرف کنندگان به بررسی ها و نظرات آنلاین به اندازه توصیه های شخصی اعتماد دارند.

در اینجا بهترین شیوه های CRO برای ارائه نظرات مشتریان وجود دارد:

  1. نمایش ویجت‌های بررسی در صفحات پربازدید وب‌سایت خود، مانند صفحه اصلی.
  2. مشتریانی را که تجربیات مثبت محصول را بصورت ویدیویی به اشتراک می‌گذارند، درج کنید.
  3.  بخش‌هایی از نظرات مشتری را در صفحات محصول و سایر صفحات فرود درج کنید.
  4. اشتراک‌گذاری کنید نظرات مشتریان در شبکه های اجتماعی.
  5. استوری های مشتریان را بصورت پست در شبکه اجتماعی خود منتشر کنید.

5. تست A/B صفحه فرود را انجام دهید

بهینه سازی نرخ تبدیل برای تجارت الکترونیک همیشه باید شامل تست A/B باشد. این فرآیند شامل مقایسه دو نسخه صفحه فرود برای تعیین عملکرد بهتر است. شما می توانید با عناصر مختلف صفحه مانند : تصاویر ، متن ها ، فرم ها و دکمه های درخواست اقدام (call to action) آزمایش کنید تا ببینید کدام یک بیشترین تاثیر را دارند. در تست A/B فقط یک ایتم از صفحه فرود تغییر داده میشود سپس بررسی میکنید آیا این اقدام منجر به افزایش نرخ تبدیل شده است یا خیر و سپس به سراغ آیتم بعدی میروید. همزمان نباید دو آیتم را در این تست تغییر داد زیرا ممکن است یک عامل نتیجه مثبت و عامل دیگر نتیجه منفی داشته باشد و نتیجه آزمایش اشتباه خواهد شد.

 

 5. فرآیندهای پرداخت را ساده کنید

فرآیند پرداخت طولانی یکی از دلایل اصلی رها شدن سبد خرید است . فرآیند پرداخت ساده یک عامل بهبود بهینه سازی نرخ تبدیل برای هر وبسایت فروشگاهی است در فرآیند پرداخت آسان باید تعداد صفحات را به حداقل برسانید و گزینه‌هایی مانند: تسویه‌حساب مهمان ، روش‌های پرداخت ذخیره‌شده و بخاطر سپردن ویژگی ها را ، به فرآیند پرداخت اضافه کنید .

دسترسی به سبد خرید و مشاهده خلاصه سفارش را در بالای صفحه قرار دهید و امکان به‌روزرسانی‌ لیست خرید را نیز بگذارید تا مشتریان بتوانند هر لحظه سفارشات خودش را ببیند و بروز رسانی نماید شاخص‌های اطمینان مانند نمایه اینماد و گواهینامه SSL را به سایت اضافه کنید تا به مشتریان نشان دهید که وبسایت مورد اعتماد است.

در نهایت، مطمئن شوید که این فرآیندها در موبایل نیز اجرا شود زیرا خریداران بیشتری از تلفن خود برای خرید استفاده می کنند.  بنابراین گزینه هایی مانند تکمیل خودکار، یک دکمه ثبت سفارش واضح و ناوبری آسان در دستگاه های تلفن همراه تعبیه نمایید.

6 محتوا و محصولات رایگان ارائه دهید .

هدف هر فروشگاه اینترنتی کسب درآمد است و ممکن است ارائه محتوا یا محصول رایگان غیر منطقی به نظر برسد. با این حال، ارائه قسمتی از محصولات به صورت رایگان به عنوان آهنربای سربی قوی عمل می کنند.

برای مثال، در یک وبسایت فروش کتاب های الکترونیکی باید بخش از یک کتاب بصورت رایگان قابل خواندن باشد اینکار کاربر را برای خرید اشتراک ترغیب میکند. حتی در سایت هایی که محصول بصورت فیزیکی میباشد شما میتوانید آموزش های رایگان مرتبط با محصولات ، ارائه دهید. یا از ارسال محصولات رایگان همراه با هر خرید به مشتریان بگویید . در واقع نمایش‌های رایگان، پتانسیل یک محصول را قبل از خرید آن نشان می‌دهند. این سرمایه‌گذاری‌های کوچک اغلب به بازدهی بزرگ‌تری منجر می‌شود، زیرا سرنخ‌ها به مشتری تبدیل می‌شوند. یادتان نرود این محصولات یا خدمات رایگان را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید یا آنها را از طریق ایمیل ارسال کنید .

7. شبکه های اجتماعی خود را خانه تکانی کنید

اگر در شبکه های اجتماعی لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و کامنت‌های پست شما راکد شده‌اند، زمان آن رسیده است که تغییراتی در محتوا و نحوه ی ارائه آنها بدهید. این نکات به تقویت محتوای شبکه اجتماعی شما کمک می کند:

  • کاربران را تشویق کنید تا ویدئو یا عکس از محصول شما را منتشر کنند سپس آن محتوا را در پیچ خودتان منتشر کنید. ارائه محتوای تولید شده توسط کاربر یک عامل مهم است.
  • اینستاگرام یک ویژگی Questions را ارائه می‌کند که در آن می‌توانید از دنبال‌کنندگان سؤال بپرسید، و آنها می‌توانند با متن یا عکس پاسخ دهند. این نوع محتوا و نظر سنجی های تعاملی دیگر باعث تولید داده های معنادار توسط کاربران میشود.
  • برای ایجاد جذابیت ، یک محتوای تصویری از پشت صحنه کار خود تولید کند و به نمایش بگذارید .
  • یک مکالمه آنلاین یا لایو اینستاگرامی ایجاد کنید تا با کاربران روابط اجتماعی زنده برقرار کنید.
  • عرضه محصولات آینده را به مشتریان اطلاع دهید و نگاهی انحصاری به آنها دهید.

وقت آن رسیده با یک شرکت سئو سایت وارد مذاکره شوید

گاهی تبدیل برخی از مخاطبان منفعل به خریدار میتواند بسیار سخت باشد. اگر بهترین شیوه‌های بهینه‌سازی نرخ تبدیل و نکات CRO را امتحان کرده‌اید، اما به نظر می‌رسد پیشرفتی ندارید. احتمالاً وقت آن رسیده است که با مشاوران سئو سایت اصفهان تماس بگیرید.

عصرآسیا، یک شرکت طراحی سایت و سئو با خدمات کامل است که می‌تواند به شما کمک کند تا مشکلات موجود در قیف تبدیل را شناسایی کرده و تعامل مشتری را بهبود بخشد. خدمات بهینه‌سازی سایت عصرآسیا از ابزارهای پیشرفته برای شناسایی مشکلات وب‌سایت و طراحی برنامه‌های توسعه استراتژی CRO استفاده می‌کند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *