روش های جدید سئو

روش های جدید سئو که نباید نادیده بگیرید

بیشتر ترفندها و قوانین سئو با گذشت زمان تغییر میکنند اما برخی از آنها همیشگی هستند و شما باید این قوانین دائمی را بیشتر مورد توجه قرار دهید . علاوه بر آن یک سری روش ها هستند که هر سال ترند میشوند و استفاده از این روش ها در سئوکاران مورد توجه قرار میگیرد اما لزوما همه روش های جدید سئو نیازمند صرف انرژی نیستند .ما در این مطلب میخواهیم بررسی کنیم که کدام روش های جدید سئو باید مورد توجه قرار گیرید و چه روندهای جدیدی در سئو هستند که ارزش صرف کردن انرژی و زمان شما را ندارد.

1.همه از ChatGPT برای نوشتن محتوا استفاده می کنند

اگر یک عنوان به ChatGPT بدهید و بخواهید برای این عنوان یک مقاله بنویسد در کمتر از یک دقیقه این کار را انجام خواهد داد .این یک اتفاق فوق العاده است اما دو تا مسئله وجود دارد :

  • محتوای تکراری :هر کس دیگری که از ChatGPT استفاده می کند، محتوای مشابهی ایجاد می کند. این مسئله برای کاربرانی که از دیگر ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی هم استفاده میکنند نیز وجود دارد.
  • محتوای غیر جذاب : محتوا به شدت کسل کننده است. مطمئناً، می‌توانید از ChatGPT بخواهید که «آن را سرگرم‌کننده‌تر کند»، اما معمولاً نسخه‌ای مخوف از همان محتوای خسته‌کننده را جبران می‌کند.

چگونه از این روش سئو استفاده کنیم؟

از هوش مصنوعی برای نوشتن مقالات کامل استفاده نکنید. آنها خسته کننده خواهند بود. در عوض، از آن به عنوان یک همکار و شریک در نوشتن مقاله خلاقانه استفاده کنید و خودکارسازی کارهای یکنواخت از ChatGPT بهره ببرید.

برای مثال، می‌توانید لیست کلمات کلیدی خود و عنوان مقاله را به ChatGPTبدهید و از آن بخواهید که یک طرح کلی با استفاده از عنوان و کلمات کلیدی بنویسد. این کار را به خوبی انجام میدهد . سپس با استفاده از این طرح کلی خودتان یک پیش نویس برای مقاله بنویسد و حالا از ChatGPT بخواهید مقاله را اصلاح کند . اینکار را به سرعت انجام خواهد داد. وقتی پیش‌نویس خود را نوشتید، می‌توانید با درخواست از ChatGPT برای تصحیح آن در عرض چند ثانیه بخواهید آن را اصلاح کند. سپس می‌توانید موارد خسته‌کننده را خودکار کنید و نوشتن برچسب و توضیحات و متا و …را نیز به ChatGPT بسپارید.

اگر چند ماه بعد متوجه شدید که محتوای شما رتبه خوبی دارد اما featurd snippet نشده است، ChatGPT نیز می تواند در این مورد کمک کند. به عنوان مثال، Ahrefs به ما می گوید که ما در کلیدواژه “طراحی سایت در اصفهان“در رتبه 3 هستیم اما صاحب فیچر اسنیپت نیستیم. اگر گوگل را بررسی کنیم، متوجه میشویم اسنیپت یک تعریف است. درخواست از ChatGPT برای ساده کردن تعریف ما از “طراحی سایت” ممکن است این مشکل را حل کند.

به طور خلاصه، تعداد تقریبا بی نهایت راه برای استفاده از ChatGPT (و سایر ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی) برای ایجاد محتوای بهتر وجود دارد. و همه آن‌ها این روند را که از آن بخواهند مقالات خسته‌کننده‌ای را از ابتدا بنویسد، کنار می‌گذارند.

2. همه از سئوی برنامه نویسی برای تولید محتوا استفاده می کنند

سئوی برنامه نویسی به ایجاد صفحاتی با هدف کلیدواژه به صورت خودکار (یا تقریباً خودکار) اشاره دارد. سایت nomadlist.com یک مثال خوب در این زمینه است. هر صفحه از سایت nomadlist.com روی یک شهر خاص تمرکز دارد و اطلاعات اصلی یکسانی را به اشتراک می‌گذارد مثل: سرعت اینترنت، هزینه، دما و غیره. همه این اطلاعات به صورت برنامه‌ریزی شده از یک پایگاه داده استخراج می‌شوند و سایت در مجموع 46 هزار بازدید ماهانه از جستجو دریافت می‌کند.

استفاده از سئوی برنامه نویسی

سئو برنامه ای چیز جدیدی نیست. قبلن هم از این روش های جدید سئو استفاده میشده اما در حال حاضر سئو برنامه نویسی ترند شده است ، زیرا ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT آن را آسان‌تر و در دسترس‌تر از همیشه می‌کنند.

یک مثال دیگر از سئوی برنامه نویسی ، سایت نرخ ارز Wise با حدود 31.7 میلیون بازدید جستجوی ماهانه است. هر صفحه از این سایت دارای یک ابزار تعاملی است که نرخ ارز زنده را برای هر مقدار نشان می دهد. نمایش نرخ ارز در طول زمان و مقایسه ارزان ترین راه های ارسال پول به خارج از کشور با ارز انتخابی شما ، نمودار های تبدیل ارز و ارسال ایمیل زمانی که نرخ ارز از مقدار معینی فراتر رود ز ویژگی های این وبسایت است. و این وبسایت برای بیش از 66000 کلمه کلیدی در بین 10 مورد نتیجه سرچ گوگل قرار می گیرد.

3. همه به دنبال هوش مصنوعی مولد برای پاسخ هستند

مردم ChatGPT را دوست دارند زیرا به سوالات سریع و مختصر پاسخ می دهد، بنابراین جای تعجب نیست که هوش مصنوعی مولد در حال حاضر راه خود را به جستجو باز کرده است. به عنوان مثال، اگر از بینگ برای تعریف یا نحوه انجام یک کار اساسی بخواهید، هوش مصنوعی پاسخی را در همان جا در نتایج جستجو ایجاد می کند.

به عبارت دیگر، به لطف هوش مصنوعی، کاربران دیگر مجبور نیستند برای پاسخ به سؤالات ساده روی نتیجه جستجو کلیک کنند. این مانند feacher snappit است. این ممکن است در حال حاضر در گوگل خیلی جا باز نکرده باشد اما به زودیChatGPT  راه خود را به گوگل هم باز میکند و شما شاهد سقوط تعداد کلیک های برخی سایت ها خواهید بود .

چگونه از این روند سئو استفاده کنیم

روی موضوعاتی سرمایه گذاری نکنید که هوش مصنوعی مولد به راحتی می تواند به آنها پاسخ دهد. زیرا شما در درازمدت کلیک های بسیاری را از دست خواهید داد. در عوض، شروع به اولویت بندی موضوعاتی کنید که هوش مصنوعی در پاسخ به آنها مشکل دارد. چگونه می دانید که پاسخ به چه موضوعاتی مشکل خواهد داشت؟ موضوعات مورد نظرتان را از ChatGPT بپرسید. اگر پاسخ خوب و مختصر بدهد، واضح است که سوال آسانی است. مثلن اگر از او بپرسید “سئو چیست ؟” قطعا پاسخ کوتاه و جامعی به شما خواهد داد پس این میتواند موضوعی باشد که سئو کردن آن با ریسک از دست دادن جایگاه مواجهه خواهد شد . اما این بار از ChatGPT بپرسید “تعیین قیمت سئو سایت ” پاسخ قطعی از آن نخواهید گرفت و متنی شبیه به این پاسخ خواهد داد : برای دریافت دقیق تر از هزینه سئو برای وبسایت خود مفید است با شرکت های سئو مختلف تماس بگیرید و نیازهاو هدف های خود را با آنها در میان بگذارید .

البته هیچ کدام از اینها به این معنی نیست که شما باید به طور کلی هدف قرار دادن موضوعات “ساده” را متوقف کنید. شما همیشه می توانید از آنها ترافیک دریافت کنید. منظور من این است که برای رتبه بندی کلمات کلیدی که روزهای آنها به شماره افتاده است وسواس نداشته باشید. در عوض موضوعات با ارزش بلندمدت را اولویت بندی کنید.

3 روش جدید سئو که باید نادیده گرفته شود

 

1- تمرکز روی جستجوی صوتی

در سال 2014، گوگل فاش کرد که 41 درصد از آمریکایی ها روزانه از جستجوی صوتی استفاده می کنند. طبق تحقیقات موسسه UpCity ، این عدد تا سال 2022 تا 50٪ بود. و برای سال 2023 هنوز میزان دقیقی ارائه نشده است ، اما تصور می کنم بالای 50٪ باشد. اما این روند سئو را نادیده بگیرید .چرا ؟ چون 75 درصد از نتایج جستجوی صوتی در 3 صفحه برتر گوگل و 40.7 درصد در یک feacher snappit  می آیند. اگر در حال بهینه سازی سایت هستید، کار بیشتری نمیخواهد انجام دهید. چون راه خاصی برای بهینه سازی صوتی ارائه نشده است.

2-توجه به جستجوی بصری برای خرید

در سال 2022، Insider Intelligence گزارش داد که 22٪ از بزرگسالان ایالات متحده با جستجوی بصری مانند Google Lens، Bing Visual Search و غیره خرید کرده اند. این تعداد از تنها 15 درصد در سال 2021 افزایش یافته است . اما این روند سئو را نیز نادیده بگیرید .چرا؟

مانند جستجوی صوتی، هیچ راه واقعی برای بهینه سازی جستجوی بصری وجود ندارد. مطمئناً، داشتن تصاویر محصول با کیفیت خوب، نام فایل‌ها و متن جایگزین بهینه، و نشانه‌گذاری طرحواره محصول در صفحات شما کمک می‌کند. اما به هر حال باید این کار را انجام دهید، زیرا همیشه این کار بهترین روش بوده است.

بهینه سازی برای موتور جستجوی بینگ

3-بهینه سازی برای موتور جستجوی بینگ

یوسف مهدی از بینگ در مارس 2023 اعلام کرد که این موتور جستجو برای اولین بار از 100 میلیون کاربر فعال روزانه فراتر رفته است. این تنها یک ماه پس از راه اندازی بینگ مجهز به هوش مصنوعی رخ داد. اما چرا باید سئو بینگ که یکی از روش های جدید سئو محسوب میشود را نادیده بگیرید

بینگ ممکن است محبوب‌تر از همیشه باشد، اما طبق برآورد Statcounter، سهم بازار آن همچنان در حدود 3% است . سهم بازار گوگل تقریباً 92 درصد است، بنابراین شما همچنان باید برای گوگل بهینه سازی کنید. به‌علاوه، اغلب این‌طور است که اگر در Google رتبه‌بندی می‌کنید، در Bing نیز رتبه‌بندی می‌شوید. بنابراین واقعاً نیاز به گذاشتن انرژی و تمرکز برای سئو در موتور جستجوی بینگ نیست.

منبع : ahref.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *