5 ایده خلاقانه برای بازاریابی املاک
همانطور که خریداران املاک هر روز بیشتر از گذشته به دنبال یافتن املاک مورد نظرشان بصورت آنلاین هستند، شما هم باید استراتژی بازاریابی املاک خود را بر این اساس و با این5 ایده خلاقانه برای بازاریابی املاک تطبیق دهید. در این شرایط رقابتی، شما به راهکارهای بازاریابی نیاز دارید تا به مشاور املاکتان کمک کنید پایگاه مشتریان خود را بسازد. و در رقابتی دشوار در میان انبوه مشاورین املاک پیروز بماند. بنابراین، در این مقاله، 5 ایده خلاقانه برای بازاریابی املاک و مستغلات را به همراه مثالهایی برای کمک به شما و رشد پایدار کسبوکارتان مورد بحث قرار خواهیم داد.
ایده های خلاقانه بازاریابی املاک که می توانید از امروز اجرا کنید
اعتماد عامل نهایی فروش به خصوص در املاک و مستغلات است. بازاریابی به ایجاد این اعتماد کمک می کند. جدای از اعتماد، تلاشهای بازاریابی شما همچنین به تولید محتوای با کیفیت کمک میکند که میتوانند لنگر کسبوکار املاک و مستغلات شما برای بقا در عرصه رقابتی املاک و مستغلات باشند. در زیر بهترین ایده های بازاریابی املاک و مستغلات وجود دارد که اگر به درستی به کار گرفته شوند، می توانند کسب و کار شما را به ارتفاعات جدیدی ببرند:
1. وبسایت بهینه شده یک فروشنده املاک است.
بیش از 50درصد از افرادی که بدنبال خرید یا اجاره املاک هستند بصورت آنلاین جستجوی خود را انجام میدهند. و طرح بازاریابی املاک و مستغلات شما تنها در صورتی می تواند موفق باشد که بتوانید با حضور در صفحه اول گوگل ، بتواند مخاطبان خود را جذب کنید.
تنها داشتن یک وب سایت کافی نیست، با توجه به اینکه درصد بالایی از کاربران اگر تجربه بدی داشته باشند به وب سایت باز نمی گردند. شما باید بر روی رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) وب سایت خود کار کنید تا مطمئن شوید که آنها به جذب کابران بیشتر کمک میکنند. کار بر روی UX وبسایت شما به معنای بهبود بخش های متعددی از وب سایت شما مانند ساختار، محتوا، ناوبری، سرعت بارگذاری و موارد دیگر است.
در مورد مزایای خدمات خود به صورت واضح و مختصر صحبت کنید. ساختار را برای بازدیدکنندگان وب سایت خیلی پیچیده یا گیج کننده نکنید.علاوه بر این، سرعت بارگذاری وب سایت خود را بهینه کنید. سرعت بارگذاری وب سایت شما بر میزان فروش تأثیر می گذارد. نرخ تبدیل یک وب سایت با هر ثانیه تاخیر در بارگذاری وب سایت تا 5 درصد کاهش می یابد. بنابراین، مهم نیست که وب سایت شما چقدر خارق العاده باشد، تا زمانی که سریع بارگذاری نشود، برای شما مفید نخواهد بود. راه های زیادی وجود دارد که می توانید سرعت بارگذاری وب سایت خود را افزایش دهید. مثل انتخاب سرویس میزبانی مناسب و بهینه کردن تصاویر سایت. همچنین، هرگونه محتوا، فاصله، کاراکتر و عناصر غیر ضروری را از وب سایت خود حذف کنید.در نهایت، وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید .
2. لیست املاک خود را بهینه کنید.
لیست املاک بهینه یک از پارامترهای مهم در استراتژی بازاریابی املاک هستند. مردم خانه ها را به صورت آنلاین خرید نمی کنند، اما آنها را در اینترنت جستجو می کنند و این به یک عامل مهم در انتخاب یک مشاور املاک تبدیل می شود.
بنابراین، مشتریان بالقوه شما انتظار یک لیست املاک بهینه و دقیق را در وب سایت شما خواهند داشت. که شامل تصاویر ملک با کیفیت بالا، تورهای ویدئویی، محدوده قیمت، امکانات رفاهی، و تمام جزئیاتی که مشتریان بالقوه شما ممکن است در هنگام جستجوی ملک موردنظرشان به آنها نیاز داشته باشند.
3. از حضور در شبکه های اجتماعی غافل نشوید
رسانه های اجتماعی تاثیر زیادی در تولید محتوای املاک را به خود اختصاص داده اند و در سراسر جهان 90درصد از مشاورین املاک از فیس بوک برای تبلیغ املاکشان استفاده میکنند . پلتفرم هایی مثل فیس بوک، اینستاگرام و لینکدین برای بازاریابی املاک و مستغلات محبوب هستند.
فیس بوک و اینستاگرام می توانند به شما کمک کنند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و تجارت خود را به طور صریح تبلیغ کنید، در حالی که لینکدین با معرفی شما به عنوان یک مشاور املاک حرفه ای و معتبر به شما کمک می کند.
هنگامی که پروفایل های رسانه های اجتماعی خود را ساختید، مطمئن شوید که آنها را بهینه کنید. تمام فیلدهای مورد نیاز را با اطلاعات صحیح و مرتبط پر کنید تا مخاطبان هدف شما بتوانند کسب و کار شما را پیدا کنند.
تا جایی که می توانید در حساب های اجتماعی خود فعال بمانید. میتوانید با ارسال بیشتر در استوریهای خود و اشتراکگذاری پستها در شبکه خود، در اینستاگرام فعال بمانید. در فیس بوک، می توانید با تعامل با فالوورهای خود، پاسخ دادن به نظرات و ارسال پست در گروه های املاک فعال بمانید. در حالت ایده آل، 80 درصد از محتوای شما باید مفید، آموزشی و مرتبط باشد. 20 درصد باقیمانده آن می تواند تجاری باشد. در نهایت از هشتگ های بهینه شده مخصوصا در اینستاگرام استفاده کنید.
4. در تبلیغات اجتماعی سرمایه گذاری کنید
تبلیغ در شبکه های اجتماعی منبع قدرتمند دیگری برای تولید محتوای با کیفیت املاک است. بعد از اینکه پلتفرم های اجتماعی قوی را ساختید می توانید روی تبلیغات سرمایه گذاری کنید.
برای اجرای کمپین های تبلیغات اجتماعی هدفمند، از قبل تحقیقات مخاطبان را انجام دهید . پلتفرمهای رسانههای اجتماعی امکانات بسیار خوبی برای هدفگیری تبلیغات ارائه میدهند، و تنها در صورتی میتوانید از آنها سرمایهگذاری کنید که درک خوبی از مشتریان بالقوه خود داشته باشید. از آنجایی که برای این تبلیغات پول خرج می کنید، می خواهید مطمئن شوید که نتایج درستی را به همراه دارند.
بنابراین، تبلیغات جذابی ایجاد کنید که نشان دهنده با ارزش و خاص بودن املاکی باشد که، شما به مشتری ارائه میدهید. در نهایت، یک دکمه CTA روی تبلیغات خود قرار دهید تا ترافیک رسانه های اجتماعی را به وب سایت خود هدایت کنید.
5. مکان خود را در گوگل مپ ثبت کنید
اکثر جست و جوها برای آژانس های املاک و مستغلات محلی هستند. افراد با عبارات مانند “مشاوراملاک نزدیک من” یا “مشاوراملاک اصفهان” و غیره در گوگل جستجو میکنند.و گوگل یک لیست از مشاورین املاکی که پروفایل بیزینسی خود در گوگل (یا Google Business Profile ) ثبت کرده اند نمایش میدهد. این یک منبع عالی برای هدایت ترافیک وب و ورود کاربران به وبسایت شما میباشد. یک GBP یا گوگل بیزینس پروفایل بهینه شده به عنوان سایت دوم عمل می کند و نظرات و رتبه بندی ها، شماره تماس، آدرس و ساعات کاری کسب و کار شما را نمایش می دهد. می توانید با مراجعه به Google.com/business یک نمایه GBP ایجاد کنید .
جمع بندی استراتژی بازاریابی املاک:
بازاریابی آنلاین املاک و مستغلات، برای بقای هر مشاور املاک مدرن ، چه کوچک و چه بزرگ، الزامی است. همانطور که استراتژی های بازاریابی عنوان شده در مقاله 5 ایده خلاقانه برای بازاریابی املاک را اجرا می کنید، از اهمیت تصاویر بصری با وضوح بالا غافل نشوید .تصاویر با کیفیت بالا را در پست های اجتماعی، وب سایت و هر جایی که می توانید قرار دهید.همچنین، دنیای بازاریابی به سرعت در حال تکامل است، بنابراین تغییرات در بازاریابی املاک و مستغلات را دنبال کنید و استراتژی خود را بر اساس آن تطبیق دهید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.