تفاوت طراحی سایت با قالب آماده و قالب اختصاصی

تفاوت طراحی سایت با قالب آماده و قالب اختصاصی

تفاوت طراحی سایت با قالب آماده و قالب اختصاصی

برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین و اینترنتی نیاز به یک طراحی سایت خوب می باشدکه بتواند نتیجه ای که انتظار می رود را بدست بیاوریم به همین جهت برای کسب اطلاع بیشتر از جزئیات و راه حل های مفید یک طراحی درست و خوب، شرکت عصرآسیا بهترین شرکت طراحی سایت اصفهان نکات کلیدی را در اختیار شما قرار می دهد تا با بکارگیری آن برای طراحی سایت خود بتوانید به موفقیت کامل دست پیدا کنید.یکی از اصول موفقیت آمیز در طراحی سایت این است که بدانیم به چه منظور میخواهیم آن را راه اندازی کنیم سپس بهترین روش را مورد استفاده قرار دهیم تا نتیجه ای عالی به همراه داشته باشد.در این مقاله سعی داریم ابتدا به دو روشی که برای راه اندازی طراحی سایت یا کسب و کار اینترنتی لازم است بپردازیم این دو روش عبارتند از

طراحی سایت با قالب آماده و طراحی سایت با قالب اختصاصی، پس در ادامه ی مطلب با ما همراه شوید.  

تفاوت قالب آماده با قالب اختصاصی در طراحی سایت

همانطور که در مطلب بالا اشاره کردیم طراحی سایت اغلب به دو روش انجام می گیرد که یکی از روش های آن طراحی سایت با قالب آماده می باشد و روش دیگر طراحی سایت با قالب اختصاصی می باشد که هرکدام دارای تفاوت ها و ویژگی های منحصر بفرد می باشند. استفاده از هرنوع قالب با توجه به نیاز و خواسته ی کارفرما انجام می گیرد. در این مطلب به خصوصیات هر دو قالب می پردازیم تا بهتر متوجه مطلب شویم.در ابتدا به معرفی قالب آماده می پردازیم.

معرفی قالب آماده

قالب آماده همانطور که از اسمش پیداست به طرحی که از پیش ساخته و آماده شده است می گویند که توسط یک یا چند برنامه نویس از قبل طراحی شده است که با برخی امکانات از پیش تعریف شده همراه می باشد که هم برای فروش هم بطور رایگان در اختیار افراد قرار داده می شود.

قالب آماده یک روش ساده، سریع و کم هزینه برای طراحی سایت اصفهان می باشد این قالب همیشه در دسترس و آماده می باشد و میتوان در عرض زمان کوتاهی آن را خریداری یا بطور رایگان دانلود کرد و نیازی به اینکه مدت زمان زیادی را برای طراحی قالب وب سایت اختصاص داد و صبر کرد تا وب سایت طراحی شود و بعد شروع به فعالیت کند، نیست بنابراین میتوان گفت سرعت در قالب های آماده بیشتر می باشد و بهتر میتوان زمان آن را مدیریت نمود و بدون فوت وقت و معطلی برای جستجوی یک قالب مناسب برای وب سایت، آنرا خریداری نمود یا حتی بصورت رایگان دانلود نمود.

همانطور که گفته شد قالب آماده دارای ویژگی های از پیش تعیین شده می باشند بنابراین اگر تسلطی بر دانش برنامه نویسی نداشته باشیم نمیتوان به راحتی به قسمت های مختلف وب سایت دسترسی داشته باشیم و آن را به دلخواه تغییر دهیم در نتیجه مجبور به استفاده از امکاناتی که از قبل طراحی و در اختیارما قرار داده شده است، هستیم. این یکی از مشکلاتی بود که در قالب آماده وجود دارد یعنی عدم دسترسی راحت به تغییر بخش هایی از قالب بصورت دلخواه. ناگفته نماند قالب های آماده در صدد این مشکل برآمدند و به گسترش بخش های تنظیمات وب سایت پرداختند تا مدیر سایت امکان کنترل تمامی بخش ها را داشته باشد.

مزایای قالب آماده

قالب آماده علاوه در سرعت و هزینه ی کم برای داشتن یک وب سایت و شروع فعالیت کاری آن ،دارای ویژگی ها و مزایای دیگری نیز می باشد که با جزئیات به آن می پردازیم از جمله مزایای قالب آماده عبارتند از:

1-صرفه جویی درزمان

یکی از مزایای بکارگیری قالب آماده برای وب سایت خود صرفه جویی در زمان می باشد به این معنا که نیازی به صرف زمان زیاد برای طراحی اولیه وب سایت نیست و براحتی میتوان در کوتاه ترین زمان قالب آماده ی خود را انتخاب نموده و آن را یاخریداری یا نصب نمود.

2- کاهش هزینه و قیمت کم

ازدیگر مزایای قالب آماده هزینه ی کم و قیمت پایین آن می باشدکه در مقایسه با طراحی سایت با قالب اختصاصی بسیار بصرفه تر می باشد. دلیل کاهش قیمت در این نوع قالب گستردگی در فروش آن به تعداد زیادی از افراد می باشد.

3- تنوع زیاد

قالب های آماده دارای انواع و اقسام مختلفی می باشند که از آنها برای وردپرس استفاده می کنند این قالب ها شامل قالب های فروشگاهی و شرکتی و در ابعاد کوچکتر می باشند که هر کدام از آنها دارای تنوع و ویژگی های منحصر بفرد می باشند.

معایب قالب آماده

همانطور که قالب آماده دارای مزایای قابل توجه ای می باشد، معایبی نیز به همراه دارد این معایب عبارتند از :

1-وجود کد‌های زیاد و غیر اصولی در سئو

با توجه به خصوصیات متنوعی که این قالب آماده دارد از جمله تغییر رنگ و اضافه کردن المان هایی که نیاز به کدنویسی ندارددر این قالب زیاد دیده می شود این کد های زیاد در این نوع قالب هم به نوعی اجتناب ناپذیر می باشند و همین امر سبب می شود سرعت بارگذاری و سئو سایت اصفهان تاثیر منفی بگیرد.

2- امنیت پایین وب سایت

قالب‌ های آماده اغلب از امنیت پایینی برخوردار می باشند زیرا امکان وجود کدهایی که امنیت وب سایت را به خطر بیاندازد در این نوع قالب وجود دارد. این نکته را هم باید در نظر گرفت خطراتی که گفته شد درصورتی امکان پذیر می باشد و باید آنها را جدی گرفت که از قالب های بدون لایسنس یا نال استفاده کنیم در غیر این صورت استفاده از قالب های اصلی احتمال این خطر را کم می کند.

3- عدم اعمال تغییرات و اضافه نمودن ویژگی های دیگر در قالب‌ های آماده

از عیوبی که میتوان در این قالب ها بسیار مهم شمرد عدم ایجاد تغییر در وب سایت می باشد. در این قالب ها هر آنچه طراحی شده است به همان نحو باقی می ماند درصورت اضافه کردن تغییرات اساسی در وب سایت بایدمتحمل هزینه های زیادی شد همچنین امکان آن بسیار دشوار می باشد.

4- وجود سایت های مشابه

این نوع قالب ها به دلیل اینکه به افراد زیادی فروخته می شوند امکان مشابه بودن در آن بسیار بالا می باشد.

5-سرعت بارگذاری پایین

در این نوع قالب به دلیل وجود امکانات متعدد و غیر قابل استفاده و بدون نیاز ممکن است سرعت بارگذاری تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

قالب اختصاصی

قالب اختصاصی همانطور که از نام آن پیداست قالبی است که از ابتدا بصورت خصوصی با توجه به هدف و نیازو سلیقه ی کارفرما طراحی و راه اندازی می شود. در طراحی قالب اختصاصی طراحان سایت با بررسی نیاز و سلیقه ی کارفرما یا صاحب سایت بعد از گذشت چند جلسه شروع به طراحی اولیه سایت کرده و پس از آن به طراحی ظاهری سایت می پردازند. در طراحی قالب اختصاصی، بعد از اینکه طراحی اولیه و طراحی ظاهری وب سایت به پایان رسید و کارفرما آن را تائید نمود تیم برنامه نویسی شروع به کار می کندو پس از پایان کار برنامه نویسی نوبت به تست و ارزیابی وب سایت می رسد تا در صورت وجود هرگونه مشکل و باگی بتوان آن را برطرف ساخت و اقدامات لازم را جهت بهینه سازی سایت در اصفهان انجام داد.

امکان تغییر بخش های وب سایت در قالب اختصاصی براحتی امکان پذیر می باشد. این قالب نسبت به قالب های آماده بسیار خاص می باشد همچنین این قالب بدلیل اینکه مختص به برند و نوع کسب و کار خصوصی می باشد هیچگونه سایت مشابهی ندارد که این خود از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

تفاوت طراحی سایت با قالب آماده و قالب اختصاصی

مزایای قالب اختصاصی

از جمله مزایای قالب اختصاصی میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

1-طراحی اختصاصی: طراحی در این قالب بصورت اختصاصی انجام می پذیرد و هیچگونه مشابهی در کل وب سایت ها نخواهد داشت

2-طرح گرافیکی جذاب و مطابق با برندکسب و کار: یکی دیگر از ویژگی‌های قالب‌های اختصاصی گرافیک بسیارزیبا و جذاب می باشدکه هرنظر هر بیننده ای را بخود جلب می کند. طراحی مطابق با برند و نیاز کسب و کار انجام می شود و فضای آن کسب و کار را تا حدی به نمایش می گذارد که همین امر سبب جذابیت بیشتر آن می شود.

3- امکان اضافه کردن ویژگی ها پس از پایان پروژه: در این نوع قالب امکان تغییر وجود دارد بنابراین اگر در آینده کارفرما قصد تغییر بخشی از وب سایت خود را داشته باشد این امکان برای آن فراهم می باشد.

4-امنیت بالا: در این نوع قالب بدلیل وجود کدنویسی های درست و بجا امنیت وب سایت بالا می رود.

5- سئو: در قالب‌های آماده بدلیل وجود کد ها و ویژگی های متعدد که بیشتر آنها بدون استفاده می باشند سرعت بارگذاری صفحات کاهش پیدا می کنند.در قالب های اختصاصی کدها براساس سئو اصفهان انجام می شوند.

معایب استفاده از قالب اختصاصی در یک نگاه

1-هزینه ی بالا در مقایسه با قالب های آماده

2- صرف زمان زیاد

جمع بندی

با توجه به اطلاعاتی که درباره ی قالب های آماده و اختصاصی در اختیار شما قرار داده شد می توانید بهترین گزینه را برای طراحی وب سایت خود انتخاب نمایید  تا نتیجه ی مثبت و دلخواه خود را بدست بیاورید نا گفته نماند انتخاب هر قالبی بستگی به شرایط افراد از لحاظ مالی و زمانی دارد بنابراین این نکات را باید در نظر گرفت. شرکت طراحی سایت عصرآسیا با درنظر گرفتن تمام جوانب لازم شما را برای داشتن یک وب سایت درست و مناسب راهنمایی می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *