شبکه اجتماعی تنسنت کیوکیو

در این سری مقالات قصد داریم با 20 شبکه مجازی برتر دنیا آشنا شویم. بیش شک بسیاری از شما نیز در یک یا چند مورد از این شبکه فعالیت دارید. چینی ها و شرکت های چینی که در بیشترین زمینه ها پیشتاز هستند در زمینه وب و دنیای مجازی اینترنت نیز در صدر قرار دارند.

قبل از اینکه این مطلب رو بخونید بهتره مقاله کیوکیو بزرگترین پورتال سرویس های اینترنتی چینی را مطالعه کنید

شبکه اجتماعی کیو کیو

شرکت تنسنت یک شرکت هلدینگ اینترنتی چینی است که توسط ما هواتنگ در زمینه های شبکه های اجتماعی، رسانه های گروهی، بازی های اینترنتی ، مرروگر ها و غیره راه اندازی شد. شبکه اجتماعی این شرکت با نام تنسنت کیو کیو و یا QQ International شناخته می شود و از زیر مجموعه های وب سایت اصلی شرکت یعنی qq.com است. این شبکه اجتماعی خیلی سریع مورد استقبال کابران اینترنت خصوصا کاربران چینی که مخاطب اصلی این پیام رسان هستند، قرارگرفت. جمعیت بالای این کشور و شمار زیادی کاربران اینترنتی چینی در دنیا باعث شد این شبکه اجتماعی رشد چشم گیری داشته و روز به روز به تعداد کابرانش اضافه شود. در حال حاضر این شبکه اجتماعی به عنوان چهارمین شبکه اجتماعی دنیا با یک میلیارد حساب ثبت شده و 980 میلیون حساب فعال شناخته می شود. این پیام رسان همیشه حدود 100 میلون کاربر آنلاین در لحظه برای خود ثبت کرده است.

این پیام رسان فوری محبوب ترین پیام رسان کاربران چینی است که شمار زیادی از کاربران ثبت شده آن را شامل می شوند.

ساختار این پیام رسان همانند دیگر شبکه اجتماعی است . این شبکه اجتماعی جهت تبادل پیام و چت با دوستان و آشنایان مورد استفاده قرار می گیرد. امکان مدیریت لیست دوستان و چت همزمان با چند کاربر از قابلیت های این شبکه اجتماعی می باشد. همچنین کاربر می تواند در لیست دوستان خود بر اساس دفترچه تلفن شخصی اش جست و جو نماید. تمامی چت ها و پیام های ارسال در این برنامه ذخیره شده و به راحتی می توان به تاریخچه چت ها بر روی کلیه دستگاههای ثبت شده دسترسی پیدا کرد. مدیریت پیام ها نیز از دیگر قابلیت های این پیام رسان می باشد.

آنچه که بیشتر در شبکه های اجتماعی مورد توجه و استقبال کاربران است در این شبکه اجتماعی نیز وجود دارد. از جمله این قابلیت ها می توان به ارسال فایل و امکان برقراری تماس های صوتی و تصویری  و مهم تر از آن چت صوتی و تصویری اشاره کرد.

شبکه اجتماعی کیوکیو

یکی از قابلیت های جالب این پیام رسان مترجم داخلی آن می باشد. توسط این مترجم کاربر می تواند به صورت آنلاین متن پیام خود را به زبانهای مختلف ترجمه کند.  Qzone یک قابلتی دیگر کیو کیو برای به اشتراک گذاری لحظات خاطر انگیز کاربر است.

شبکه اجتماعی کیوکیو تمامی آنچه که یک کاربر از یک شبکه اجتماعی انتظار دارد را در خود جای داده است و توانسته با بروزرسانی مرتب خود جایگاهش را در بین کاربراش حفظ نماید. با این که این شبکه اجتماعی در اصل به زبان چینی و برای کاربران چینی راه اندازی شد ولی کاربران دیگر ملت ها را نیز در خود جای داده و از دیگر زبانهای اصلی دنیا پشتیبانی می کند.

نکته قابل توجه دیگر در این خصوص این شبکه اجتماعی مالکیت آن می باشد. برخلاف برخی از شبکه های اجتماعی که پس از مدتی به فروش می رسند این شبکه در 19 سال فعالیت خود در مالکیت شرکت تنسنت چینی باقی مانده است و تا به امروز نیز گزارش های مهم و قابل تاملی در خصوص باگهای امنیتی و فروش اطلاعات کاربرانش نداشته است.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *