شبکه اجتماعی کیوزون رقیب اصلی فیس بوک

ما هواتنگ مدیر عامل یکی از بزرگترین شرکت های فناوری اطلاعات در چین است. با این شرکت بزرگ در سری مقالات قبلی طراحی سایت عصرآسیا با عنوان “کیوکیو بزرگترین پورتال سرویس های اینترنتی چینی” آشنا شدیم . این پورتال بزرگ چینی در سال های اخیر در زمینه شبکه های اجتماعی فعالیت گسترده خود را شروع کرده است و در رقابت با شبکه اجتماعی فیس بوک پیش می رود. از آنجایی که کشور چین یک کشور پرجمعیت است و تعداد کابران زیادی در فضای مجازی را به خود اختصاص داده است تا به امروز توانسته است با شبکه مجازی تنست کیوکیو با یک میلیارد کاربر و 868 میلیون حساب فعال در رتبه دوم شبکه های مجازی و با شبکه مجازی کیوزون با یک میلیارد کاربر و 638 میلیون حساب فعال در رتبه ششم دنیا قرار گرفته است.

شبکه اجتماعی کیوزون

این شبکه اجتماعی در چین بیشترین تعداد کاربر را دارد. در حالی که شبکه اجتماعی فییس بوک تنها با 600 هزار کاربر در چین فعالیت می کند. دولت چسن فیس بوک را در این کشور مسدود کرده و دسترسی به آن تقریبا محدود است. اما تنها علت رشد کیوزون مسدود بودن فیس بوک در چین و سایر کشورهای شرقی نیست، مزایایی مانند زبان کاملا چینی برنامه، بازیهای چینی، اشتراک گذاری موزیک های چینی و در کل همه چیز به زبان چینی در این برنامه دلیل محبوبیت و رشد آن شده است. کیوزون توانست با این رشد رتبه دوم افزایش تعداد کاربر بعد از فیس بوک را در بین شبکه های اجتماعی بدست آورد.

کیوزون

کیوزون (Qzone) در سال 2005 توسط شرکت تنست راه اندازی شد و با نام QQ 空间 در چین شناخته می شود.این شبکه اجتماعی ابتدا با نام Little Home Zone شناخته می شد. این شبکه مجازی کمی متفاوت تر از دیگر شبکه های اجتماعی عمل می کند. ایجاد وبلاگ ، خاطره نویسی ، ارسال عکس، تماشای فیلم و گوش کردن به موسیقی از ابزار های در دسترس این برنامه است. کیوزون همچنین این امکان را به کاربر می دهد تا کیوزون خود را بر اساس سلیقه شخصی خود تنظیم کرده و لوازم جانبی در دسترس برنامه را بر اساس اولویتهای خود ساماندهی کند. همچنین تصویر پس زمینه برنامه را تغییر دهد.

بیشتر لوازم جانبی کیوزون رایگان نبوده و کاربر پس از خرید الماس زرد این شبکه اجتماعی می تواند از سرویس ها بدون پرداخت هزینه اضافی استفاده کند.

کیوزون از بیشتر زبانهای رایج دنیا از جمله فارسی پشتیبانی می کند و برای تمامی سیستم های موبایلی مانند کیوزون اندروید ، کیوزون ای او اس، کیوزون ویندوزفون، کیوزون ویندوز، کیوزون ایفون و کیوزون کامپیوتر در دسترس است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *