پیام رسان اسکایپ

در جدول رده بندی برترین شکبه های مجازی این بار نوبت به شبکه مجازی اسکایپ می رسیم. این شبکه مجازی با 750 میلیون حساب کاربری و 300 حساب کاربری فعال در رتبه نهم  و بعد از توییتر قرار دارد. شرکت عصر آسیا بزرگ ترین شرکت طراحی سایت در اصفهان و سئو سایت در اصفهان می باشدکه شما را با این پیام رسان جذاب اشنا می کند.

پیام رسان اسکایپ

اسکایپ (Skype) در سال 2003 سال برای اولین بار توسط نیکلاس زنشتروم و جانوس فریس ایجاد شد. نیکلاس زنشتروم سوئدی و جانوس فریس دانمارکی اولین بار همکاری خود را بر روی پروژه کازا شروع کردند و سپس شبکه ارتباطی اسکایپ را راه اندازی نمودند. تعداد کاربران این شبکه اجتماعی در سال 2009 میلادی از 500 میلیون کاربر به 750 میلیون کاربر در سال 2018 افزایش پیدا کرد. امکان برقراری صوتی و تصویری اولیه گزینه انتخاب کاربران برای اسکایپ بود ولی با روی کار آمدن پیام رسان های دیگر و اضافه شدن قابلیت تماس صوتی و تصویری باعث شد تعداد کاربران این پیام به سمت دیگر پیام رسان ها سرریز شوند و رشد آن روندکاهشی یابد.

اسکایپ

این پیام رسان در ابتدا توسط شرکت Skype Group راه اندازی و پشتیبانی می شد که در سال 2005 توسط شرکت ای بی با مبلغی حدود 5/2 میلیارد دلار خریداری شد . سپس در سال 2011 مایکروسافت Skype را از ای بی به قیمت 5/8 میلیارد دلار خریداری کرد و مقرر اصلی شرکت به لوکزامبورگ منتقل شد. شعبه های دیگر اسکایپ در پاریس، لندن، پراگ و تالین است.

اساس کار این پیام رسان یک ارتباط تلفنی کاربر به کاربر است که به کاربر امکان برقراری تماس صوتی و تصویری می دهد. ارتباط اسکایپ به اسکایپ این برنامه کاملا رایگان در بستر اینترنت انجام می شود همچنین جهت برقراری تماس با تلفن ثابت یا همراه با داشتن اعتبار مالی در حساب کاربری خود امکان پذیر است. البته است. از دیگر امکانات این پیام رسان ارسال پیام، انتقال فایل، پست صوتی و ویدئو کنفرانس را می توان نام برد.این پیام رسان بدون هیچ گونه محدودیتی به راحتی از طریق مرورگر، تبلت، تلفن همراه در دسترس است.

نام این پیام رسان Skyper مخفف کلمه”Sky Peer-to-peer” در نظر گرفته شد اما به دلیل رزرو نام دامنه ی Skyper حرف “r” از انتهای نام آن حذف و این پیام رسان به Skype تغییر نام داد.

اسکایپ مانند دیگر پیام رسان ها امکان اضافه کردن دوستان در لیست دوستان شما را فراهم می آورد و شما می توانید به صورت تکی و یا گروهی برای دوستان خود پیام ارسال نمایید. از طریق تنظیمات اسکایپ می توانید از ارسال پیام توسط افرادی به غیر از لیست دوستانتان جلوگیری کرده و پیام های مزاحم را دریافت ننمایید.

Skype

از دیگر امکانات جذاب و پر استفاده اسکایپ ویدئو کنفرانس می باشد که طرفداران زیادی دارد و زمانی که شما محدویتی استفاده در اینترنت ندارید، اسکایپ بهترین گزینه برای برقراری یک ویدئو کنفرانس به حساب می آید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *