معرفی انواع هاست برای سایت وردپرس

معرفی در این مقاله سعی میکنیم انواع هاست برای سایت وردپرس را بررسی کرده و شرکت های معتبر هاستیگ در ایران را معرفی کنیم . شما بعد از خواندین این مطلب خیلی بهتر میتوانید متناسب با وبسایت و بودجه خودتان ، هاست مناسب را پیدا و خریداری کنید .
معرفی میداند که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که اکنون 60% از سهم طراحی سایت را در دست دارد. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا معمولی نیست بلکه یک پلتفرم پویا و قابل توسعه است که بدلیل انعطاف پذیری و اپن سورس بودن ، تقریبا میتوان هر نوع وبسایتی را با آن طراحی کرد. اما امنیت سایت وردپرسی تا حد زیادی به هاست یا سرور آن بستگی دارد.
معرفی برای سایت های وردپرسی طیف گسترده ای از میزبانی شامل هاست مشترک ، VPS ، سرور اختصاصی و سرور ابری و … میتوان استفاه کرد که در این بخش به معرفی اجمالی هر کدام از این میزبان ها میپردازیم.

انواع مختلف هاست های موجود عبارتند از:

  • هاست اختصاصی
  • سرور خصوصی مجازی (VPS)
  • سرور اختصاصی مجازی (VDS)
  • هاست اشتراکی
  • هاست ابری
  • هاست وردپرس مدیریت شده

هاست اختصاصی چیست؟

هاست اختصاصی (همانطور که از نامش پیداست) نوعی میزبانی است که در آن سرور اختصاصی خود را دارید و به منابع آن دسترسی کامل دارید. حداکثر کارایی و کنترل را برای وب‌سایت‌هایی با ترافیک بالا، برنامه‌های کاربردی با منابع فشرده یا آنهایی که نیاز به سفارشی‌سازی گسترده دارند، ارائه می‌کند. در سرور اختصاصی ، مشتری امکان استفاده از تمامی منابع سخت افزاری و نرم افزاری را دارد .

در زیر شرکت های میزبانی که خدمات هاست اختصاصی (سرور) را ارائه می دهند آورده شده است:

  • میهن وب هاست
  • ایران سرور
  • پارس پک
  • آنلاین سرور
  • پارس هاست

علاوه بر این، میزبانی اختصاصی اقدامات امنیتی پیشرفته ای را ارائه می دهد. به عنوان تنها کاربر سرور، کنترل کاملی بر تنظیمات امنیتی آن دارید.این سرور یک سطح منحصر به فرد از سفارشی سازی را ارائه می دهد. از آنجایی که شما به سرور دسترسی روت دارید، می توانید هر نرم افزار یا برنامه ای را که وب سایت یا کسب و کار شما نیاز دارد نصب و پیکربندی کنید. لطفاً توجه داشته باشید که هاست اختصاصی گرانتر از میزبانی مشترک یا گزینه های میزبانی VPS است و برای راه اندازی، پیکربندی و مدیریت سرور به دانش و مهارت های فنی نیاز دارد. در واقع برای استفاده از سرور اختصاصی برای سایت وردپرسی خودتان نیازمند به کارشناس سرور دارید. اما اگر میخواهید تعداد زیادی وبسایت را در یک سرور قرار داده و آنها را مدیریت کنید سرور اختصاصی گزینه خوبی است.

هاست اشتراکی چیست؟

در این قسمت از مقاله انواع هاست برای سایت وردپرس به سراغ هاست اشتراکی میرویم .میزبانی اشتراکی نوعی از خدمات میزبانی وب است که در آن چندین وب سایت در یک وب سرور واحد قرار دارند. در یک محیط میزبانی مشترک، هر کاربر بخشی از کل منابع سرور (مانند فضای دیسک، پهنای باند، زمان CPU و غیره) را برای استفاده برای وب سایت خود دریافت می کند. از آنجایی که همه کاربران منابع را به اشتراک می گذارند، گاهی اوقات می تواند منجر به عملکرد کندتر وب سایت شود، به خصوص اگر یک وب سایت ترافیک زیادی داشته باشد یا منابع زیادی مصرف کند.
میزبانی اشتراکی برای وب سایت های کوچک و کم بازدید مناسب است،اما برای پروژه های پیچیده مانند تجارت الکترونیک، وبلاگ هایی با ترافیک بالا یا آنهایی که نیاز به کنترل کامل بر محیط سرور خود دارند باید سرور اختصاصی تهیه کنند. شما اگر در ابتدای کار هستید و یک وبسایت وردپرسی دارید هاست اشتراکی برای شما گزینه مناسب و مقرون بصرفه میباشد .
در زیر لیستی از شناخته شده ترین هاست های اشتراکی آورده شده است:

  • نت افزار
  • میهن وب هاست
  • میزبان فا
  • پارس پک
  • ایران سرور
  • پارس هاست

سرور خصوصی مجازی (VPS) چیست؟

سرور خصوصی مجازی (VPS) نوعی میزبانی وب است که از فناوری مجازی سازی برای ارائه منابع اختصاصی (خصوصی) بر روی یک سرور قدرتمند با چندین کاربر استفاده می کند. میزبانی VPS قابلیت های یک سرور اختصاصی را تکرار می کند در حالی که از نظر فنی سرور فیزیکی را با سایر کاربران به اشتراک می گذارد.

پارتیشن بندی سرور مجازی

یک VPS به گونه‌ای پارتیشن بندی شده است که هر کاربر سیستم عامل، پهنای باند و فضای دیسک مخصوص به خود را داشته باشد که توسط دیگران روی همان سرور تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد. همانطور که وب سایت شما رشد می کند، می توانید به راحتی منابع خود (مانند حافظه و فضای دیسک) را بدون نیاز به مهاجرت به سرور جدید ارتقا دهید. با این حال، منابع فیزیکی سرور (مانند CPU، RAM و فضای دیسک) بین VPS های مختلف به اشتراک گذاشته شده است.این نوع میزبانی معمولا برای تجارت الکترونیک یا وبلاگ هایی با ترافیک متوسط ​​(چند هزار بازدید کننده در روز) خوب است. همچنین مانند سرور اختصاصی، برای مدیریت میزبانی چندین سایت میتوان از VPS استفاده کرد.

سرور اختصاصی مجازی (VDS) چیست؟

برای ایجاد یک VPS، منابع سرور اختصاصی فیزیکی توسط فناوری مجازی سازی به چندین سرور کوچکتر تقسیم شده و به آنها اختصاص داده می‌شوند. و اینطور به نظر میرسد که سخت افزار هر VDS اختصاصی اجرا میشود.
تفاوت VDS و VPS بر اساس نحوه پارتیشن بندی است. در واقع در VDS به هر سرور مجازی یک بخش اختصاصی از منابع سرور داده خواهد شد که کاملن در اختیار همان کاربر میباشد و به سایر کاربران اجازه نمیدهد از منابع آن استفاده کنند. در واقع فضای دیسک، CPU، حافظه، سیستم عامل، پهنای باند و … ثابت و غیر قابل تغییر هستند.
تفاوت VDS و VPS

تفاوت اصلی این است که به هر سرور مجازی یک بخش اختصاصی از منابع سرور اختصاص داده شده است.به عنوان مثال، اگر یک VDS دارای سه ماشین مجازی باشد، هر کدام یک سوم منابع تخصیص داده شده را صرف نظر از اینکه در حال اجرا هستند یا نه، استفاده خواهند کرد. خدمات VDS اغلب با قیمت بالاتری نسبت به خدمات VPS ارائه می شود. این در درجه اول به دلیل منابع اختصاصی و کنترل پیشرفته ای است که آنها بر روی محیط سرور شما ارائه می دهند.

در بیشتر موارد، شرکت هایی که VPS ارائه می دهند VDS نیز ارائه می دهند. در زیر لیستی از شناخته شده ترین شرکت های ارائه دهنده میزبانی VPS آمده است:

  • پارس هاست
  • پارس وی دی اس
  • پارس پک
  • قائم هاست
  • سرور استار
  • مبین هاست

هاست ابری چیست؟

هاست ابری نوعی سرویس میزبانی است که از شبکه ای از سرورها برای توزیع منابع و مدیریت میزبانی وب سایت استفاده می کند. در مجموع به تعامل چندین سرور با یکدیگر برای پشتیبانی وب سایت و تقسیم وظایف بین آن ها در زمان های ضروری هاست ابری می گویند. این بدان معناست که وب‌سایت‌هایی که بر روی پلتفرم میزبانی ابری میزبانی می‌شوند، می‌توانند منابع شما را بر اساس نیازهای شما افزایش یا کاهش دهند و به راحتی با افزایش ترافیک مقابله کنند.

یکی از مزیت های هاست ابری، کارایی آن است. به جای سرمایه گذاری و نگهداری سرورهای اختصاصی که ممکن است در زمان های کم ترافیک مورد استفاده قرار نگیرند، میزبانی ابری به شما این امکان را می دهد که منابع را در صورت نیاز مقیاس بندی کنید و فقط برای منابعی که استفاده کرده اید بپردازید.

در اینجا چند ارائه دهنده میزبانی ابری به خوبی تثبیت شده است:

  • هاست ایران
  • میزبان فا
  • پارس پک
  • ابرآراز
  • ابرآوران

لطفاً توجه داشته باشید که راه اندازی یک وب سایت در فضای ابری به دانش فنی پیشرفته در مدیریت زیرساخت ابری نیاز دارد تا بتوانید وب سایت یا برنامه خود را راه اندازی و نگهداری کنید.

هاست مدیریت شده وردپرس چیست؟

میزبانی وردپرس مدیریت شده یک سرویس میزبانی تخصصی است که به طور خاص برای وب سایت های وردپرس طراحی شده است. با میزبانی مدیریت شده وردپرس، ارائه دهنده هاست از تمام جنبه های فنی اجرای یک سایت وردپرس مراقبت می کند. هاست مدیریت شده وردپرس معمولا قیمت بالاتری نسبت به هاست های اشتراکی دارند . در حالی که نصب و نگهداری وردپرس بر روی هاست اشتراکی مقرون بصرفه بنظر میرسد اما با استفاه از هاست مدیریت شده وردپرس ، خیال شما از بابت امنیت سایت تا حدودی راحت شده و میتوانید وقت و هزینه خود را صرف جنبه های دیگر سایت بکنید

هاست مدیریت شده وردپرس

 

در زیر فهرست کوتاهی از شرکت‌های معروفی است که میزبانی مدیریت شده وردپرس را ارائه می‌دهند. :

  • میزبان فا
  • پارس پک
  • ایران هاست
  • ایران سرور
  • هاست نگار

با استفاده از یک راه حل مدیریت شده، می توانید مدیریت سرور را فراموش کنید و می توانید روی رشد تجارت آنلاین خود تمرکز کنید.

نتیجه انواع هاست برای سایت وردپرس

در مقاله انواع هاست برای سایت وردپرس ، انواع مختلف هاستینگ را بررسی کرده ایم و لیستی از شرکت های هاست معتبر ارائه کرده ایم. انجام تحقیقات بیشتر و ارزیابی نیازهای خاص به عواملی مانند بودجه، اندازه وب سایت و پیچیدگی بستگی دارد. همانطور که بحث کردیم، میزبانی گزینه های مختلفی از جمله  هاست مشترک ، VPS، سرورهای اختصاصی و خدمات میزبانی مدیریت شده وردپرس را شامل میشود.

بطور اجمالی، هاست اشتراکی برای وب سایت های کوچک مناسب است، در حالی که میزبانی VPS و VDS منابع و کنترل بیشتری را فراهم می کند.و برای سایت های تجارت الکترونیک و سایت های بزرگ یا مجموعه سایت ها کارایی دارد. هاست اختصاصی حداکثر کارایی و سفارشی سازی را ارائه می دهد، اما به تخصص فنی نیاز دارد همچنین گرانترین هزینه را برای شما خواهد داشت . میزبانی ابری امکان مقیاس پذیری و کارایی هزینه را فراهم می کند اما به مهارت های مدیریت زیرساخت ابری یا استخدام متخصص ابر نیاز دارد. در میان این گزینه ها،اگر شما صاحب یک وبسایت وردپرسی هستید، میزبانی مدیریت شده وردپرس به عنوان یک سرویس تخصصی که به طور خاص برای وب سایت های وردپرس طراحی شده است، متمایز است که ما توصیه می کنم از آن استفاده کنید.

منبع : searchenginejournal.com

5 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *